Gå til innhold

Hvordan bli bedre?

Anbefalte innlegg

Fikk panikkangst i juni i fjor. Har i ettertid hatt angst for hjernesvulst, hjerneblødning og kreft generelt. Kan til tider også være veldig svimmel. Gikk på efexor i ca 6 mnd, og da var jeg stort sett bra, selv om jeg ikke ble 100%. Etter at jeg har sluttet har jeg igjen fått veldig angst for sykdommer i hodet, og kan til tider være svimmel.

Mitt spm er: Kan jeg bli frisk av å slappe av og å få sovet ut mye? Har lite aktivitet på skolen for tiden, så noen av dagene jeg har fri har jeg junior til dagmamma slik at jeg får sovet ut, slappet av og gjøre det jeg vil.Håper at dette i det lange løp kan hjelpe meg til å bli frisk. Noen som har troen på det? Føler at tretthet, mas og bråk forsterker mine symptomer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221163-hvordan-bli-bedre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvile kan nok være bra for noen når de er utslitt,men når man bare fortsetter å være trøtt og bare vil hvile hvile hvile.....sier det vel seg selv,det hjelper ikke i lengden...dessværre.

Men lykke til videre....=)

Mener ikke å sove å sove, men få slappe av; koble av fra alt, gjøre det jeg har lyst til. Før spillte jeg fotball 4 -5 dager i uken, hadde 6 eksamener, 1 barn, skole fra 8 - 4 og kunne ofte sitte til 8. Nå har jeg sluttet på fotball, trener det jeg vil når jeg vil, har korte dager på skolen og mange fridager, så skulle jo gjerne trodd at dette skulle funke. visst ikke så vil det med andre ord si at jeg må gå slik resten av livet:(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221163-hvordan-bli-bedre/#findComment-1648768
Del på andre sider

Mener ikke å sove å sove, men få slappe av; koble av fra alt, gjøre det jeg har lyst til. Før spillte jeg fotball 4 -5 dager i uken, hadde 6 eksamener, 1 barn, skole fra 8 - 4 og kunne ofte sitte til 8. Nå har jeg sluttet på fotball, trener det jeg vil når jeg vil, har korte dager på skolen og mange fridager, så skulle jo gjerne trodd at dette skulle funke. visst ikke så vil det med andre ord si at jeg må gå slik resten av livet:(

Det er jo fint at du vil gjøre ting for deg selv,alle trenger å gjøre posetive ting for seg selv,å ta vare på seg selv er viktig....=)

Men du har ikke energi og ork,er det det du mener?

Kan det hjelpe deg å sette opp en timeplan f.eks slik at du gjennomfører de tingene som står der?

På den måten kan du skrive opp det du tror du orker,og det blir strukturert,slik at du har noe å forholde deg til.

Det kan jo være en begynnelse.

Det sies jo at "når man bruker energi,får man energi"

Eller missforstod jeg helt nå?

Hvis du føler at du er skikkelig deppa syns jeg du skal søke hjelp,en terapeut som kan hjelpe deg å finne ut av hva dette her er.

Men hvis du er trøtt og lei uten grunn kan det skyldes jernmangel også,at jernlageret er tomt,det er noe alle burde få sjekket av og til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221163-hvordan-bli-bedre/#findComment-1648991
Del på andre sider

Men ikke tro det blir på denne måten resten av livet da,ting kan snu vet du...=)

Alt godt til deg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221163-hvordan-bli-bedre/#findComment-1649010
Del på andre sider

Det er jo fint at du vil gjøre ting for deg selv,alle trenger å gjøre posetive ting for seg selv,å ta vare på seg selv er viktig....=)

Men du har ikke energi og ork,er det det du mener?

Kan det hjelpe deg å sette opp en timeplan f.eks slik at du gjennomfører de tingene som står der?

På den måten kan du skrive opp det du tror du orker,og det blir strukturert,slik at du har noe å forholde deg til.

Det kan jo være en begynnelse.

Det sies jo at "når man bruker energi,får man energi"

Eller missforstod jeg helt nå?

Hvis du føler at du er skikkelig deppa syns jeg du skal søke hjelp,en terapeut som kan hjelpe deg å finne ut av hva dette her er.

Men hvis du er trøtt og lei uten grunn kan det skyldes jernmangel også,at jernlageret er tomt,det er noe alle burde få sjekket av og til.

Nja, det er på en måte litt slik. Jeg er plaget av panikkangst/angstanfall. Legen mener det kan ha kommet av stress, så det er derfor jeg prøver å stresse ned, noe jeg virkelig har klart, men føler at jeg aldri blir bra selv etter at jeg var ferdig med medisinen. Det at jeg er trett og sliten forsterker veldig symptomene.

Takk for positive svar!:) Er ikke så greit når en ikke er så inne på området. Er så kjedelig å fare på legen bare for ås pørre om noe slikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221163-hvordan-bli-bedre/#findComment-1649313
Del på andre sider

Annonse

Nja, det er på en måte litt slik. Jeg er plaget av panikkangst/angstanfall. Legen mener det kan ha kommet av stress, så det er derfor jeg prøver å stresse ned, noe jeg virkelig har klart, men føler at jeg aldri blir bra selv etter at jeg var ferdig med medisinen. Det at jeg er trett og sliten forsterker veldig symptomene.

Takk for positive svar!:) Er ikke så greit når en ikke er så inne på området. Er så kjedelig å fare på legen bare for ås pørre om noe slikt.

Vet hvordan det er,og det er ikke lett å høre "ta et skritt av gangen" når hvert skritt er så tungt,phu!

Men kan iallefall si "gå i ditt eget tempo".

For man kan føle seg ganske utilstrekkelig hvis man begynner å sammenligne seg med andre,og hvordan en var før.

Prøv å forholde deg til nåtiden,hvordan du har det akuratt nå og jobb med deg selv deretter....=)

Og ikke vær redd for å "plage" legen din med dette,det er derfor de er der.

Gode tanker fra en som vet hvordan det er..=)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221163-hvordan-bli-bedre/#findComment-1649629
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...