Gå til innhold

Borderline arves, men er det gener eller miljø?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Moren min er borderliner (+ en del annet) og to av mine søsken har utviklet en borderline-aktige personligheter. En lever kun på impulser og tenker aldri over noe h*n gjør. En annen har veldige humørsvininger m.m. Det eneste jeg vet er at ingen av oss hadde vært som vi er hvis ikke mor ikke hadde oppført seg som hun gjorde mot oss (vi er alle følelsesmessige vrak). Selv så har jeg flere personlighetsforstyrrelser + tidvis psykotisk, og hadde jeg hatt og snill og elskverdig mor som ikke hatt klikka for den minste ting, så er jeg rimelig sikker på at jeg ikke hadde slitt som jeg gjør, selv om arv også har en del å si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...