Gå til innhold

Fortvillet og redd.

Anbefalte innlegg

puss1365380830

Jeg ble voldat for noen månder siden. Det sliter mye på meg,skader meg alvoligere nå. Prøvt å ta livet mitt mange ganger og har nesten klart det. Jeg sover ikke om nettene lengre,livred alle folk. Tør ikke å gå ut. Jeg er så forvilet nå. Har bare lyst å dø. Hva skal jeg gjøre for å klare meg gjennom hverdagene? Hvordan skal jeg bli trygg på folk igjen? Har jeg engelig noe å leve for lengre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221097-fortvillet-og-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig har du noe å leve for,du er verdifull og betyr mye....=)

Kanskje det beste for deg er å være på en trygg plass,hvor du kan få støtten du trenger.

Etter sånne ting forandres jo alt,hele livet blir snudd opp ned,og ingenting blir det samme igjen,alt blir før og etter,og det er vanskelig å stole på noen,og det er forståelig og normalt.

Men dessværre har det skjedd deg,det er trist og urettferdig!!!

Men håper du får hjelp og støtte,slik at du kommer deg ovenpå igjen,men ting blir vel aldri som før.

Men det går ant å få det bedre,ønsker deg alt godt og håper du får hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221097-fortvillet-og-redd/#findComment-1647407
Del på andre sider

Gjest PandaMiranda

Det er alltid vondt og provoserende å høre om at det finnes mennesker som kan gjøre noe sånt mot noen. En person som voldtar har ikke forstått hva respekt er. Det er en vond og umenneskelig handling, og jeg håper virkelig at vedkommende blir straffet for det.

Uansett må gjerningsmannen bære hele ansvaret. Din verdi er på ingen måte blitt noe mindre, selv om det er du som må slite med angsten og smerten. Jeg håper du kjenner raseri overfor den som gjorde det. Jeg tror det er viktig å rette aggresjonen utover, og ikke innover i seg selv.

Voldtekt er nok en utrolig traumatisk opplevelse. Selv om en ikke hadde problemer i utgangspunktet, kan en nok få det som en følge av det. Derfor tror jeg det vil være nødvendig å få hjelp på en eller annen måte.

Har du oppsøkt hjelp? Det finnes jo organisasjoner som støtter personer som har opplevd voldtekt. Har hørt om en som heter Dixie, men det finnes sikkert fler. Kanskje kan en også få behandlingstilbud gjennom det offentlige? Kanskje en lege eller en sosionom kan hjelpe deg med å finne noe slikt?

Lykke til, i hvert fall, du har ikke fortjent å gå til grunne for noe som en annen har gjort mot deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221097-fortvillet-og-redd/#findComment-1648123
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...