Gå til innhold

Hva kan en få hjelp til ved en planlagt innleggelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Amoline

Jeg har i lengre tid vært motløs og deprimert. Går og venter på arbeid med bistand, men har på en måte gitt opp livet. Har vært gjennom så mye nå og prøvd så mye og hatt så mange nederlag at jeg er redd for å prøve på nytt..

Har isolert meg ei stund nå. Sitter for det meste inne og gjør ikke noe. Går jeg ut og er sammen med folk skal det lite til at jeg "bryter sammen" ved kritikk o.l.

Var med legen og han spurte om jeg var innstilt på en "planlagt innleggelse", dvs ikke på en akutt avdeling. Men hva kan de hjelpe meg med der da? Han snakket om miljøskifte.

Har vært innlagt på akutt avdeling en gang før og da var jeg livredd da jeg skulle ut. Det var snakk om to uker.

Er redd for å bare sitte der også (er nesten apatisk for tida) uten å få behandling sammen med veldig psyke mennesker.

Trenger ikke mer skade i sjela mi enn jeg allerede har.

Mulig jeg er veldig uvitende her altså, men..Noen som vet, hvordan hjelp man kan få, om man får noe hjelp ved såkalte "planlagte innleggelser" og hvilken hjelp? Noen erfaringer? Er det nyttig når ting står i stampe, eller det det best å holde seg unna?

Fortsetter under...

Kan jeg spør hva som skjer ved de planlagte innleggelsene? hva gjør du på, hvor er du innlagt, hva er "timeplanen" osv..

en akuttpost kan være utrolig slitsom, med utageringer, alarmer, stress for andre, personal som har liten tid

dette skjer ikke på en åpen post, personalet har ofte bedre tid, det blir lagt vekt på miljøterapi, altså det blir prøvd at pasientene ikke skal bli sittende på rommene sine

på den avdelinga jeg er på er det en del planlagte grupper, f.eks gruppesamtaler (som ikke er skmule fordi du selv velger om du vil si noe), kreativ gruppe og turgruppe.

før en planlagt innleggelse vil du ha en forvernssamtale der det blir klagjort hva som skal være målsetteingen for oppholdet

på avdelinga jobbes det mye med at "det er ute du skal fungere", så behandlingen legges opp etter dette. du vil i tillegg få enesamtaler

sånn er det på den avdelinga jeg er på

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...