Gå til innhold

NHD - homofili og seksuell misbruk.

Anbefalte innlegg

Gjest spørsmålstegnet_ja

Har det noen sammenheng mellom homofili og seksuelt misbruk?

Tenker både på om seksuelt misbruk kan føre til at noen blir homofile og om homofile menn har en større tilbøyelighet til å selv bli overgripere?

synes å ha lest endel amerikansk dokumentasjon som bekrefter dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221856-nhd-homofili-og-seksuell-misbruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest spørsmålstegnet_meg

Tvilsomt spørsmål må jeg si. Hva er vitsen? stigmatisere en allerede utsatt gruppe?

Sunt vett vil jo si at overgripere er perverse, og derfor tar alt med puls.

tja , tenker litt på skandalene den katolske kirke gjenomgår nå. Ser ut til at den katolske kirke har en tendens til å trekke til seg svært mange homoer. 1/3 av alle seksuelt misbrukte barn er gutter. Og ser man på forholdstallet homofile vs heterofile er altså homofile menn sterk overrepresentert på denne statistikken. Dessuten er det stort sett menn som utelukkende begår overgrep mot barn. Dermed kan man altså ikke si at kvinner har skylden for å ha misbrukt 1/3 av ale seksuelt misbrukte gutter.

å at homoer er en stigmatisert gruppe har jeg da ikke inntrykk av.

Gjest Melancholy

tja , tenker litt på skandalene den katolske kirke gjenomgår nå. Ser ut til at den katolske kirke har en tendens til å trekke til seg svært mange homoer. 1/3 av alle seksuelt misbrukte barn er gutter. Og ser man på forholdstallet homofile vs heterofile er altså homofile menn sterk overrepresentert på denne statistikken. Dessuten er det stort sett menn som utelukkende begår overgrep mot barn. Dermed kan man altså ikke si at kvinner har skylden for å ha misbrukt 1/3 av ale seksuelt misbrukte gutter.

å at homoer er en stigmatisert gruppe har jeg da ikke inntrykk av.

Pffth.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Meg bekjent er det ingen ny forskning som bekrefter dine antagelser.

Derimot var det tidligere en del slike funn i undersøkelser. Da må en huske at "overgrep" ikke kan sees uavhengig av hva som er lov å ikke. Om seksuelt samvær mellom likekjønnede er ulovlig, vil en også lettere finne adferd som kan defineres som overgrep.

Det en imidlertid ser ganske ofte er "pseudohomofili" (falsk homofili), hos personer utsatt for overgrep fra motsatt kjønn. Incestutsatte jenter har så vanskelig med nærhet til gutter at de prøver ut og evt tror de er lesbiske. De aller fleste finner etterhvert ut at dette blir feil, og de finner tilbake til sin opprinnelige seksuelle legning.

Dette kan kanskje være et slags bevis på at selv alvorlige overgrep faktisk ikke endrer seksuell legning.

Annonse

Gjest spørsmålstegnet_meg

Meg bekjent er det ingen ny forskning som bekrefter dine antagelser.

Derimot var det tidligere en del slike funn i undersøkelser. Da må en huske at "overgrep" ikke kan sees uavhengig av hva som er lov å ikke. Om seksuelt samvær mellom likekjønnede er ulovlig, vil en også lettere finne adferd som kan defineres som overgrep.

Det en imidlertid ser ganske ofte er "pseudohomofili" (falsk homofili), hos personer utsatt for overgrep fra motsatt kjønn. Incestutsatte jenter har så vanskelig med nærhet til gutter at de prøver ut og evt tror de er lesbiske. De aller fleste finner etterhvert ut at dette blir feil, og de finner tilbake til sin opprinnelige seksuelle legning.

Dette kan kanskje være et slags bevis på at selv alvorlige overgrep faktisk ikke endrer seksuell legning.

men en heterofil mann da , som egentlig tiltrekkes kvinner , er det sannsynlig at at han kan misbruke små gutter? .

er hele den katolske kirke saken jeg tenker på. Etter hva jeg har forstått er de fleste sakene som har blitt rullet opp guttebarn som er blitt utsatt for overgrep. Og både mange som har problemer med sin egen legning kan velge katolsk kirke med at de da kan skjule sin seksuelle legning i og med den sølibat regelen og at de aldri blir gift. Eller at de kan søke seg mot det katolske miljøet fordi at der er det stor tilgang på potensielle offer. Og når en pedofil mannlig prest forgriper seg på en liten gutt er han jo homofil. så homofili og pedofili har nok en sammenheng

men en heterofil mann da , som egentlig tiltrekkes kvinner , er det sannsynlig at at han kan misbruke små gutter? .

er hele den katolske kirke saken jeg tenker på. Etter hva jeg har forstått er de fleste sakene som har blitt rullet opp guttebarn som er blitt utsatt for overgrep. Og både mange som har problemer med sin egen legning kan velge katolsk kirke med at de da kan skjule sin seksuelle legning i og med den sølibat regelen og at de aldri blir gift. Eller at de kan søke seg mot det katolske miljøet fordi at der er det stor tilgang på potensielle offer. Og når en pedofil mannlig prest forgriper seg på en liten gutt er han jo homofil. så homofili og pedofili har nok en sammenheng

jeg tror nok heller det er at enkelte yrker tiltrekker seg slike mennesker, fordi de øyner det som en mulighet for å enkelt kunne slippe unna sine handlinger.

Det er vel derfor man så ofte hører om pedofile innenfor kirken, speideren og andre steder hvor voksne har oversikten over barn...

tror jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...