Gå til innhold

Tips mot kvalme takk


Gjest mirakel*2

Anbefalte innlegg

Brodder og skaut hører sammen:)

Jeg tror jeg drøyer skautet. Men uten broddene kan jeg glemme å gå på utsiden av døra :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • annegunn

    11

  • jubalong70

    8

  • carma

    8

  • mariaflyfly

    6

Etter en litt for lang handlerunde i dag skjønner jeg de som ender i rullestol til og med. Jeg har aldri vært så desperat på jakt etter en benk noensinne :(

Men broddene er helt prima - skjønner ikke hvordan jeg skulle kommet meg bort til svømmehallen uten.

Uff... føler med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff... føler med deg...

Du kan jo gjette hvem jeg tenker på - og føler med - når sånt skjer...

Men det skremmer meg litt hvor fort formen har blitt dårligere. For tre-fire uker siden klarte jeg faktisk en kort arbeidsdag - nå er jeg ødelagt resten av dagen etter en time eller to i kontorstol foran pc'en. Så det blir lite nett, med mindre gubben, og dermed laptopen hans, er hjemme. For drøye to måneder siden var jeg i London og trasket gatelangs i timesvis - nå må jeg planlegge handleturer.

Men jeg har tenkt å holde motet oppe så lenge svømmehallturene mine går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke for vane å være gravid, men jeg har sett i USA at mange har brukt et armbånd mot kvalme, egentlig et yogatrykkpunkt:

Et stramt strikkarmbånd, med en 15-20 mm stor plastkule på som klemmer på et punkt på innsiden av underarmen.

Der klokkeremmen pleier være. Med håndflaten opp, ligger det 2 cm fra midten av armen, utover, samme vei som tommelen, et lite søkk hvor vi pleier å ta pulsen. Jeg har sett den på både høyre og venstre arm på gravide.

Her vises et punkt som er nærmere midten av armen.

http://www.forskning.no/Artikler/2005/januar/1105707329.28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg ikke har tillit til akupunktører, homøpater, refleksologer og lignende ikke-skolemedisin. Det er nå bare meg.

Mener ikke å krangle altså, jeg blir bare litt engasjert.

c",)

Tok det heller ikke som kranglig. Jeg klarer bare ikke helt å se logikken din.

Men vi kan jo enes om å være uenige ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingefær, akupunktur, akupressur, homeopati.

Homeopati er ansett for ikke å virke. Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk ikke går tilbake og får igjen penga?

Kjøpsloven, avtaleloven og markedsføringsloven er er jo helt klar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Etter en litt for lang handlerunde i dag skjønner jeg de som ender i rullestol til og med. Jeg har aldri vært så desperat på jakt etter en benk noensinne :(

Men broddene er helt prima - skjønner ikke hvordan jeg skulle kommet meg bort til svømmehallen uten.

Åh, stakkars deg. Jeg veit akkurat hvordan du har det. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjette hvem jeg tenker på - og føler med - når sånt skjer...

Men det skremmer meg litt hvor fort formen har blitt dårligere. For tre-fire uker siden klarte jeg faktisk en kort arbeidsdag - nå er jeg ødelagt resten av dagen etter en time eller to i kontorstol foran pc'en. Så det blir lite nett, med mindre gubben, og dermed laptopen hans, er hjemme. For drøye to måneder siden var jeg i London og trasket gatelangs i timesvis - nå må jeg planlegge handleturer.

Men jeg har tenkt å holde motet oppe så lenge svømmehallturene mine går bra...

Det finnes ikke moro, nei. Jeg må innrømme at jeg sliter en liten smule med å holde humøret og motivasjonen oppe for tiden. Syns du er kjempeflink som kommer deg på svømmetrening!

Jeg føler meg fullstendig malplassert og veik i en rullestol og syns det bare er flaut, men å faktisk kunne være med den turen på IKEA og handle utstyr i stedet for å sitte hjemme i sofaen hele forbanna dagen hver forbanna dag hele forbanna uka er verdt det, tross alt...!

Prøvde meg en tur ut på bare krykkene på torsdag (gikk fra Oslo S og opp til Youngstorget) og det resulterte i en søvnløs natt :-/

Nå planlegger sambo en hotellweekend i Sverige for å få meg litt vekk fra denne trauste tilstanden og gi litt nye impulser.. :-)

Ta smertene på alvor, da... sånn at du forhåpentligvis ikke blir enda verre nå. Jeg var teit som tenkte at "det går siiiiiikkert bra!"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke moro, nei. Jeg må innrømme at jeg sliter en liten smule med å holde humøret og motivasjonen oppe for tiden. Syns du er kjempeflink som kommer deg på svømmetrening!

