Gå til innhold

Legger

Gjest Jay-B

Anbefalte innlegg

Gjest Jay-B

Lurte på om noen av dere har noen gode forslag på legg-program. Prøvd litt forskjellig i det siste, men med heller dårlig fremgang. Så hvis noen har et "super" program på leggene så lytter jeg gjerne=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Når du trener legger så ikke tren 6-8 reps. Det nytter ikke noe særlig på leggene. Leggene trenger mange repp for å utvikle seg. Et sted mellom 15-30 gir mening synes jeg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Når du trener legger så ikke tren 6-8 reps. Det nytter ikke noe særlig på leggene. Leggene trenger mange repp for å utvikle seg. Et sted mellom 15-30 gir mening synes jeg.

Med vennlig hilsen

Er helt enig med Muscular, kjør mange reps på leggene.

Husk at leggene har såkalte "cross-twitched fibres" som gjør at de henter seg fortere inn enn andre muskelgrupper. Du kan med fordel trene leggene flere ganger i uken enn andre muskelgrupper.

Nå er jeg heldig og leggene mine svarer lett på trening, men du kan jo prøve mitt program og se hvordan det funker for deg:

Jeg gjør alle stående legg-øvelser først, for da føler jeg at Gastrocnemius, den tohodete leggmuskelen blir ustlitt slik at soleus, den mindre under, kan ta mere over når du kjører de sittende øvelsene.

Program:

Sitt i Benpress-maskinen, og sett tåspissene nederst på brettet. rett ut benet som om du flexer leggen. Kjør 15 - max reps.(3 sett)

Så kjører du 3 sett på vanlig stående tå-hev (leggmaskin), samme antall reps.

Til slutt 3 sett x max reps på sittende tåhev-maskin.

Funker bra for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med Muscular, kjør mange reps på leggene.

Husk at leggene har såkalte "cross-twitched fibres" som gjør at de henter seg fortere inn enn andre muskelgrupper. Du kan med fordel trene leggene flere ganger i uken enn andre muskelgrupper.

Nå er jeg heldig og leggene mine svarer lett på trening, men du kan jo prøve mitt program og se hvordan det funker for deg:

Jeg gjør alle stående legg-øvelser først, for da føler jeg at Gastrocnemius, den tohodete leggmuskelen blir ustlitt slik at soleus, den mindre under, kan ta mere over når du kjører de sittende øvelsene.

Program:

Sitt i Benpress-maskinen, og sett tåspissene nederst på brettet. rett ut benet som om du flexer leggen. Kjør 15 - max reps.(3 sett)

Så kjører du 3 sett på vanlig stående tå-hev (leggmaskin), samme antall reps.

Til slutt 3 sett x max reps på sittende tåhev-maskin.

Funker bra for meg

Å ha liten vinkel i kneleddet i benpress-øvelsen vil gjøre den enda bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sypria

Å ha liten vinkel i kneleddet i benpress-øvelsen vil gjøre den enda bedre..

Hei

Hva med beinstillingen? Skal føttene stå rett frem? Chaplin? Eller "innover"? (Teit forklart, men du skjønner sikkert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

tå-hev er vel den beste og mest "basic" øvelsen som finnes. I tillegg kan du stå framoverbøyd med 90 grader i hofta, "donkey calf raises", og så har du sittende i maskin. Bruk gjerne alle tre øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Hva med beinstillingen? Skal føttene stå rett frem? Chaplin? Eller "innover"? (Teit forklart, men du skjønner sikkert)

hei

Rett frem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...