Gå til innhold

Ekstrem motsatt reaksjon på Sobril og Vival?

Anbefalte innlegg

Gjest gulrota

♪♫♪♫

Jeg pratet så mye at de sa at jeg måtte huske å spise, senere sa de: Du må huske å puste :)

♪♫♫♫♪

Så fikk jeg Sobril. Jeg tok det frivillig. Men ble jeg rolig av det? Nei!

Jeg satte en hel psykiatrisk akuttpost på hodet i 6 uker. Avdelingsoverlegen sa i ettertid at han ikke hadde sett verre på 10 år.

♫♪♪♫

Nå tror jeg at jeg skjønner hvorfor det ble så dramatisk. Det er fordi jeg reagerer motsatt på Sobril. Jeg tok jo Sobril tre ganger daglig, for å bli rolig. Men jeg jo bare stadig mer aktiv.

Det samme skjedde med Vival nå i høst.

♫♪♫

Er det ikke fullt mulig at jeg reagerer motsatt på Sobril og Vival, på samme måte som ADHD-folkene reagerer motsatt på medikamenter som vi andre ville gått til himmels på.

Medpasientene mine lurte på om jeg gikk på speed. Nei, jeg har aldri smakt en dråpe alkohol engang, langt mindre har jeg smakt narko, og heller ikke tobakk har jeg hatt i min munn.

Det eneste jeg får er Sobril, så jeg. Jaha, da var det at de begynte å prate om at jeg kanskje reagerte motsatt.

Er det ikke litt rart at sykehuset selv ikke så dette? Kanskje var de så rådville, for hva skulle de ellers gitt meg for å roe meg?

Når antipsykotika og benzodiazepiner er utelukket, hva skulle de da gitt meg?

To spm altså:

1. Kan man reagere så motsatt på Sobril som jeg beskriver?

2. Hva kan man alternativt bruke for å roe ned folk?

Fortsetter under...

Gjest anouschka78

Japp, det gjør jeg også. Kan ikke ta det, men jeg sovner som en stein av ritalin også da. Måtte slutte med det. Kaffe er helt jæ... å drikke.

Fikk noe beroligende på sykehuset også når jeg hadde store (fysiske smerter.) Spratt opp som en jojo og føyk rundt mens de tre sndre sov. (fremprovosert abort på sykehuset. En grusom metode vel og merke, men det er en annen sak...)

Gjest gulrota

Japp, det gjør jeg også. Kan ikke ta det, men jeg sovner som en stein av ritalin også da. Måtte slutte med det. Kaffe er helt jæ... å drikke.

Fikk noe beroligende på sykehuset også når jeg hadde store (fysiske smerter.) Spratt opp som en jojo og føyk rundt mens de tre sndre sov. (fremprovosert abort på sykehuset. En grusom metode vel og merke, men det er en annen sak...)

Hmm... kanskje jeg faktisk reagerer motsatt på ADHD-medisin.... hmm.. jeg har jo ikke ADHD, men kanskje min hjerne er slik at man ville kunnet bruke Ritalin for å roe meg? Hmmm....

Jeg utviklet også mani som følge av Fevarin for lenge siden...

Itillegg til NMS av antipsykotika...

Jeg har hatt så mange sjeldne bivirkninger...

Jeg har sagt meg villig til å bli med forskning, men ingen bryr seg jo om det :) Det har man verken midler eller tid til :)

Vel, men mest for min egen del burde jeg kanskje nå, i frisk tilstand be fastlegen om å få Sobril og se hva som skjer, om jeg går rett til himmels på det. En overlege spurte engang i ettertid om jeg ville forsøke det for å "bevise", da sa jeg at det turte jeg ikke, for også benzodiazepiner har farlige bivirkninger, som eksempelvis psykose.

Men kanskje jeg skulle gjøre det en vakker dag. Om ikke annet så ville jeg få antydet med ganske stor sannsynlighet hva som var årsaken til min ekstreme reaksjon på tvangen den gang. Jeg ville jo protestert uten Sobril også, men ikke så ekstremt og så lenge som jeg gjorde. Det blir klarere og klarere for meg. Da jeg selv i skjul for pleierne seponerte gradvis, merket jeg at det var som en motor som gradvis forsvant inni meg.... faktisk.... kan enda kjenne følelsen, noe inni meg som ikke var meg, som gradvis forsvant, ja rett og slett som en motor... en kjemisk motor...

