Gå til innhold

Takk for meg

Anbefalte innlegg

Gjest gulrota

Jeg trekker meg fra doktoronline.no.

Jeg kommer ikke til aa skrive mer her.

Men en slik inkompentanse som Nils Haavard Dahl her viser, har jeg intet her aa gjoere.

Gjennom slike uttalelser skaper han en frykt i meg for aa bli innlagt paa nytt.

Han bekrefter psykiatristandens mangelende forstaaelse for min situasjon.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• natolars

5

• firebird1365380441

2

• ¤ Skara ¤

2

• bb71

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest vioola

ikke bry deg om det da. selv om NHD er fagperson her er han da ikke noe orakel eller betyr at han har rett i absolutt alt. Masse ganger jeg er uenig i mye av det han sier. Og du har jo selv tidligere sagt at du får noe positivt ut av å være her. Men det er et åpent forum..så du må også regne med å få kritiske svar og tilbakemeldinger på de du skriver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/#findComment-1657664
Del på andre sider

Det kan nok være mange som forstår deg, men du gir inntrykk av å ikke ha innsikt i egen situasjon. Mange av oss vet at å svare noen som ikke er åpne for realitetsorientering, er lite klokt. Dette kan føre til at vedkommende backer ut og fjerner seg fra de mennesker som vil vedkommende vel.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/#findComment-1657669
Del på andre sider

Husk, når man er psyk syk, er det ikke alltid like lett å se det selv.

Jeg også har av og til problemer med å se problemer, andre ser. Dette fordi ting er så innarbeidet.

Vi kan lett få "vrangforestillinger" over ting og tang. Vi mener VI har rett, ingen andre.

Jeg vet ikke om dette gjedlder deg da, men jeg har det sånn.

Når det gjelder NHD, er han en dyktig kunnskapsfull mann. Husk, han er bare ett vanlig menneske han også, men ulike meninger om ting. Alle er forskjellige i meninger osv. Han også. Man kan ikke være enig i alt...Og i psykiatrien finnes det ulike metoder for ting. en psyk kan mene en ting, en annen en annen ting.

Vennlig hilsen,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/#findComment-1657736
Del på andre sider

Annonse

Gjest gulrota

Uttalelsen om NHD's inkompetanse trekker jeg tilbake.

Det riktige er å si at NHD og mange andre ansatte innen psykiatrien har manglende kompetanse innen belastning av tvangsbruk.

Det er iallefall mitt inntrykk. Så får heller NHD komme med noen faglige uttalelser om belastning av tvangsbruk, i stedet for å nærmest antyde at jeg er manisk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/#findComment-1658226
Del på andre sider

Gjest gulrota

Det er iallefall mitt inntrykk. Så får heller NHD komme med noen faglige uttalelser om belastning av tvangsbruk, i stedet for å nærmest antyde at jeg er manisk.

Og så trekker jeg også tilbake uttalelsen om at jeg ikke kommer til å skrive mer her.

Det er slik uttalser man kommer med når man blir følelsesmessig berørt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/#findComment-1658229
Del på andre sider

Annonse

Gjest gulrota

sorry , kunne ikke dy meg.den var slem.. unnskyld Men det overasker meg at det virker som du overhodet ikke tar til deg at enkelte lurer på om du faktisk er frisk. Tar alle andre feil liksom og du har bare rett

Jeg forstår at andre kan tro at jeg er syk, siden jeg skriver så veldig mange innlegg. Jeg ser helt klart det.

Men samtidig så kjenner jo jeg meg selv best, og vet hvorfor jeg skriver som jeg gjør. Det har ikke alle som stadig trekker frem at jeg er manisk/psykotisk forstått.

Grunnen til at jeg skriver så mange innlegg, grunnen til at jeg i det hele tatt er her, er fordi jeg har blitt utsatt for belastning av tvangsbruk i psykatrien.

Om man vil kalle det sykt å reagere slik, så gjerne for meg, men faktum er at dette ikker noen sykdom, det er en skade, altså en senbelastning av å bli utsatt for det jeg har blitt.

Men dette har tydeligvis endel problemer med å prøve å forstå. Man er utelukkende opptatt av symptomene (altså mine mange innlegg på DOL), og ikke så opptatt av årsaken.

Grunnen til at jeg reagerer så sterkt på å bli kalt syk, er jo fordi det nettopp er sykdom man benytter som grunnlag for tvangsinnleggelse.