Jeg føler meg fullstendig malplassert og veik i en rullestol og syns det bare er flaut, men å faktisk kunne være med den turen på IKEA og handle utstyr i stedet for å sitte hjemme i sofaen hele forbanna dagen hver forbanna dag hele forbanna uka er verdt det, tross alt...!

Prøvde meg en tur ut på bare krykkene på torsdag (gikk fra Oslo S og opp til Youngstorget) og det resulterte i en søvnløs natt :-/

Nå planlegger sambo en hotellweekend i Sverige for å få meg litt vekk fra denne trauste tilstanden og gi litt nye impulser.. :-)

Ta smertene på alvor, da... sånn at du forhåpentligvis ikke blir enda verre nå. Jeg var teit som tenkte at "det går siiiiiikkert bra!"...

Ja, jeg prøver å ta smertene på alvor - blant annet ba jeg om full sykemelding mens jeg fremdeles klarte halve dager, fordi jeg så hvilken vei det gikk. Og det blir utallige timer i saccoen hver dag. Jeg synes jeg er forsiktig og tar det mye med ro, men jeg blir tydelig dårligere allikevel. Nå er det vondt hele tiden, med mindre jeg sitter i saccoen eller befinner meg under vann.

Men det går jo ikke å bare sitte inne og vente, heller, da ville jeg gått på veggen temmelig fort.

Tanken på en helgetur har faktisk streifet meg også, det høres utrolig deilig ut å komme seg litt bort, men jeg tror ikke jeg tør. Blant annet er det er forutsetning å ta med saccoen, og den fyller hele bilen omtrent. Egentlig burde vi hatt en helg på hytta så gubben og jentungen fikk gått på ski, men da blir jeg jo helt lenka til hytta, så jeg orker ikke. Og om de drar alene kommer jeg meg ikke ut her hjemme heller.

Ikke mye moro, nei :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homeopati er ansett for ikke å virke. Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk ikke går tilbake og får igjen penga?

Kjøpsloven, avtaleloven og markedsføringsloven er er jo helt klar?

Hva med alle dem som har virkning av bl.a. homeopati da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåler er ansett for ikke å virke i det hele tatt.

Ikke ansett av hvem da? For noe pisspreik du slenger med.

Jordmødre, leger og fysioterapeuter anbefaler akupunktur i mange tilfeller - bl.a. ved svangerskapskvalme.

Vet du hvorfor?

Fordi det blir mer og mer "ansett" å fungere meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøver å ta smertene på alvor - blant annet ba jeg om full sykemelding mens jeg fremdeles klarte halve dager, fordi jeg så hvilken vei det gikk. Og det blir utallige timer i saccoen hver dag. Jeg synes jeg er forsiktig og tar det mye med ro, men jeg blir tydelig dårligere allikevel. Nå er det vondt hele tiden, med mindre jeg sitter i saccoen eller befinner meg under vann.

Men det går jo ikke å bare sitte inne og vente, heller, da ville jeg gått på veggen temmelig fort.

Tanken på en helgetur har faktisk streifet meg også, det høres utrolig deilig ut å komme seg litt bort, men jeg tror ikke jeg tør. Blant annet er det er forutsetning å ta med saccoen, og den fyller hele bilen omtrent. Egentlig burde vi hatt en helg på hytta så gubben og jentungen fikk gått på ski, men da blir jeg jo helt lenka til hytta, så jeg orker ikke. Og om de drar alene kommer jeg meg ikke ut her hjemme heller.

Ikke mye moro, nei :(

Vi får bare heie hverandre frem de siste ukene.. :-)

Men du får ikke lov til å gå hen og føde to uker før meg eller noe sånt altså! Jeg skal først! :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får bare heie hverandre frem de siste ukene.. :-)

Men du får ikke lov til å gå hen og føde to uker før meg eller noe sånt altså! Jeg skal først! :-p

Hehe... Jentungen kom en uke før termin, bare så du vet det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ansett av hvem da? For noe pisspreik du slenger med.

Jordmødre, leger og fysioterapeuter anbefaler akupunktur i mange tilfeller - bl.a. ved svangerskapskvalme.

Vet du hvorfor?

Fordi det blir mer og mer "ansett" å fungere meget bra.

Det gjenstår å dokumentere.

At homeopati virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som har virkning uten noe som helst?

Kjempeflott!!!

Men det skjer for ofte at en bedring av lang tids sykdom kommer rett etter inntak av homeopatisk medisin. Alt kan ikke være tilfeldigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott!!!

Men det skjer for ofte at en bedring av lang tids sykdom kommer rett etter inntak av homeopatisk medisin. Alt kan ikke være tilfeldigheter.

Det gjelder å være på rett sted til rett tid for å ta æren for noe som naturen selv hadde ordnet allikevel, selv uten medisin.

Vi skulle gjerne hørt noe fra alle de som IKKE blir friske også, men DE holder kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...