Gjest handballfan Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 http://www.dagbladet.no/sport/2006/03/06/459858.html Har noen kunnskap om dette? 0 Siter
goggen81 Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Moren min er borderliner (+ en del annet) og to av mine søsken har utviklet en borderline-aktige personligheter. En lever kun på impulser og tenker aldri over noe h*n gjør. En annen har veldige humørsvininger m.m. Det eneste jeg vet er at ingen av oss hadde vært som vi er hvis ikke mor ikke hadde oppført seg som hun gjorde mot oss (vi er alle følelsesmessige vrak). Selv så har jeg flere personlighetsforstyrrelser + tidvis psykotisk, og hadde jeg hatt og snill og elskverdig mor som ikke hatt klikka for den minste ting, så er jeg rimelig sikker på at jeg ikke hadde slitt som jeg gjør, selv om arv også har en del å si. 0 Siter
rose23 Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Det er vel dette som er det store spørsmålet i psykologien. Skyldest psykiske lidelser arv eller miljø, og jeg tror det fleste er enige i at det er en kombinasjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.