Gå til innhold

Det er så vondt..

Anbefalte innlegg

Gjest Amoline

At jeg ikke fungerer.

Nå må jeg gi opp å ta denne eksamenen. Jeg klarer ikke å lese. Det er for mye vondt inne i meg som jeg ikke klarer å bearbeide. Føler meg skadet i sjela. vil bare ha ro og hvile.

Det føles som jeg svikter meg selv og drømmen min. Er det mulig å fortsette på studiet? Når? Vil jeg bli for gammel? (er ikke SÅ ung lenger..)

Er mange løse tråder nå. Er inne i en prosess hvor jeg skal søke 50% uføre, skal inn i arbeid med bistand, for å ikke snakke om først og fremst kanskje innlegges..

huff, føler meg som en taper..vil jeg finne tilbake til livet og drømmene mine? Det er som om noe er ødelagt/brent ut/borte inne i meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221945-det-er-s%C3%A5-vondt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det kan bli godt for deg å få jobbe istedet for å studere? Litt deilig å slippe den dårlige samvittigheten over å ikke lese nok (alle studenters store mareritt....)!

Du kan gjenopptat studier senere dersom du ønsker det.

Har du funnet et behandlingsopplegg som du har tro på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221945-det-er-s%C3%A5-vondt/#findComment-1658168
Del på andre sider

Gjest Amoline

Kanskje det kan bli godt for deg å få jobbe istedet for å studere? Litt deilig å slippe den dårlige samvittigheten over å ikke lese nok (alle studenters store mareritt....)!

Du kan gjenopptat studier senere dersom du ønsker det.

Har du funnet et behandlingsopplegg som du har tro på?

studieløpet er modulbasert, basert på 7 moduler. Jeg har fullført 2. Den 3. jeg tar opp igjen nå, og jeg lurer på om det er tidsbegrenset når man kan ta opp igjen en eksamen..men det er så kaotisk i livet mitt nå, så mange løse tråder. Derfor er livet mitt på vent. Skal søke på 50& midlertidig uføre, men aetat har ikke samlet inn attest fra legen og behandler ennå. Avventer svar fra tilretteleggeren min, det skulle ta 2 uker (skal begynne i arbeid med bistand).

Så er det snakk om å begynne i langvarig psykoterapigruppe som drives av psykiater og en psykaitrisk sykepleier. Problemet er at sistnevnte er min behandler fra før, og det er ute i det blå og hun fortsatt kan være min behandler når jeg begynner i gruppa. Hun jobber i alle fall med saken at jeg skal få BÅDE individualterapi og gruppebeandling samtidig fordi jeg har behov for det.

Så var jeg med legen i går og han foreslo en planlagt innleggelse for et miljøskifte. Men jeg vil ikke på en plass for jeg bare sitter der uten å få noe behandling. Jeg bare sitter her hjemme også. hva er forskjellen?

Behandleren min har vært sykemeldt så har ikke fått pratet med henne. Men hun er tilbake på mandag.

Alle disse løse trådene gjør meg gal og nesten apatisk. Virker som om ingen inkludert meg selv vet hva det rette er. Tenker kanskje gruppe er fruktbart. Jeg er så innmari sensitiv og har problemer med relasjoner til andre, det gjør det vanskelig å jobbe pga det. jeg har varierende erfaringer mhh behandleren min. Noen ganger synes jeg hun er sløv, og andre ganger synes jeg hun er dyktig. I det siste har hun tatt tak i ting, men så plutselig ble hun sykemeldt. Det har skjedd før.

Og så er det spørsmålet om jeg bør innlegges. Er redd jeg blir sykere og svakere av det. Og kanskje jeg bare forsinker det med å komme ut i arbeid med bistand av det?

Nei, jeg vet ikke..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221945-det-er-s%C3%A5-vondt/#findComment-1658202
Del på andre sider

studieløpet er modulbasert, basert på 7 moduler. Jeg har fullført 2. Den 3. jeg tar opp igjen nå, og jeg lurer på om det er tidsbegrenset når man kan ta opp igjen en eksamen..men det er så kaotisk i livet mitt nå, så mange løse tråder. Derfor er livet mitt på vent. Skal søke på 50& midlertidig uføre, men aetat har ikke samlet inn attest fra legen og behandler ennå. Avventer svar fra tilretteleggeren min, det skulle ta 2 uker (skal begynne i arbeid med bistand).

Så er det snakk om å begynne i langvarig psykoterapigruppe som drives av psykiater og en psykaitrisk sykepleier. Problemet er at sistnevnte er min behandler fra før, og det er ute i det blå og hun fortsatt kan være min behandler når jeg begynner i gruppa. Hun jobber i alle fall med saken at jeg skal få BÅDE individualterapi og gruppebeandling samtidig fordi jeg har behov for det.

Så var jeg med legen i går og han foreslo en planlagt innleggelse for et miljøskifte. Men jeg vil ikke på en plass for jeg bare sitter der uten å få noe behandling. Jeg bare sitter her hjemme også. hva er forskjellen?

Behandleren min har vært sykemeldt så har ikke fått pratet med henne. Men hun er tilbake på mandag.

Alle disse løse trådene gjør meg gal og nesten apatisk. Virker som om ingen inkludert meg selv vet hva det rette er. Tenker kanskje gruppe er fruktbart. Jeg er så innmari sensitiv og har problemer med relasjoner til andre, det gjør det vanskelig å jobbe pga det. jeg har varierende erfaringer mhh behandleren min. Noen ganger synes jeg hun er sløv, og andre ganger synes jeg hun er dyktig. I det siste har hun tatt tak i ting, men så plutselig ble hun sykemeldt. Det har skjedd før.

Og så er det spørsmålet om jeg bør innlegges. Er redd jeg blir sykere og svakere av det. Og kanskje jeg bare forsinker det med å komme ut i arbeid med bistand av det?

Nei, jeg vet ikke..

Når det gjelder dette med en evt. innleggelse, så synes jeg du skal forsøke å finne ut hva slags avdeling som vil være alternativet i så måte. Det finnes avdelinger som innebærer både aktivisering og terapi i dybden, og dersom det finnes en egnet avdeling for deg, så synes jeg kanskje du burde tatt i mot tilbudet. Du har stanget mye og lenge nå - og kanskje kunne en grundig gjennomgang og ny-start være det som fikk deg ut av hengemyra.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221945-det-er-s%C3%A5-vondt/#findComment-1658660
Del på andre sider

Gjest Amoline

Når det gjelder dette med en evt. innleggelse, så synes jeg du skal forsøke å finne ut hva slags avdeling som vil være alternativet i så måte. Det finnes avdelinger som innebærer både aktivisering og terapi i dybden, og dersom det finnes en egnet avdeling for deg, så synes jeg kanskje du burde tatt i mot tilbudet. Du har stanget mye og lenge nå - og kanskje kunne en grundig gjennomgang og ny-start være det som fikk deg ut av hengemyra.

Det finnes så lite av sånn informasjon på internett, så det er vanskelig å skaffe seg info om det selv. Men legen skulle prøve å finne ut av det. Jeg tar i alle fall ikke mot tilbud om en plass hvor jeg skal sitte der passivt.

Synes det meste er skummelt nå, men trenger en ny start..Lurer bare på om det er nødvendig å dra en annen plass i landet, og om det kompliserer ting praktisk i forhold til ventetider osv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221945-det-er-s%C3%A5-vondt/#findComment-1658915
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...