Gå til innhold

Hva synes dere om denne karen.....?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest petty pay

Han er smell deilig, men peiling på psykiatri og slikt, har han vel strengt tatt ikke. Et enten/eller syn vil ofte bli galt, og det virker jo til at det er det han har angående anti-depressiva. Ikke at Ritalin er anti-depressiva. Selv om en kamerat av meg med ADD sier ingenting har funket bedre på depresjonene hans enn Ritalin...

Annonse

Gjest petty pay

Brooke Shields gikk på SSRI pga en fødselsdepresjon (holdt på å ta livet av seg). Dette angrep Mr. Cruise så det hylte i media.

Han fremstår som sånn passe hjernevasket spør du meg....

Jeg synes det er respektløs av han når folk faktisk får hjelp av slike medisiner.

Jeg fikk faktisk selvmordstanker av P-PILLEN. Hormoner kan gjøre mye rart. Men ser da at andre har det kjempebra på p-pillen for det. Går ikke ut i media og rakker ned på p-pillebruk liksom. Bruker det jo selv nå, bare en annen type. Som funker helt fint.

Sånn er livet, en vet aldri.

Ritalin er da ikke et antidepressiva?

Det sammme tenkte jeg. Så da har vel Cruise noelunde rett når han sier til programlederen at han ikke en gang vet hva Ritalin er.

;-)

Jeg er enig i at det skrives ut og svelges alt for mange piller her i verden - og at det nok finnes andre løsninger i mange tilfeller. Ofte er depresjoner mer et symptom på en vond livssituasjon - og da er det vel mer hensiktsmessig å endre livssituasjonen sin enn å spise piller for å holde ut elendigheten?

Men mange ganger er piller just what the doctor ordered - selvsagt!

Brooke Shields gikk på SSRI pga en fødselsdepresjon (holdt på å ta livet av seg). Dette angrep Mr. Cruise så det hylte i media.

Greit nok det,men dette er bare hans meninger,det gjør det ikke til sannheten.

Hvis han vil tro dette har han all rett til å tro det...=)

Gjest gulrota

Det Mr.Cruise egentlig kritiserer er ikke de som har gode effekter av medikamenter.

Han kritiserer psykiatriens historie, hvordan legene som etterhvert også her ble medisinmenne fikk innpass i behandlingen av psyke mennesker.

Har noen lest boken "Mad in America" av Robert Whitaker. Jeg har ikke lest den selv, men har fått referert hvordan medisinerne på 1800-tallet kjempet gjennom kontroll over psykiatrien, der kvekerne og andre religiøse hadde klart å få folk friske uten bruk av psykiatere.

Det er ikke noe galt med bruk av medikamenter, når de virker!

Men det er en kjensgjerning en god del har negative effekter av medikamenter, og andre former for legevirksomhet, gjennom at det hele bygges mer på teknikk enn på samtale, dialog og omsorg.

Det er nok dette Mr. Cruise egentlig kritiserer.

At det faktisk kanskje hadde vært mulig å hjelpe folk uten bruk av medikamenter også!

Dersom vi hadde bruke like mye økonomiske resssurser som legemiddelprodusentene hvert år tar inn fra det offentlige psykiatri-apparat, så hadde vi kanskje kunne utviklet en ikke-medikamentell behandling.

Så vil de som har nytte av medikamenter si stopp! Men - kanskje kunne de også få nytte av de ikke-medikamentelle behandlingsformene.

Problemet er at psykiatriens medisinere ikke slipper slike alternative behandlingsformer inn i veldig stor grad.

Gjest petty pay

Det Mr.Cruise egentlig kritiserer er ikke de som har gode effekter av medikamenter.

Han kritiserer psykiatriens historie, hvordan legene som etterhvert også her ble medisinmenne fikk innpass i behandlingen av psyke mennesker.

Har noen lest boken "Mad in America" av Robert Whitaker. Jeg har ikke lest den selv, men har fått referert hvordan medisinerne på 1800-tallet kjempet gjennom kontroll over psykiatrien, der kvekerne og andre religiøse hadde klart å få folk friske uten bruk av psykiatere.

Det er ikke noe galt med bruk av medikamenter, når de virker!

Men det er en kjensgjerning en god del har negative effekter av medikamenter, og andre former for legevirksomhet, gjennom at det hele bygges mer på teknikk enn på samtale, dialog og omsorg.

Det er nok dette Mr. Cruise egentlig kritiserer.

At det faktisk kanskje hadde vært mulig å hjelpe folk uten bruk av medikamenter også!

Dersom vi hadde bruke like mye økonomiske resssurser som legemiddelprodusentene hvert år tar inn fra det offentlige psykiatri-apparat, så hadde vi kanskje kunne utviklet en ikke-medikamentell behandling.

Så vil de som har nytte av medikamenter si stopp! Men - kanskje kunne de også få nytte av de ikke-medikamentelle behandlingsformene.

Problemet er at psykiatriens medisinere ikke slipper slike alternative behandlingsformer inn i veldig stor grad.

Han kritiserte jo Brook Sheelds for å ha brukt anti depressiva for fødselsdepresjon, jeg så et klipp av det fra tv. Så han er ikke så nyansert som du tror her...

Ellers er jeg enig med deg jeg. Men tror ikke Mr.Cruise er det:)

Gjest gulrota

Han kritiserte jo Brook Sheelds for å ha brukt anti depressiva for fødselsdepresjon, jeg så et klipp av det fra tv. Så han er ikke så nyansert som du tror her...

