Gjest jelle Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Hei.. Vedr. link lenger ned hvor du mener man bør unnlate å snakke om barndom v/ocd.. Er det 'bare' fordi det er uten effekt ? Eller gjør det lidelsen verre ?? Jeg hadde OCD i barndommen, har nå nettopp begynt i beh. for depresjon/angst. Kan jeg derfor ikke snakke om traumatiske barndoms-ting fordi jeg hadde ocd på den tiden ?? er det fordi ocd'en kan komme til å blusse opp igjen eller noe..? Takk=) Vennlig hilsen 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Du må gjerne snakke om barndommen for å nøste opp i problemer du har med fra den gang. Det skader selvsagt ikke ocd-behandlingen. Poenget er: Det hjelper ikke på ocd å snakke om barndommen. 0 Siter
Gjest jelle Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Du må gjerne snakke om barndommen for å nøste opp i problemer du har med fra den gang. Det skader selvsagt ikke ocd-behandlingen. Poenget er: Det hjelper ikke på ocd å snakke om barndommen. Åja..sånn ja=) Begynte å lure på om det av en eller annen grunn skulle være til skade å snakke om barndom bare fordi man har hatt ocd=) (uten at man har det lenger) men jeg misforstod visst! Tusen takk for oppklaringen!=) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.