Men en viktig årsak til at jeg har fortsatt å være her, er jo nettopp for å prøve å redusere denne frykten for tvangsbruk.

Det er jo en kjent sak at når man er redd for noe eller har blitt utsatt for overgrep, så hjelper det å tilnærme seg situasjonen.

Noen perioder får jeg tillit til NHD gjennom de svarene han gir. Andre ganger er hans uttalser av en slik karakterer at han bekrefter psykiatriens svakheter.

I stedet for å sykeliggjøre meg, så kan man jo, dersom man får klager på meg fra andre brukere som reagerer negativt følelsesmessig på det jeg skriver, be meg om å forlate dette forumet.

Men da bør det jo helst være gode klager. For som jeg har skrevet så mange ganger, så kan man jo bare la være å lese innlegg signert av gulrota.

Men selvsagt så forstår jeg at man kan få tanker om mani, siden jeg innimellom skriver veldig mange innlegg.

Og kanskje enda viktigere, siden jeg skriver så relavivt mange flere innlegg enn alle andre her inne.

Men dette ser jeg selv. Men jeg tillater meg å gjøre det, siden det er en internettkanal. Det er jo ikke på bussen vi sitter, eller i en møtesal. Det er tross alt visse forskjeller på dette. Den som ikke ser det, kan ha levd seg for langt i internettverdenen.

Og jeg har ingen god samvittighet når jeg ser at jeg har skrevet mye, da tenker jeg på de trådene som kanskje blir oversett på en måte, tråder som er skrevet av folk som kanskje sliter veldig, veldig mye mer enn meg.

Men når de tilbakemeldingene jeg får ikke går på hvordan andre reagerer på det, men tvertimot på min egen person, så fortsetter jeg med det.

For jeg har faktisk selvinnsikt og virkelighetsforståelse. Jeg håper det fremgår bedre etter dette innlegget.

Men hvis det ikke gjør det, så må man jo stille meg spørsmål, altså gå i dialog med meg, i stedet for å nærmest stemple meg med en diagnose.

Men det er nok slik at dem som gjør det ikke forstår hvorfor jeg reagerer på diagnoser. Men grunnen er jo at tvangsbruk legitimeres i en diagnose. Derfor jeg er jeg uhyre følsom for det.

Og gjennom denne DOL-"diagnostiseringen" som gjøres her, så bekreftes også min tidligere oppfatning av diagnoser gjøres utfra observasjon, altså observasjon av min adferd, sett fra utsiden, uten å gå i dialog med meg, og få svar på hva som rører seg inni meg. Altså uten å forsøke å forstå min selvinnsikt, eller mangelsen på dennne.

Jeg hadde jo håpet at psykiatrien var mye mer opptatt av det som rører seg INNI et menneske, enn av å observere den YTRE adferd. Jeg trodde det som kalles psykisk tilstand, er det som rører seg INNI mennekset. Og det som rører seg INNI mennesket er ikke alltid det samme som man observerer fra utsiden.

Det er ikke gull alt som glimrer.

Eller i mitt tilfelle: Det er ikke tåke alt som ryker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/#findComment-1658311
Del på andre sider

Gjest vioola

Jeg forstår at andre kan tro at jeg er syk, siden jeg skriver så veldig mange innlegg. Jeg ser helt klart det.

Men samtidig så kjenner jo jeg meg selv best, og vet hvorfor jeg skriver som jeg gjør. Det har ikke alle som stadig trekker frem at jeg er manisk/psykotisk forstått.

Grunnen til at jeg skriver så mange innlegg, grunnen til at jeg i det hele tatt er her, er fordi jeg har blitt utsatt for belastning av tvangsbruk i psykatrien.

Om man vil kalle det sykt å reagere slik, så gjerne for meg, men faktum er at dette ikker noen sykdom, det er en skade, altså en senbelastning av å bli utsatt for det jeg har blitt.

Men dette har tydeligvis endel problemer med å prøve å forstå. Man er utelukkende opptatt av symptomene (altså mine mange innlegg på DOL), og ikke så opptatt av årsaken.

Grunnen til at jeg reagerer så sterkt på å bli kalt syk, er jo fordi det nettopp er sykdom man benytter som grunnlag for tvangsinnleggelse.

