Gå til innhold

Takk for meg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• natolars

5

• firebird1365380441

2

• ¤ Skara ¤

2

• bb71

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Amoline

jeg har sikkert skrevet 1000 innlegg i dag , men jeg skriver ikke om det samme hele tida.

Er vel ikke bare det at du skriver mange innlegg folk reagerer på. i begynnelsen syntes trodde jeg faktisk litt på at du uretmessig ble utsatt for tvang. Men etterhvert har jeg begynt å tro at legene hadde en god grunn til det.

hvor lenge ble du tvangsbehandlet da? kontaktet du kontrollkommisjonen?

Et spørsmål er om man blir rettmessig/urettmessig utsatt for tvang. Et annet spørsmål er hvordan den tvangen blir gjennomført og ikke minst hvordan dette blir opplevd av personen selv. Det er ikke til å se bort ifra at dette ville være en krenkende opplevelse for de fleste...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/page/3/#findComment-1659012
Del på andre sider

Gjest vioola

Et spørsmål er om man blir rettmessig/urettmessig utsatt for tvang. Et annet spørsmål er hvordan den tvangen blir gjennomført og ikke minst hvordan dette blir opplevd av personen selv. Det er ikke til å se bort ifra at dette ville være en krenkende opplevelse for de fleste...

tvang kan være problemtatisk det. uansett føler jeg at å sette seg ned og si at man omtrent er permanent skadet og ikke kan gjøre noe med sin egen situasjon på grunn av at sånn og sånt har hendt blir en falitterklæring , å gi opp

var vel det jeg ble litt provosert av , mange her dol har opplevd veldig vanskelige ting og bruker mye energi på å kjempe for å bli frisk. synes kanskje gulrota ikke virket særlig innteresert i akkurat det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/page/3/#findComment-1659023
Del på andre sider

Gjest Amoline

tvang kan være problemtatisk det. uansett føler jeg at å sette seg ned og si at man omtrent er permanent skadet og ikke kan gjøre noe med sin egen situasjon på grunn av at sånn og sånt har hendt blir en falitterklæring , å gi opp

var vel det jeg ble litt provosert av , mange her dol har opplevd veldig vanskelige ting og bruker mye energi på å kjempe for å bli frisk. synes kanskje gulrota ikke virket særlig innteresert i akkurat det.

Alt til sin tid. Noen ganger opplever man så vanskelige ting at man ikke kommer videre og man må innse at man er på stedet hvil. Noen ganger blir man så skadet av noe at man må gå i fallit en stund. Det betyr ikke at alt er tapt.

I sånne tilfeller må man prøve å tenke nytt som du også er inne på, men det er ikke lett.Og man trenger hjelp, en fagperson som kan hjelpe en til å bearbeide det som har skjedd og traumet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/page/3/#findComment-1659068
Del på andre sider

Gjest gulrota

:) Fikk da lest igjennom.

Hva med å skrive mer om selve angsten du føler. Ikke bare at du er redd for tvang. Men HVA du er redd. ikke redd. ANGST for.en forskjell der. Er det å få feil medisiner? Hva er du redd for kan skje? Er du redd belteseng? Eller at du ikke skal bli trodd? Hva om de har en grunn til å ikke tro deg. Vil du sette deg imot dem for enhver pris? eller samarbeide?

Og fortell hva som skjedde. Hvorfor du måtte trene deg opp.Frykten du møtte, og kreftene du fant? Hvordan er livet nå? hva skjer bortsett fra tvang-angsten?

masse å skrive om. Om du datt på ræva på tur, og at du så lyset.. Hva skjedde før du ble utsatt for tvang? hvordan kunne det vært unngått?

jeg er FOR MINST mulig tvangsbruk bare for å si det. Absolutt. Og det gjøres feil.

Jeg er sikker på at den angsten vil bli bedre, men du må nok gå noen runder. pust dypt,, begynn å gå.

Du stiller mange gode spørsmål. Men jeg merker at jeg dessverre ikke orker å svare på dem her og nå. Det var tunge spørsmål. Tusen takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/page/3/#findComment-1659348
Del på andre sider

Annonse

Gjest gulrota

Det er nok ikke det det handler om, natolars. Den der synes jeg du godt kunne holdt deg for god for...

Takk Amoline, du har rett, godt å få støtte.

Og til notalars, jeg har aldri sagt at noen er dumme. Overhodet ikke. Det at ikke folk forstår meg har ikke noe med dumhet å gjøre. Det har å gjøre med at vi alle har ulikt ståsted i forhold til hverandres liv å gjøre.

Og jeg har ikke et eksponeringsbehov i den vanlige betydningen av ordet. Det å eksponere seg mye betyr ikke nødvendigvis at man har spesielt lyst til det.

Eksponering kan nemlig være en konsekvens av noe. Sklir man på isen på gaten, så kan man faktisk havne i en slik situasjon at det er nærmest umulig å skjule for omgivelsene, om man aldri så mye ville det. Og dersom fallet endrer hele ens liv, så blir det enda vanskeligere å skjule det for omgivelsene.