Vel, selvsagt kjenner jeg ikke Mr.Cruise motiver så detaljert. Men i tillegg til en eventuell personlig kritikk av enkeltindivider, så tror jeg systemkritikken ligger under. Det ville jo vært meningsløst å bare kritisert brukerne.... Men jeg vet jo ikke...

Mulig han har rett i at det skrives ut for mye Ritalin, men hvis jeg har forstått det rett mener han vel at det omtrent ikke bør brukes medisiner innenfor psykiatrien i det hele tatt?

Forøvrig orker jeg ikke Tom Cruise. Har aldri hatt sans for fyren, men nå synes jeg han begynner å virke nuts i tillegg til alt det andre jeg synes han er.

Annonse

Jeg tror nok det er mest systemet Cruise kritiserer. Han sier at han mener Brooke Shields er feilinformert.

The things I'm saying about Brooke is that there's misinformation, okay?" he said.

"And she doesn't understand the history of psychiatry. She doesn't understand in the same way that you don't understand it, Matt."

Cruise: Matt, you have to understand this. Here we are today, where I talk out against drugs and psychiatric abuses of electric shocking people against their will, of drugging children with them not knowing the effects of these drugs. Do you know what Aderol is? Do you know Ritalin? Do you know now that Ritalin is a street drug? Do you understand that?

Lauer: Aren't there examples, and might not Brooke Shields be an example, of someone who benefited from one of those drugs?

Cruise: All it does is mask the problem, Matt. And if you understand the history of it, it masks the problem. That's what it does, that's all it does. You're not getting to the reason why. There is no such thing as a chemical imbalance

Greit nok det,men dette er bare hans meninger,det gjør det ikke til sannheten.

Hvis han vil tro dette har han all rett til å tro det...=)

Bry sier " Hvis han vil tro dette har han all rett til å tro det...=) "

Alle kan tro hva de vil, men i en posisjon som Tom Cruise er i er han forpliktet til å tenke seg om før han går ut med sine meninger !! Spesielt når de er så til de grader farget av hans religiøse tro.

Igjen, poenget mitt er ikke om Ritalin er et AD eller ikke.

Mannen sa (i korte trekk) at Brooke shields er mindre verd for hun spiser lykkepiller, selv om de hindret henne fra å skade seg selv og barnet. Han fabler om en slags psykiatrisk behandling som i dag ikke eksisterer andre steder enn i hans egen "bibel"

Blir litt for sært for meg

Bry sier " Hvis han vil tro dette har han all rett til å tro det...=) "

Alle kan tro hva de vil, men i en posisjon som Tom Cruise er i er han forpliktet til å tenke seg om før han går ut med sine meninger !! Spesielt når de er så til de grader farget av hans religiøse tro.

Igjen, poenget mitt er ikke om Ritalin er et AD eller ikke.

Mannen sa (i korte trekk) at Brooke shields er mindre verd for hun spiser lykkepiller, selv om de hindret henne fra å skade seg selv og barnet. Han fabler om en slags psykiatrisk behandling som i dag ikke eksisterer andre steder enn i hans egen "bibel"

Blir litt for sært for meg

Ja ja,sært kan det godt være..=)

Han blander vel kortene litt da,det er det jeg mener,hvorfor bry seg om hva en mann sier?

En mann som ikke har peiling på psykiatri,men film det kan han....=)

Får holde seg til det han da!

Gjest vioola

ja , han er også med i scientologi kirken som etter hva jeg har forstått er ganske ekstremt i både det med oppdragelse av barn og behandling av folk med psykiske lidelser eller rusproblemer.

selv om kritikken mot psykiatrien sikker er passende klarer jeg ikke helt å ta tom cruise alvorlig. så han på oprah show her omdagen. merkerlig mann

Gjest cipra2

Ja ja,sært kan det godt være..=)

Han blander vel kortene litt da,det er det jeg mener,hvorfor bry seg om hva en mann sier?

En mann som ikke har peiling på psykiatri,men film det kan han....=)

Får holde seg til det han da!

Ikke lenge siden en person som kalte seg city-girl kalte meg rusmisbruker på grunn av at jeg bruker 2 x 5 mg valium daglig, får å holde min angst i sjakk. Gjort det i mer enn 20 år. Så det er alltid noen som tror det vet bedre enn andre, som helt sikkert ikke har prøvd det selv og uttaler seg utifra det. Så også med Tom Cruise her.

Må prøve å ikke ta slikt innover oss. Stå for våre egen valg.

Ikke lenge siden en person som kalte seg city-girl kalte meg rusmisbruker på grunn av at jeg bruker 2 x 5 mg valium daglig, får å holde min angst i sjakk. Gjort det i mer enn 20 år. Så det er alltid noen som tror det vet bedre enn andre, som helt sikkert ikke har prøvd det selv og uttaler seg utifra det. Så også med Tom Cruise her.

Må prøve å ikke ta slikt innover oss. Stå for våre egen valg.

Så sant så sant,viktig å ikke ta innover seg andres meninger,og ta det andre sier bokstavlig.

Da er det som du sier,bedre å ta sine egne valg,utifa hvordan en har det selv.

For det vet kun vi selv...=)

Noen vil alltid ha meninger om hva som er rett og galt,da er det bedre å ta "til seg" det som passer en selv,det posetive,og heller se vekk fra det andre..=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...