Gjest Jay-B Skrevet 14. mars 2001 Del Skrevet 14. mars 2001 Lurte på om noen av dere har noen gode forslag på legg-program. Prøvd litt forskjellig i det siste, men med heller dårlig fremgang. Så hvis noen har et "super" program på leggene så lytter jeg gjerne=) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscular Skrevet 15. mars 2001 Del Skrevet 15. mars 2001 Hei, Når du trener legger så ikke tren 6-8 reps. Det nytter ikke noe særlig på leggene. Leggene trenger mange repp for å utvikle seg. Et sted mellom 15-30 gir mening synes jeg. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LJB Skrevet 15. mars 2001 Del Skrevet 15. mars 2001 Hei, Når du trener legger så ikke tren 6-8 reps. Det nytter ikke noe særlig på leggene. Leggene trenger mange repp for å utvikle seg. Et sted mellom 15-30 gir mening synes jeg. Med vennlig hilsen Er helt enig med Muscular, kjør mange reps på leggene. Husk at leggene har såkalte "cross-twitched fibres" som gjør at de henter seg fortere inn enn andre muskelgrupper. Du kan med fordel trene leggene flere ganger i uken enn andre muskelgrupper. Nå er jeg heldig og leggene mine svarer lett på trening, men du kan jo prøve mitt program og se hvordan det funker for deg: Jeg gjør alle stående legg-øvelser først, for da føler jeg at Gastrocnemius, den tohodete leggmuskelen blir ustlitt slik at soleus, den mindre under, kan ta mere over når du kjører de sittende øvelsene. Program: Sitt i Benpress-maskinen, og sett tåspissene nederst på brettet. rett ut benet som om du flexer leggen. Kjør 15 - max reps.(3 sett) Så kjører du 3 sett på vanlig stående tå-hev (leggmaskin), samme antall reps. Til slutt 3 sett x max reps på sittende tåhev-maskin. Funker bra for meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 15. mars 2001 Del Skrevet 15. mars 2001 Er helt enig med Muscular, kjør mange reps på leggene. Husk at leggene har såkalte "cross-twitched fibres" som gjør at de henter seg fortere inn enn andre muskelgrupper. Du kan med fordel trene leggene flere ganger i uken enn andre muskelgrupper. Nå er jeg heldig og leggene mine svarer lett på trening, men du kan jo prøve mitt program og se hvordan det funker for deg: Jeg gjør alle stående legg-øvelser først, for da føler jeg at Gastrocnemius, den tohodete leggmuskelen blir ustlitt slik at soleus, den mindre under, kan ta mere over når du kjører de sittende øvelsene. Program: Sitt i Benpress-maskinen, og sett tåspissene nederst på brettet. rett ut benet som om du flexer leggen. Kjør 15 - max reps.(3 sett) Så kjører du 3 sett på vanlig stående tå-hev (leggmaskin), samme antall reps. Til slutt 3 sett x max reps på sittende tåhev-maskin. Funker bra for meg Å ha liten vinkel i kneleddet i benpress-øvelsen vil gjøre den enda bedre.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sypria Skrevet 16. mars 2001 Del Skrevet 16. mars 2001 Å ha liten vinkel i kneleddet i benpress-øvelsen vil gjøre den enda bedre.. Hei Hva med beinstillingen? Skal føttene stå rett frem? Chaplin? Eller "innover"? (Teit forklart, men du skjønner sikkert) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 16. mars 2001 Del Skrevet 16. mars 2001 Hei, tå-hev er vel den beste og mest "basic" øvelsen som finnes. I tillegg kan du stå framoverbøyd med 90 grader i hofta, "donkey calf raises", og så har du sittende i maskin. Bruk gjerne alle tre øvelsene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synch Skrevet 16. mars 2001 Del Skrevet 16. mars 2001 Hei Hva med beinstillingen? Skal føttene stå rett frem? Chaplin? Eller "innover"? (Teit forklart, men du skjønner sikkert) hei Rett frem.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sypria Skrevet 16. mars 2001 Del Skrevet 16. mars 2001 hei Rett frem.. Takk ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.