Gjest gulrota

Hmm... kanskje jeg faktisk reagerer motsatt på ADHD-medisin.... hmm.. jeg har jo ikke ADHD, men kanskje min hjerne er slik at man ville kunnet bruke Ritalin for å roe meg? Hmmm....

Jeg utviklet også mani som følge av Fevarin for lenge siden...

Itillegg til NMS av antipsykotika...

Jeg har hatt så mange sjeldne bivirkninger...

Jeg har sagt meg villig til å bli med forskning, men ingen bryr seg jo om det :) Det har man verken midler eller tid til :)

Vel, men mest for min egen del burde jeg kanskje nå, i frisk tilstand be fastlegen om å få Sobril og se hva som skjer, om jeg går rett til himmels på det. En overlege spurte engang i ettertid om jeg ville forsøke det for å "bevise", da sa jeg at det turte jeg ikke, for også benzodiazepiner har farlige bivirkninger, som eksempelvis psykose.

Men kanskje jeg skulle gjøre det en vakker dag. Om ikke annet så ville jeg få antydet med ganske stor sannsynlighet hva som var årsaken til min ekstreme reaksjon på tvangen den gang. Jeg ville jo protestert uten Sobril også, men ikke så ekstremt og så lenge som jeg gjorde. Det blir klarere og klarere for meg. Da jeg selv i skjul for pleierne seponerte gradvis, merket jeg at det var som en motor som gradvis forsvant inni meg.... faktisk.... kan enda kjenne følelsen, noe inni meg som ikke var meg, som gradvis forsvant, ja rett og slett som en motor... en kjemisk motor...

Hehe :) Og testen på om jeg reagerer motsatt på Sobril, ved å starte opp med de i frisk tilstand, eller enda rettere, en mer nedadtilstand som nå, vil jo være om jeg da blir tvangsinnlagt på nytt :)

Ja, nå spøker jeg på en måte med det. Men det er nok fordi jeg begynner å skjønne noen tegninger etterhvert... jeg har jo vært inne på denne teorien hele tiden, men det er aldri noen som har grepet fatt i den, og bekreftet den for meg.

Det blir så mye prat, og tiden bare går, ingen har ansvar for noe som helst virker det som. Fortid er fortid sier man.

Joda, men er det ikke fortiden man skal lære av da? Hva annet kan man lære av.

Etterpåklokskap er jo helt korrekt verdens mest eksakte vitenskap. Derfor må man jo virkelig studere den, også innen psykiatrien.

Gjest gulrota

Du nevnte kaffe. Har det noe med temaet å gjøre?

Annonse

Gjest anouschka78

Ja, at stoffer som skal virke oppkvikkende virker motsatt. jeg antar det hadde en sammenheng...

Gjest gulrota

Hehe :) Og testen på om jeg reagerer motsatt på Sobril, ved å starte opp med de i frisk tilstand, eller enda rettere, en mer nedadtilstand som nå, vil jo være om jeg da blir tvangsinnlagt på nytt :)

Ja, nå spøker jeg på en måte med det. Men det er nok fordi jeg begynner å skjønne noen tegninger etterhvert... jeg har jo vært inne på denne teorien hele tiden, men det er aldri noen som har grepet fatt i den, og bekreftet den for meg.

Det blir så mye prat, og tiden bare går, ingen har ansvar for noe som helst virker det som. Fortid er fortid sier man.

Joda, men er det ikke fortiden man skal lære av da? Hva annet kan man lære av.

Etterpåklokskap er jo helt korrekt verdens mest eksakte vitenskap. Derfor må man jo virkelig studere den, også innen psykiatrien.

Det var altså ikke Sobril/Vival alene som var årsak til mine store protest. Det var jo selvsagt selve frihetsberøvelsen som var den dypeste årsaken. Men med motsatt-virkende Sobril, så var det overhodet ingen god kombinasjon nei....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...