Gå til innhold

Solian -- endelig en virkelig "lykkepille"

Anbefalte innlegg

Gjest psychopharmacon

Solian er egentlig et antipsykotikum, men i lave doser (25-300 mg) har det en utmerket antidepressiv effekt.

Jeg har nå tatt 100 mg i 7 mnd. mot sosial angst, generell angst, alvolig depresjon, selvmordstanker og paranoia. Jeg føler meg svært mye bedre etter at jeg begynte med Solian.

Eneste bivirkningen jeg har merket er økt prolaktin-nivå. Dette kan motvirkes med prolaktinhemmende midler, hvor Dostinex er det mest effektive og med minst bivirkninger.

I lave doser øker Solian tilførselen av dopamin, mens i høye doser (400 mg og oppover) dempes dopamintilførselen slik andre antipsykotika gjør.

Prøv med så lav dose som mulig, gjerne 25 mg, og øk deretter om nødvendig. Solian begynner også å virke innen 1-3 dager.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222159-solian-endelig-en-virkelig-lykkepille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

Dette hørtes nesten for godt ut til å være sant :)

Er dette en ny pille eller?

jeg fikk ikke noe særlig utbytte av solian. Det er jo ganske få bivirkninger, men problemer med å sove kan oppstå i store doser. Jeg tolererte 200mg, men ikke 400.

Gjest psychopharmacon

Dette hørtes nesten for godt ut til å være sant :)

Er dette en ny pille eller?

Jeg er selv overrasket over den gode effekten. Jeg har slitt med sosial angst hele livet, men den er nå mer eller mindre borte. Mye bedre enn benzoer, som sløver meg altfor mye ned og gjør meg veldig glemsk.

Jeg har også alltid hatt en svært negativ innstilling til alt og ingenting, men ikke nå lenger.

Selvfølgelig er økt prolaktin-nivå en relativt høy pris å betale, men så lenge man tar prolaktinhemmende midler er dette ikke noe problem.

Annonse

Gjest Amoline

Jeg er selv overrasket over den gode effekten. Jeg har slitt med sosial angst hele livet, men den er nå mer eller mindre borte. Mye bedre enn benzoer, som sløver meg altfor mye ned og gjør meg veldig glemsk.

Jeg har også alltid hatt en svært negativ innstilling til alt og ingenting, men ikke nå lenger.

Selvfølgelig er økt prolaktin-nivå en relativt høy pris å betale, men så lenge man tar prolaktinhemmende midler er dette ikke noe problem.

Legger man ikke på seg av solian?

Gjest psychopharmacon

Jeg går på risperdal nå. Kan Solian være et godt alternativ ved angst, depresjon og sårbarhet/tankekjør?

Absolutt. Jeg har alltid slitt med tankekjør, men ikke etter at jeg begynte med Solian. Jeg har prøvd Risperdal selv, men det var altfor mange bivirkninger.

I tillegg har jeg merket at jeg er i bedre humør etter at jeg begynte med Solian.

En av bivirkningene til Risperdal, er forhøyet prolaktin-nivå, det samme med Solian. Jeg ville tatt et prolaktin-hemmende middel som Dostinex uansett. Forhøyet prolaktin-nivå fører bla. til fravær av seksuell lyst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...