Gå til innhold

Spiseangst?

Gjest berre lurer.....

Anbefalte innlegg

Gjest berre lurer.....

Etter en uke med innfluensa gikk jeg ned noen kilo. Nå har jeg fått blod på tann, og siden torsdag har jeg bare spist et halvt knekkebrød for dag uten pålegg.

Har spist like mye de siste to ukene, som jeg gjorde på en dag før jeg ble syk. Å jeg føler meg bare tjukkere og tjukkere for hver dag som går. Tørr ikke begyne å spise igjen, i frykt for at jeg skal bli skrubbsulten og miste kontrollen. Nå kjenner jeg ikke på sult i det hele tatt...

Er det farlig å gå noen uker uten mat? Tenkte å gå ned 4 kg til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221479-spiseangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest thess82

hadde jeg vært deg så hadde jeg begynt å spise igjen. du går nok ned 4 kg på denne måten, men når du begynner å¨spise igjen så kommer du til å gå opp mere enn du har gått ned. du skaper en ubalanse i kroppen! dessuten vil du ikke klare å leve så lenge på så lite mat, kroppen vil ta overhånd og du kommer til å få et kjempesug og garantert kicke. sier dette av egen erfaring, har hatt sf i ti år.

det beste er å begynne å ta til seg næring igjen, så får du heller begynne å trene for å gå ned de kg. da vil du jo og gå ned fett, når du ikke spiser mister du bare muskler først og fremst, og når du går opp i vekt igjen er det fett du legger på deg. dessuten minker du forbrenningen når du mister muskelmasse. så alt taler til at det er lurt å spise mat!

ble kanskje litt rotete dette her. men ble litt ivrig;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221479-spiseangst/#findComment-1651923
Del på andre sider

Gjest berre lurer.....

hadde jeg vært deg så hadde jeg begynt å spise igjen. du går nok ned 4 kg på denne måten, men når du begynner å¨spise igjen så kommer du til å gå opp mere enn du har gått ned. du skaper en ubalanse i kroppen! dessuten vil du ikke klare å leve så lenge på så lite mat, kroppen vil ta overhånd og du kommer til å få et kjempesug og garantert kicke. sier dette av egen erfaring, har hatt sf i ti år.

det beste er å begynne å ta til seg næring igjen, så får du heller begynne å trene for å gå ned de kg. da vil du jo og gå ned fett, når du ikke spiser mister du bare muskler først og fremst, og når du går opp i vekt igjen er det fett du legger på deg. dessuten minker du forbrenningen når du mister muskelmasse. så alt taler til at det er lurt å spise mat!

Vet dere har rett. Begynner å spise igjen på onsdag...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221479-spiseangst/#findComment-1651970
Del på andre sider

Gjest berre lurer.....

Spiste akkurat to skiver med speilegg og angret som fy etterpå. Begynte å grine over nederlaget. Ikke bra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221479-spiseangst/#findComment-1652060
Del på andre sider

For mange år siden begynte mine spiseproblemer på samme måte som det du beskriver nå. Jeg ble anorektisk, vekten stupte rett ned fra 63 kg til 40 i løpet av svært kort tid.

Jeg mistet menstruasjonen, fikk blåhvit hud og lange hår på armene (så nesten ut som dun). Når jeg endelig begynte å spise igjen, klarte jeg ikke å spise normalt, men spiste og spydde, spiste og spydde. Livet dreide seg nesten utelukkende om mat.

Jeg ødela normal forbrenning, mistet evnen til å kjenne normal sult og metthet. Det er godt over 20 år siden dette begynte, men til dags dato har jeg ikke et normalt forhold til mat. Det er kjipt at så mye av livet går med til å tenke på mat/ikke mat.

Håper du klarer å stoppe slankingen din før du mister kontrollen helt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221479-spiseangst/#findComment-1652079
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...