Men en viktig årsak til at jeg har fortsatt å være her, er jo nettopp for å prøve å redusere denne frykten for tvangsbruk.

Det er jo en kjent sak at når man er redd for noe eller har blitt utsatt for overgrep, så hjelper det å tilnærme seg situasjonen.

Noen perioder får jeg tillit til NHD gjennom de svarene han gir. Andre ganger er hans uttalser av en slik karakterer at han bekrefter psykiatriens svakheter.

I stedet for å sykeliggjøre meg, så kan man jo, dersom man får klager på meg fra andre brukere som reagerer negativt følelsesmessig på det jeg skriver, be meg om å forlate dette forumet.

Men da bør det jo helst være gode klager. For som jeg har skrevet så mange ganger, så kan man jo bare la være å lese innlegg signert av gulrota.

Men selvsagt så forstår jeg at man kan få tanker om mani, siden jeg innimellom skriver veldig mange innlegg.

Og kanskje enda viktigere, siden jeg skriver så relavivt mange flere innlegg enn alle andre her inne.

Men dette ser jeg selv. Men jeg tillater meg å gjøre det, siden det er en internettkanal. Det er jo ikke på bussen vi sitter, eller i en møtesal. Det er tross alt visse forskjeller på dette. Den som ikke ser det, kan ha levd seg for langt i internettverdenen.

Og jeg har ingen god samvittighet når jeg ser at jeg har skrevet mye, da tenker jeg på de trådene som kanskje blir oversett på en måte, tråder som er skrevet av folk som kanskje sliter veldig, veldig mye mer enn meg.

Men når de tilbakemeldingene jeg får ikke går på hvordan andre reagerer på det, men tvertimot på min egen person, så fortsetter jeg med det.

For jeg har faktisk selvinnsikt og virkelighetsforståelse. Jeg håper det fremgår bedre etter dette innlegget.

Men hvis det ikke gjør det, så må man jo stille meg spørsmål, altså gå i dialog med meg, i stedet for å nærmest stemple meg med en diagnose.

Men det er nok slik at dem som gjør det ikke forstår hvorfor jeg reagerer på diagnoser. Men grunnen er jo at tvangsbruk legitimeres i en diagnose. Derfor jeg er jeg uhyre følsom for det.

Og gjennom denne DOL-"diagnostiseringen" som gjøres her, så bekreftes også min tidligere oppfatning av diagnoser gjøres utfra observasjon, altså observasjon av min adferd, sett fra utsiden, uten å gå i dialog med meg, og få svar på hva som rører seg inni meg. Altså uten å forsøke å forstå min selvinnsikt, eller mangelsen på dennne.

Jeg hadde jo håpet at psykiatrien var mye mer opptatt av det som rører seg INNI et menneske, enn av å observere den YTRE adferd. Jeg trodde det som kalles psykisk tilstand, er det som rører seg INNI mennekset. Og det som rører seg INNI mennesket er ikke alltid det samme som man observerer fra utsiden.

Det er ikke gull alt som glimrer.

Eller i mitt tilfelle: Det er ikke tåke alt som ryker.

jeg har sikkert skrevet 1000 innlegg i dag , men jeg skriver ikke om det samme hele tida.

Er vel ikke bare det at du skriver mange innlegg folk reagerer på. i begynnelsen syntes trodde jeg faktisk litt på at du uretmessig ble utsatt for tvang. Men etterhvert har jeg begynt å tro at legene hadde en god grunn til det.

hvor lenge ble du tvangsbehandlet da? kontaktet du kontrollkommisjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/#findComment-1658337
Del på andre sider

Gjest gulrota

jeg har sikkert skrevet 1000 innlegg i dag , men jeg skriver ikke om det samme hele tida.

Er vel ikke bare det at du skriver mange innlegg folk reagerer på. i begynnelsen syntes trodde jeg faktisk litt på at du uretmessig ble utsatt for tvang. Men etterhvert har jeg begynt å tro at legene hadde en god grunn til det.

hvor lenge ble du tvangsbehandlet da? kontaktet du kontrollkommisjonen?

Hva fikk deg til å tro på at legene hadde en god grunn til det etterhvert?

Ble tvangsbehandlet to måneder i høst. Ja, kontrollkommisjonen avlo min klage (selvsagt, i hvor grad innhenter de egentlig info fra min side? det alt vesentlige av sin info får de jo fra sykehuset).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/#findComment-1658378
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...