Gå til innhold

sinnsykt ekkelt problem

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mamma 24-7

har aldri hatt det før da. så vet ikke.. må bare skjerpe meg

Om dette er det eneste "rare" du gjør, så er det vel forsåvidt ingen fare.

Jeg hadde den samme uvanen når jeg var yngre, det har blitt mye bedre nå, men av og til så syns jeg nå at jeg må "vedlikeholde" ett eller annet sår :))

Gjest american_psyco

Om dette er det eneste "rare" du gjør, så er det vel forsåvidt ingen fare.

Jeg hadde den samme uvanen når jeg var yngre, det har blitt mye bedre nå, men av og til så syns jeg nå at jeg må "vedlikeholde" ett eller annet sår :))

er det seriøst tvangshandling ? som man må gå på medisiner for og sånt? er det ocd?

er det seriøst tvangshandling ? som man må gå på medisiner for og sånt? er det ocd?

Det KAN jo bare være en uvane, da. Ingen grunn til å sykeliggjøre alt. Spørs hvor vanskelig det er å slutte?

Har en venninne som hadde den uvanen og hun har hvite små arr over alt. Ikke pent...

Annonse

Gjest .xo0w.soix

Det KAN jo bare være en uvane, da. Ingen grunn til å sykeliggjøre alt. Spørs hvor vanskelig det er å slutte?

Har en venninne som hadde den uvanen og hun har hvite små arr over alt. Ikke pent...

Trillchillomania eller noe sånt heter det. Om du skal ha behandling eller ikke er jo avhenging av hvor mye dette ødlegger evnen din til å fungere. Er det bare en nasty uvane, er det jo ingen grunn til å sykeligjøre seg selv.

Gjest Yellow Submarine

Trillchillomania eller noe sånt heter det. Om du skal ha behandling eller ikke er jo avhenging av hvor mye dette ødlegger evnen din til å fungere. Er det bare en nasty uvane, er det jo ingen grunn til å sykeligjøre seg selv.

Det du refererer til er mennesker som napper hår av kråppen, ofte har de ikke hår igjen på hodet, eller øyevipper pga denne såkalte tvangshandlingen.

Det å pelle skorper trenger ikke å være så alvorlig, med mindre man er bløder, eller har mange sår av annen årsak. Jeg kan heller ikke la være å pelle på sår, men tror ikke jeg er psykisk syk av den grunn.

Gjest tricoline

Det du refererer til er mennesker som napper hår av kråppen, ofte har de ikke hår igjen på hodet, eller øyevipper pga denne såkalte tvangshandlingen.

Det å pelle skorper trenger ikke å være så alvorlig, med mindre man er bløder, eller har mange sår av annen årsak. Jeg kan heller ikke la være å pelle på sår, men tror ikke jeg er psykisk syk av den grunn.

Det er tull at folk med tric napper seg skalla. De fleste stopper når de får skalla flekker, napper et annet sted eller tar et opphold, men det blusser opp igjen.

Gjest MinimizeMe

Jeg tror det kort og godt er en uvane.

Tiltak: Tildekking + ta seg ekstremt sammen og slutte med det.

Hei NHD.

Jeg bare kom til å lure på en ting: hva avgjør hva som er psykisk sykdom og hva som er bare en uvane?

Jeg sliter med at jeg overspiser/kaster opp, og selv om jeg prøver hardt, så klarer jeg ikke å slutte med denne "uvanen". For jeg tenker at egentlig er jo dette jeg driver med også en uvane, så jeg burde jo klare å kvitte meg med den hvis jeg tar meg ekstremt sammen? Eller hva? Kanskje jeg bare lurer meg selv og ikke tar meg nok sammen? Hmmm.

God helg fra en forvirret liten sjel=o)

Gjest Yellow Submarine

Det er tull at folk med tric napper seg skalla. De fleste stopper når de får skalla flekker, napper et annet sted eller tar et opphold, men det blusser opp igjen.

Det kommer helt an på alvorlighetsgraden. Jeg vet om folk som har nappet seg skalla, som må gå med parykk pga det. Og folk som ikke har noe hår igjen på kroppen pga det.

Som med andre psykiske lidelser, så finnes det grader av dette også. Ikke alle holder på like intens hele tiden heller.

Annonse

Gjest mamma 24-7

Jeg ville neppe vurdert medisinereing om dette var det eneste problemet. Du kan sikkert redusere dette problemet selv, feks med å tildekke sår slik at du ikke nødvendigvis ser dem. plaster er en fin ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...