Gå til innhold

Aspergers syndrom

Anbefalte innlegg

Min sønn har antagelig Asbergers, men ekspertene er uenige.Grunnen er at han har øyekontakt og kan snakke greit og flytende.Men jeg opplever at det er store variasjoner, og han greier i de dårligste periodene(en dag til en uke) ikke å kommunisere i det hele tatt og kan ikke snakke, det blir bare små enstavelses ord.Han stønner og virker stresset, har ikke øyekontakt da.Han er fjern og tåler ikke at vi sier ting eller ber han om noe.Han har også et veldig sinne,og er verbalt sterk og hyler og skriker om hvor forferdelige vi foreldre er.Har er veldig redd for smitte og å bli syk.Han er redd for veldig mye.At han stort sett har øyekontakt, kan vel ikke være avgjørende for om det er Asbergers syndrom? Er det vanlig med så store svingninger i væremåte?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221302-aspergers-syndrom/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lille rosinen

Jeg er ingen ekspert på Asbergers syndrom, men har litt kjennskap til det... Jeg har en bekjent med dette syndromet... Det er mulig han er litt unnvikende i forhold til øyekontakt, men man har da øyekontakt med han! Og hans verbale ferdigheter er det ikke noe å si på, hvertfall for meg som ikke kjenner han så godt... Jeg kan føre normale samtaler med han og ville vel ikke tenkt over at det var noe spesielt med han i det hele tatt ved første møte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221302-aspergers-syndrom/#findComment-1649832
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...