Gå til innhold

Rasistisk innlegg - slette


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det må da være måte på hårsårhet!!

Jaha? Du synes ordet "pakkis" er helt akseptabelt?

Kan ikke du gå og skrike det etter folk i Oslo, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være måte på hårsårhet!!

Mens det er ingen grenser for hva man skal akseptere når det gjelder andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Vet du, jeg har en kamerat som er tamil - han bruker stadig ordet pakkis, og så rett til pakistanere. Det er helt greit, og akseptert - fordi han også er mørk som dem.

Hadde jeg sagt det derimot (uten å legge noe mer i det enn ham) så er jeg rasist...

Forstå det den som kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du, jeg har en kamerat som er tamil - han bruker stadig ordet pakkis, og så rett til pakistanere. Det er helt greit, og akseptert - fordi han også er mørk som dem.

Hadde jeg sagt det derimot (uten å legge noe mer i det enn ham) så er jeg rasist...

Forstå det den som kan :)

Seriøst - forstår du det ikke?

Jeg kjenner funksjonshemmede som kaller hverandre "krøpling" (seg imellom). Forstår du ikke at det kunne bli oppfattet annerledes hvis du sa det til dem?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Seriøst - forstår du det ikke?

Jeg kjenner funksjonshemmede som kaller hverandre "krøpling" (seg imellom). Forstår du ikke at det kunne bli oppfattet annerledes hvis du sa det til dem?

Med vennlig hilsen

Det kommer an på mening bak det.

Om jeg bruker ordet pakkis som beskrivende ifht til hvor de kom fra i omtale overfor noen andre f.eks - så er det ikke rasistisk fra min side. Det samme om neger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

thinkerbell

Vet du, jeg har en kamerat som er tamil - han bruker stadig ordet pakkis, og så rett til pakistanere. Det er helt greit, og akseptert - fordi han også er mørk som dem.

Hadde jeg sagt det derimot (uten å legge noe mer i det enn ham) så er jeg rasist...

Forstå det den som kan :)

det forstår jeg godt. du har ikke deres historie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på mening bak det.

Om jeg bruker ordet pakkis som beskrivende ifht til hvor de kom fra i omtale overfor noen andre f.eks - så er det ikke rasistisk fra min side. Det samme om neger.

Så du ville beskrevet noen som "krøpling" fordi "du mente det ikke slik"?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke han heller.

Jo, selvsagt har han det. Han har samme hudfarge, og har nok opplevd mye av det samme pga det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jo, selvsagt har han det. Han har samme hudfarge, og har nok opplevd mye av det samme pga det.

Med vennlig hilsen

Nei, det er ikke selvsagt.

Om han slenger det som en nedsettende kommentar til pakistanere - eller om han omtaler dem som pakkiser kun for å beskrive hvem han snakket med f.eks - så er det uansett like akseptert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

Så du ville beskrevet noen som "krøpling" fordi "du mente det ikke slik"?

Med vennlig hilsen

Kræpling er ikke et ord jeg ville brukt uansett.

Men; jeg kunne godt brukt mongo fremfor mer politisk korrekte uttrykk, eller kjerringer i stedet for damer, eller chipchopper i stedet for asiat - uten at jeg mener det rasistisk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke selvsagt.

Om han slenger det som en nedsettende kommentar til pakistanere - eller om han omtaler dem som pakkiser kun for å beskrive hvem han snakket med f.eks - så er det uansett like akseptert.

Fordi både de og han vet at det ikke er snakk om rasisme - av åpenbare årsaker.

Men det er åpenbart at du bare vil gjøre deg vanskelig, så det er greit.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kræpling er ikke et ord jeg ville brukt uansett.

Men; jeg kunne godt brukt mongo fremfor mer politisk korrekte uttrykk, eller kjerringer i stedet for damer, eller chipchopper i stedet for asiat - uten at jeg mener det rasistisk for det.

Og du aksepterer selvsagt hvis noen kaller deg "hore", så lenge de påstår at de ikke er "rasister"?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Og du aksepterer selvsagt hvis noen kaller deg "hore", så lenge de påstår at de ikke er "rasister"?

Med vennlig hilsen

Hore er ikke et rasistisk uttrykk, som klassifiserer noen utfra utseende. Hore er utfra handling.

Men; jeg kunne godt sagt at noen ser ut som en hore når man er slik eller sånn kledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hore er ikke et rasistisk uttrykk, som klassifiserer noen utfra utseende. Hore er utfra handling.

Men; jeg kunne godt sagt at noen ser ut som en hore når man er slik eller sånn kledd.

Vel - heldigvis mener de fleste at "hore" ikke er akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg har en kamerat som er tamil - han bruker stadig ordet pakkis, og så rett til pakistanere. Det er helt greit, og akseptert - fordi han også er mørk som dem.

Hadde jeg sagt det derimot (uten å legge noe mer i det enn ham) så er jeg rasist...

Forstå det den som kan :)

Jeg forstår det.

Men det er heller ikke nødvendig, jeg bare godtar at det er slik. Det koster meg ingenting annet enn litt ekstra tungegymnastikk å si "mennesker med pakistansk opprinnelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urk sukk

Jeg forstår det.

Men det er heller ikke nødvendig, jeg bare godtar at det er slik. Det koster meg ingenting annet enn litt ekstra tungegymnastikk å si "mennesker med pakistansk opprinnelse".

Eller si "desi", en samlebetegnelse på indiske og pakistanske folk. En vanlig og helt korrekt betegnelse som de bruker selv.

www.desi.no

Men som vanlig tør vi andre ikke bruke det av hysterisk redsel for å fornærme noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...