Gå til innhold

Tips mot kvalme takk


Gjest mirakel*2

Anbefalte innlegg

når jeg slår opp øynene om morgenen ligger jeg stiv som en pinne og tør ikke å bevege på meg. Ja, disse ukene er kjempefestlige.

Jeg hadde alltid en pakke med Ritz-kjeks eller andre litt salte kjeks liggende ved siden av senga, jeg... Kunne nesten ikke åpne øynene før det var igang! Men det hjalp med litt i magen før man rørte seg!

Men fy flate! Jeg misunner deg ikke denne tida!;-(

Ønsker deg lykke til, - og _lover_ at jeg ikke skal dit igjen. ALDRI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • annegunn

    11

  • jubalong70

    8

  • carma

    8

  • mariaflyfly

    6

Gjest mirakel*2

Jeg hadde alltid en pakke med Ritz-kjeks eller andre litt salte kjeks liggende ved siden av senga, jeg... Kunne nesten ikke åpne øynene før det var igang! Men det hjalp med litt i magen før man rørte seg!

Men fy flate! Jeg misunner deg ikke denne tida!;-(

Ønsker deg lykke til, - og _lover_ at jeg ikke skal dit igjen. ALDRI!

jeg hadde også ritz kjeks forrige svangerskap:) Nå er det en liten gutt som gladelig vil hjelpe mamma med å bli "kvitt" dem.

Jeg tenkte tanken her en dag om hva som er vitsen med å la seg selv gå gjennom slikt. Det samme tenkte jeg da jeg hadde rier sist gang. Jeg ANGRER var det eneste jeg hadde i tankene. Det ble fort glemt da jeg fikk babyen på magen. Jeg gleder meg til å oppleve det igjen!

Kvalmefri dag forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2

Du har min dypeste sympati....

Carma hadde nytte av akupunktur, visstnok. Det er vel omtrent det eneste rådet jeg ikke har prøvd og funnet ut at ikke virker - annet enn å vente.

Takk for det!

Jeg nyter forøvrig en helt kvalmefri dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det!

Jeg nyter forøvrig en helt kvalmefri dag:)

Enn så lenge?

Det aller verste for bekkenløsninga mi er tydeligvis å gå på glatta ute. Og nå snør det igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn så lenge?

Det aller verste for bekkenløsninga mi er tydeligvis å gå på glatta ute. Og nå snør det igjen :(

Du har vel brodder?

Glem gammel-dame fordommene, og løp og kjøp!

Jeg hadde også bekkenløsning og termin i mai, og broddene reddet meg. Uten dem hadde jeg vel sittet inne i flere måneder i strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vel brodder?

Glem gammel-dame fordommene, og løp og kjøp!

Jeg hadde også bekkenløsning og termin i mai, og broddene reddet meg. Uten dem hadde jeg vel sittet inne i flere måneder i strekk.

Ja, jeg har brodder. Men på fem cm nysnø er det glatt, selv med brodder :(

Møkkavær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok ikke gi deg så mange glitrende tips, det eneste som hjalp for meg var å småspise hele tiden. Jeg dyttet i meg clementiner hele dagen. Men når ettermiddagskvalmen satte inn for fullt var det ikke stort annet å gjøre enn å innta zombie-positur i sofaen. Fikk presset ned litt mager og syrlig mat (pasta med pesto, f.eks).

Jeg begynner å bli alvorlig verpesjuk igjen, men tanken på den kvalmen er en svært effektiv prevensjonsmetode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingefær, akupunktur, akupressur, homeopati.

Jeg har fått streng beskjed fra en spesialist i akupunktur at man ikke må finne på å gå til slik behandling mens man er gravid.

Han steilet nesten da jeg fortalte at dette er et relativt vanlig tilbud i Norge (han var spansk) og at jeg selv gikk til 8 akupunkturbehandlinger mot kvalme.

Uansett hvem som har rett så funket akupunkturen overhodet ikke på meg, og det var så utrolig vondt at jeg til slutt grudde meg mer til stikkene enn til kvalmen som kom kl 16.00 hver dag....

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått streng beskjed fra en spesialist i akupunktur at man ikke må finne på å gå til slik behandling mens man er gravid.

Han steilet nesten da jeg fortalte at dette er et relativt vanlig tilbud i Norge (han var spansk) og at jeg selv gikk til 8 akupunkturbehandlinger mot kvalme.

