Gå til innhold

Alternativ lamotrigin?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker Lamictal 200mg og har gjort det i snart 2 år. Medisinen fungerer kjempegodt for meg, og jeg er tilnærmet helt frisk nå etter årelange depresjoner.

Jeg har imidlertid ett problem som føles bare større å større.

Lamictal tablettene er bare helt forferdelig å svelge!

Det er oppløslige tabletter med en forferdelig solbærsmak. Jeg har prød å ta mange små, en stor, drikke vann til, saft, juice, melk...

Men uansett så brekker jeg meg. Hver kveld står jeg over vasken og brekker meg minst 3-4 ganger før jeg greier å svelge noe. Tabletten setter seg fast i ganen eller på tunga, og det smaker bare helt forferdelig!

Nå er det blitt sånn at jeg går å gruer meg hele kvelden til å ta medisinen. Noen ganger er det utrolig fristende å bare la det være. Jeg er så utrolig LEI!

Apoteket sier at det ikke finnes Lamotrigin i annen form, og at det ikke er noe å gøre med det.

Men så har jeg hørt via en annen pasient at det finnes noe annet, men at apoteket ikke har det?

Stemmer dette?

Jeg skal ta denne medisinen sansynligvis resten av livet, og det ville virkelig bety noe for meg å slippe kveldsritualet med brekninger og oppkast hver eneste dag. ..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221426-alternativ-lamotrigin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

har akkurat samme problem, pyton å svelge de tablettene. jeg rett og slett hater den såkalte solbærsmaken. tar selv 600mg, så 3 stk av den jævelskapen kan få enhver til å brekke seg.

men, få nok væske inn i munnen før tabl får sjanse til å sette seg fast i ganen, eneste gode forslaget jeg har å komme med

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...