Gå til innhold

Hvordan?

Anbefalte innlegg

Blenda1365380899

Hvordan kan noen mennesker klare å lure, lyve, snakke direkte usant, sjele og baksnakke.

I tillegg klarer de å være hyggelige, sjarmerende og være dine nære venner samtidig.

Når dette er din bror og din mor hva gjør du da?

Når ingenting skal sies fordi det kan skape uvennskap. Da må de det går utover være snille å tåle dårlig behandling for ellers blir det bråk og det er så fælt!

Dette har jeg blitt psyk av. Nå er det nok. Jeg orker ikke mer av dette. Jeg må holde meg unna disse to.

Men da er det meg som gjør noe galt!

Spesielt når mennsker blir gamle da skal de få lov til å oppføre seg så dårlig de bare vil!

Og i tillegg er ei søt gammel dame. Det ser jeg også. Men så utspekulert.

Herregud fri meg fra disse to. Trix og mix, smil og lat som ingen ting.

God gammeldags oppskrift på kjeltringer og drittsekker.

Familien skal holde sammen! Du skal hedre din mor og din far da vil det gå deg godt osv. osv. Jommen sa jeg smør.. Det er også snakk om din bror i den sorte boken.

Dette har jeg følt er veldig innarbeidede holdninger her i landet. FAMILIEN er en hellig ku. For en del av oss er familien ett helvete.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221405-hvordan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår godt hva du mener og hvordan du har det.

Har bare måttet distansere meg fra alt/alle sammen,blir så dårlig av å være der,å late som...osv.

Det er veldig slitsomt!

Men jeg har gitt opp å forandre på noe,har innsett at det går ikke,alt er som det var og vil alltid bli det.

Men noe kan jeg forandre på,meg selv...=)

Så får de andre bare leve i den troen de gjør!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221405-hvordan/#findComment-1651733
Del på andre sider

Blenda1365380899

Forstår godt hva du mener og hvordan du har det.

Har bare måttet distansere meg fra alt/alle sammen,blir så dårlig av å være der,å late som...osv.

Det er veldig slitsomt!

Men jeg har gitt opp å forandre på noe,har innsett at det går ikke,alt er som det var og vil alltid bli det.

Men noe kan jeg forandre på,meg selv...=)

Så får de andre bare leve i den troen de gjør!

Takk for svar lille bry. Du skulle skiftet nick til lille snille du.

(Jeg fikk så lyst til å betegne deg som liten. Uten at det er vondt ment.)

KLem fra meg som er i samme båt som deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221405-hvordan/#findComment-1651784
Del på andre sider

Gjest Little Madam

Ja jeg skriver av erfaring at det ofte er veldig vanskelig å akseptere sannheten når man er oppvokst med manipulerende og forstyrra foreldre/mennesker..

Som barn er man prisgitt sine foreldre og lojalitetsbåndene er ofte sterke.. Og det er jammen ikke lett å frigjøre seg fra sine foreldres grep når man som voksen innser at man har vokst opp i veldig uheldige kår.. :-( Etter mange år i terapi har jeg ennå ikke helt klart å ta konsekvensen av at jeg aldri kommer til å bli møtt med vennlighet, forståelse og omsorg fra mine egne foreldre..

Jeg fikk ikke det jeg hadde så sårt behov for da jeg var liten.. Og jeg har heller ingenting å hente fra de, mine foreldre nå i voksen alder.. Jeg tror det ikke det går ann å virkelig forstå hvordan ens nærmeste kan oppføre seg som kjeltringer og drittsekker, som du skriver..

Min erfaring er at det er bortkastet tid å prøve å forstå...

Da jeg var liten oppførte mormor ofte seg som dritt overfor meg.. Men jeg fikk aldri lov å si henne i mot. "Hun er så gammel og kommer snart til å dø" fikk jeg høre av min mor.. Nå er jeg godt over 30 og min mormor lever fremdeles i beste velgående! Som ei venninne sa til meg: ukrutt forgår ikke så lett... ;-)

Nå er vi ikke lenger små og forsvarsløse og vi har faktisk et valg å ta avstand til denne galskapen! Psykiateren min sier til meg at det er UMULIG for meg å ta vare på mine foreldre og forholde meg til dem samtidig som å klare å ta vare på meg selv og leve et godt liv...

Jeg vet du vet det.. Men jeg skriver det allikevel.. Det er håp for oss :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221405-hvordan/#findComment-1651904
Del på andre sider

Takk for svar lille bry. Du skulle skiftet nick til lille snille du.

(Jeg fikk så lyst til å betegne deg som liten. Uten at det er vondt ment.)

KLem fra meg som er i samme båt som deg.

Tusen takk snille du,det var fint sakt...=)

Kan passe bra ofte det,føler meg ganske liten til tider.

*God klem til deg*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221405-hvordan/#findComment-1651969
Del på andre sider

Blenda1365380899

Ja jeg skriver av erfaring at det ofte er veldig vanskelig å akseptere sannheten når man er oppvokst med manipulerende og forstyrra foreldre/mennesker..

Som barn er man prisgitt sine foreldre og lojalitetsbåndene er ofte sterke.. Og det er jammen ikke lett å frigjøre seg fra sine foreldres grep når man som voksen innser at man har vokst opp i veldig uheldige kår.. :-( Etter mange år i terapi har jeg ennå ikke helt klart å ta konsekvensen av at jeg aldri kommer til å bli møtt med vennlighet, forståelse og omsorg fra mine egne foreldre..

Jeg fikk ikke det jeg hadde så sårt behov for da jeg var liten.. Og jeg har heller ingenting å hente fra de, mine foreldre nå i voksen alder.. Jeg tror det ikke det går ann å virkelig forstå hvordan ens nærmeste kan oppføre seg som kjeltringer og drittsekker, som du skriver..

Min erfaring er at det er bortkastet tid å prøve å forstå...

Da jeg var liten oppførte mormor ofte seg som dritt overfor meg.. Men jeg fikk aldri lov å si henne i mot. "Hun er så gammel og kommer snart til å dø" fikk jeg høre av min mor.. Nå er jeg godt over 30 og min mormor lever fremdeles i beste velgående! Som ei venninne sa til meg: ukrutt forgår ikke så lett... ;-)

Nå er vi ikke lenger små og forsvarsløse og vi har faktisk et valg å ta avstand til denne galskapen! Psykiateren min sier til meg at det er UMULIG for meg å ta vare på mine foreldre og forholde meg til dem samtidig som å klare å ta vare på meg selv og leve et godt liv...

Jeg vet du vet det.. Men jeg skriver det allikevel.. Det er håp for oss :-)

Takk for godt svar. :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221405-hvordan/#findComment-1652823
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...