Gjest cipra2 Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Så at en ikke skulle bruke cipramil sammen med blodfortynnende. Betyr det at man ikke skal bruke set sammen med disperil f.eks,. og gjelder det samme med cipralex? Hvorfor er dette uheldig? 0 Siter
Svimern Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 En dispril i ny og ne er vel ingen fare, men om du bruker f.eks. albyl-e regelmessig vil det utgjøre en risiko. Blodet blir enda "tynnere" ved langtidsbruk av div. AD og blodfortynnende. Jeg bruker albyl-e og cipralex. Plages mye med div blåmerker her og der uten å ha slått meg ! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Det er som svimern skriver, SSRI kombinert med Dispril av og til for smarter og feber er ufarlig. Det er vist noen svært sjeldene tilfeller hvor SSRI har økt effekten av andre blodfortynnende medisiner. Derfor er dette nevnt som en foriktighetsregel. An alle tusen pasienter med SSRI som jeg har hatt ansvar for, husker jeg ei som fikk kraftigere og litt lengre mensblødninger da hun brukte SSRI. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.