Uansett hvem som har rett så funket akupunkturen overhodet ikke på meg, og det var så utrolig vondt at jeg til slutt grudde meg mer til stikkene enn til kvalmen som kom kl 16.00 hver dag....

:-)

JEg tror nok at alle akpunktører som har behandlet gravide i et par tusen år er uenig med din spanske venn.

Men ingenting virker på alle.

Håper du finner noe som funker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg tror nok at alle akpunktører som har behandlet gravide i et par tusen år er uenig med din spanske venn.

Men ingenting virker på alle.

Håper du finner noe som funker på deg.

Ok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Ja, jeg har brodder. Men på fem cm nysnø er det glatt, selv med brodder :(

Møkkavær...

Jeg hadde krykker... Men brodder, nei der gikk grensa. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg tror nok at alle akpunktører som har behandlet gravide i et par tusen år er uenig med din spanske venn.

Men ingenting virker på alle.

Håper du finner noe som funker på deg.

Utrolig mange som går til akupunktur for tiden. Nesten blitt et motefenomen det der.

Personlig så anser jeg det aller meste som humbug og kvakksalveri, eneste unntak er autoriserte helsepersonell som har tatt videreutdannelse i akupunktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mariaflyfly

Ligge helt stille og prøve å sove det bort og fortrenge hele greia. Intet annet hjalp på meg, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange som går til akupunktur for tiden. Nesten blitt et motefenomen det der.

Personlig så anser jeg det aller meste som humbug og kvakksalveri, eneste unntak er autoriserte helsepersonell som har tatt videreutdannelse i akupunktur.

Hvorfor er det forskjell på f.eks. en sykepleier som har tatt videreutdannelse innen akupunktur og har akkurat den samme kunnskap om punkter, meredianer osv. som en annen akupunktur som ikke har samme bakgrunn?

En god utdannelse i akupunktur og f.eks. homeopati gir en medisinsk grunnutdannelse som er bedre enn sykepleieutdannelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det forskjell på f.eks. en sykepleier som har tatt videreutdannelse innen akupunktur og har akkurat den samme kunnskap om punkter, meredianer osv. som en annen akupunktur som ikke har samme bakgrunn?

En god utdannelse i akupunktur og f.eks. homeopati gir en medisinsk grunnutdannelse som er bedre enn sykepleieutdannelsen...

For sykepleieren biter forhåpentligvis ikke på tull og fanteri, som en som ikke kan noe anatomi og fysiologi fra før av. Slik tenker jeg.

Jeg ville ikke stolt et sekund på noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sykepleieren biter forhåpentligvis ikke på tull og fanteri, som en som ikke kan noe anatomi og fysiologi fra før av. Slik tenker jeg.

Jeg ville ikke stolt et sekund på noen andre.

Jeg klarer ikke helt å forstå logikken. En sykepleier studere anatomi og fysiologi på sykepleieskolen.

En "vanlig" lærer det samme, og mer på akupunktørskolen.

I tillegg lærer begge det samme om punkter og evt. risikoer.

Hvorfor er den ene bedre enn den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke helt å forstå logikken. En sykepleier studere anatomi og fysiologi på sykepleieskolen.

En "vanlig" lærer det samme, og mer på akupunktørskolen.

I tillegg lærer begge det samme om punkter og evt. risikoer.

Hvorfor er den ene bedre enn den andre?

Fordi jeg ikke har tillit til akupunktører, homøpater, refleksologer og lignende ikke-skolemedisin. Det er nå bare meg.

Mener ikke å krangle altså, jeg blir bare litt engasjert.

c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde krykker... Men brodder, nei der gikk grensa. ;)

Etter en litt for lang handlerunde i dag skjønner jeg de som ender i rullestol til og med. Jeg har aldri vært så desperat på jakt etter en benk noensinne :(

Men broddene er helt prima - skjønner ikke hvordan jeg skulle kommet meg bort til svømmehallen uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flibbe

Etter en litt for lang handlerunde i dag skjønner jeg de som ender i rullestol til og med. Jeg har aldri vært så desperat på jakt etter en benk noensinne :(

Men broddene er helt prima - skjønner ikke hvordan jeg skulle kommet meg bort til svømmehallen uten.

Brodder og skaut hører sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...