Gå til innhold

Enklere å kjøpe medisiner som ikke er reg i Norge

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater

Nå er det enklere å få forskrevet legemidler som er registrert i EU og/eller USA, men ikke i Norge.

Les på vedlagte link:

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____19309.aspx

Aktuelle legemidler innen psykiatrien er etter min mening:

Wellbutrine (bupropion) som antideppresivt middel. Samme stoffet som i Zyban.

Nardil (fenelzin) mot alvorlige depresjoner og noen angstlidelser.

Det nye "depresjonsplasteret" som inneholder selegelin.

Fortsetter under...

Det burde gjelde melatonin for døgnrytmeforstyrrelse også, ikke sant? :-) (håpehåpe)

Legen min vil helst ikke skrive ut/søke fordi jeg fikk det på søvnsenteret første gangen, og da var det visst enklere for dem fordi de allerede hadde søkt en gang.

Søvnsenteret er litt oppgitt fordi de mener det er fastlegens ansvar. Sukk..

Gjest vet hva angst er

Fikk litt lyst til å prøve ut dette plasteret jeg, da jeg får så mye bivirkninger av mange anti-depressiva.(pga av sykdom,tror jeg).

Finnes dette plasteret i Norge da, eller må det sendes fra utlandet et sted?

Vet du om det også virker mot angst?

Tror jeg kjøper alt som kommer på markedet snart jeg, i håp om at noe kan gjøre meg bedre.

Gjest melatonina

Det burde gjelde melatonin for døgnrytmeforstyrrelse også, ikke sant? :-) (håpehåpe)

Legen min vil helst ikke skrive ut/søke fordi jeg fikk det på søvnsenteret første gangen, og da var det visst enklere for dem fordi de allerede hadde søkt en gang.

Melatonin får du kjøpt i sverige uten resept. Kjøpte det for noen uker siden.

Vet.. Men hadde vært greit å slippe å reise eller be venner på reise. Enklere hvis jeg kan få det hos legen når det trengs.

Melatonin får du kjøpt i sverige uten resept. Kjøpte det for noen uker siden.

Ups.. svarte meg selv visst.. Prøver igjen.. :-)

Vet.. Men hadde vært greit å slippe å reise eller be venner på reise. Enklere hvis jeg kan få det hos legen når det trengs.

Annonse

Gjest Lillepilletrille

Ups.. svarte meg selv visst.. Prøver igjen.. :-)

Du kan vel bestille det?

http://www.lillepille.com/showproducts.asp?catid=38

Helt trygt kan det aldri være å kjøpe medisin uten at det er foreskrevet fra lege og uten oppfølging fra lege..

Vel, tar paracet uten å snakke med legen først og kjenner meg rimelig trygg.. Iblant har resptbelgthet (er det et ord tro??) mer med politikk enn medisinske hensyn å gjøre.

Vel, tar paracet uten å snakke med legen først og kjenner meg rimelig trygg.. Iblant har resptbelgthet (er det et ord tro??) mer med politikk enn medisinske hensyn å gjøre.

Jeg sikter til reseptbelagte midler, ja. Og medisiner innen psykiatrien kan ha betydelige bivirkninger og ved samtidig bruk av andre legemidler kan det oppstå problemer. En annen ting er doseringen som man ofte er nødt til å justere gjennom å følge opp med blodprøver for at medisinen skal ha terapeutisk effekt og for å utelukke skadevirkninger.

Jeg brukte en periode Tegretol og merket ingen bivirkninger selv. Gjennom blodprøver ble det oppdaget at det ble problemer ift fall i hvite eller røde blodlegemer, hadde jeg ikke hatt oppfølging hadde jeg kunne blitt riktig syk.

Det er bare ett eksempel...

Annonse

Gjest Lillepilletrille

Jeg sikter til reseptbelagte midler, ja. Og medisiner innen psykiatrien kan ha betydelige bivirkninger og ved samtidig bruk av andre legemidler kan det oppstå problemer. En annen ting er doseringen som man ofte er nødt til å justere gjennom å følge opp med blodprøver for at medisinen skal ha terapeutisk effekt og for å utelukke skadevirkninger.

Jeg brukte en periode Tegretol og merket ingen bivirkninger selv. Gjennom blodprøver ble det oppdaget at det ble problemer ift fall i hvite eller røde blodlegemer, hadde jeg ikke hatt oppfølging hadde jeg kunne blitt riktig syk.

Det er bare ett eksempel...

Forskjell på slike medisiner og melatonin da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...