Man ønsker ikke å eksponere seg. Det blir bare en naturlig - og vil jeg påstå: sunn - konsekvens av det som har skjedd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/page/3/#findComment-1659368
Del på andre sider

Gjest gulrota

Jeg har aldri sagt at jeg er permanent skadet. En skade kan leges. Og jeg vil virkelig si at jeg bruker veldig mye ressurser på å komme meg videre fra dette. Jeg ønsker mer enn noen av annen aner å komme bort fra min tilstand, og jeg ser utrolig frem til den dagen siste ord er sagt fra min munn om dette temaet ja.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/page/3/#findComment-1659371
Del på andre sider

Gjest gulrota

Alt til sin tid. Noen ganger opplever man så vanskelige ting at man ikke kommer videre og man må innse at man er på stedet hvil. Noen ganger blir man så skadet av noe at man må gå i fallit en stund. Det betyr ikke at alt er tapt.

I sånne tilfeller må man prøve å tenke nytt som du også er inne på, men det er ikke lett.Og man trenger hjelp, en fagperson som kan hjelpe en til å bearbeide det som har skjedd og traumet.

Takk!

Og jeg forsøker ulike angrepsmåter. Jeg gjør faktisk det. Dere som sitter her og leser ser bare den ene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/page/3/#findComment-1659372
Del på andre sider

Gjest gulrota

blir bare sinnsykt oppgitt.

du driver liksom hele tida og fremstiller deg som et offer , uansett er du ikke under tvangsbehandling nå og du kan fint velge akkurat hva du vil gjøre med livet ditt. Og hvis du vil velge å sutre over at du har hatt en en fæl opplevelse med psykiatrien resten av livet synes jeg rett og slett synd på deg. Virker ikke akkurat som om du blir så mye bedre av all den dolingen din , bare suger til deg det du greier som bekrefter at psykiatrien er syk og at du har rett og alle andre tar feil. Hvordan virker det for deg?

Du har misforstått mye om meg.

Jeg orker dessverre ikke å imøtegå de tingene du skriver. Det var for mange misforståelser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/page/3/#findComment-1659378
Del på andre sider

Annonse

Gjest Amoline

Takk!

Og jeg forsøker ulike angrepsmåter. Jeg gjør faktisk det. Dere som sitter her og leser ser bare den ene.

Kanskje du kunne prøve å finne til andre som også har opplevd det samme?

Jeg tror ikke du villet ha skrevet på dette forum om ikke det som har skjedd deg er et mareritt som rir deg natt som dag. Men jeg tror du hadde tjent på å konkretisere det som har sjedd deg. Beskriv tydelig i kronologisk rekkefølge hva som skjedde deg da du ble tvangsinnlagt/tvangsmedisinert. Men jeg kan forstå at du ikke vil det også.

Som en annen her inne også skrev så har du en god sak også.Og en misjon her inne på forumet. Mange har den forestillingen at tvangsinnleggelse bare skjer de som er berettiget det i staten Norge. Men det er jo ikke alltid tilfellet. Nå vet jeg ikke hvordan tilfellet var med deg. Hva var det som gjorde at du ble tvangsinnlagt? Sånn rent sett utenfra?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/page/3/#findComment-1659749
Del på andre sider

Gjest blæh

Uttalelsen om NHD's inkompetanse trekker jeg tilbake.

Det riktige er å si at NHD og mange andre ansatte innen psykiatrien har manglende kompetanse innen belastning av tvangsbruk.

Det var godt du rettet opp den der. Jeg holdt på å si at med slike holdninger er det vel like greit du forsvinner herfra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/page/3/#findComment-1660038
Del på andre sider

Takk Amoline, du har rett, godt å få støtte.

Og til notalars, jeg har aldri sagt at noen er dumme. Overhodet ikke. Det at ikke folk forstår meg har ikke noe med dumhet å gjøre. Det har å gjøre med at vi alle har ulikt ståsted i forhold til hverandres liv å gjøre.

Og jeg har ikke et eksponeringsbehov i den vanlige betydningen av ordet. Det å eksponere seg mye betyr ikke nødvendigvis at man har spesielt lyst til det.

Eksponering kan nemlig være en konsekvens av noe. Sklir man på isen på gaten, så kan man faktisk havne i en slik situasjon at det er nærmest umulig å skjule for omgivelsene, om man aldri så mye ville det. Og dersom fallet endrer hele ens liv, så blir det enda vanskeligere å skjule det for omgivelsene.

Man ønsker ikke å eksponere seg. Det blir bare en naturlig - og vil jeg påstå: sunn - konsekvens av det som har skjedd.

Jeg synes bare du til tider oppfører deg rimelig infantilt her inne. Uten at jeg kan påstå at det å bruke tvang mot deg var nødvendig, så kan jeg godt forstå at "psykiatrien" kan oppfatte deg som tverr, barnslig og lite samarbeidsvillig. Du kommer aldri til å bli "frisk" med den holdningen der. Du sier at psykiatrien har ødelagt 12 år av livet ditt, men jeg tør påstå at du har ødelagt for deg selv også.

Sorry, det er bare sånn jeg (og tydeligvis endel andre) oppfatter deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221914-takk-for-meg/page/3/#findComment-1660106
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...