Gå til innhold

Forslag til hva jeg kan spør legen om

Anbefalte innlegg

Gjest gjøre noe

Jeg skal til legen 14.30 idag, og lurer på hva en lege kan hjelp meg med i forhold til situasjonen min i dag. Har dere forslag? Skal kort beskrive situasjonen min.

Sitter mye inne, isolerer meg og sliter med depresjon/sørger. Drukner nå og da sorgene i alkohol, men ikke mer enn et par ganger i uka. Legen tror dette er et tilbakelagt stadium. (Tør jeg fortelle..) Jeg legger meg ved soloppgang og sover hele dagen (det er som om jeg vil straffe meg selv).

Men så tar jeg meg inn noen dager og lever mer fornuftig. Men gjør ting mot meg selv som ikke er bra. (Vet at det kan ingen hindre meg mot).

Bør komme meg mer ut å trene, men det er som om jeg ikke klarer det. Vanskelig å forklare. Det er som om etter denne 10-års perioden jeg har levd gjennom er gjennom en tørkeperiode, hvor alt liv er sugd ut av meg og jeg vet ikke hvordan skaffe meg nytt liv.

Er på en måte mentalt utbrent. Lurer på hvordan komme meg til hektene.

Er det noen forslag til hva en lege kan gjøre for meg i denne situasjonen, og hva jeg kan spør om? Tips mottas med takk, jeg er glad for alle forslag.

Fortsetter under...

Gjest vioola

tja , legen kan jo oppmuntre deg til å stå opp om morgenen og komme deg på trening og sånt. men er jo opp til deg selv.

Det legen kan hjelpe deg med er medisiner som gjør det lettere. Antidepressiva som gjør at depresjonen blir litt bedre og man får mere tiltakslyst. Cipramil/cipralex er en medisin jeg har hatt god erfaring med

Gjest juntti

var og er delvis i samme situasjon.

neste måned er det 1 år siden jeg ble sykemeldt for dette. jeg gikk igjennom en lang testeperiode der legen prøvde alt mellom himmel og jord av antidepressive medisiner. det er ikke morsomt!

det tok nesten 7mnd (!!!) før han henviste meg til eksperter og det var da det det snudde for min del, er fortsatt ikke bra men på vei.

legg alle kortene på bordet (hvis du klarer) og aldri vær redd for å be om å bli henvist videre hvis du føler det ikke hjelper!

hvis jeg kunne skrudd tiden tilbake ville jeg bedt om det umiddelbart, selv om legen sikkert hadde nektet.

det blir bare å kaste bort masse tid istedet for å få proff hjelp med det samme!

vet ikke hvordan prosessen vil bli for deg, men lykke til ihvertfall, det finnes en vei tilbake ;)

Hei du har jo vært hos legen nå,håper det gikk fint.

har du fått ad hos legen din for det du beskriver ligner på dep/angst.

Det at du isolerer deg er feil og det vet du nok.

At du drikker gjør alt verre(Joda drikker for mye selv)

Nå må nok begynne å med å stå opp tidligere å legge deg om kvelden.Komme inn i et mønster.

Uansett det aller første du må ta tak i er depresjonen.hvet du hvorfor du er deppa. kan du gjøre noe med det?

Flaska er god å ha da alt sliter men desverre så hjelper det ikke noe i det hele tatt å drikke,lenge siden jeg har funnet ut det:)Allikevel drikker jeg for mye enda.

Har du jobb,eller går du på skole?

Venner du snakke med/være sammen med,blir heller ikke bedre av å sitte inne hele dagen/natten alene,da kommer tankene enda bedre fram.

Håper du fikk snakke ut med legen din da.Vanskelig er det ja men i lengden det beste.

Lykke til Videre

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...