Gå til innhold

bryllupsangst?

Anbefalte innlegg

Gjest sonya

Jeg var deprimert en stund, pga arbeidsledighet. Nå er jeg ute i jobb igjen, og det har gjort meg godt. Jeg gleder meg over hverdagene igjen, trives godt på jobb.

Så hva er galt med meg? Jeg burde være lykkelig, jeg er forlovet og skal glede meg over forberedelsene. Men jeg klarer ikke.

Dette gjør at jeg har begynt å gråte mer igjen. Jeg er fortvilet og føler meg så mislykket. Dette skulle jo være en fin tid, for meg og forlovede. Men jeg ødelegger alt.

Jeg føler en tomhet inni meg. Et bryllup vil understreke hvor mislykka jeg er. Alle vil se at jeg ikke har noen venner. Jeg har ikke engang noen som kan være min forlover!

Før likte jeg godt å pynte meg, nå er jeg helt likegyldig. Orker ikke se på kjoler og alt det der. Det virker så fremmed for meg.

Samtidig er jeg så glad for å være forlovet. Jeg elsker han, og det er godt å ha han som en trygghet. Han stiller opp for meg uansett. Men nå føler jeg at jeg begynner å ødelegge forholdet vårt her...

Er jeg fortsatt deprimert ellerhva? Jeg som tidligere drømte om et stort og flott bryllup, der jeg skulle kose meg med forberedelsene.

Nå er det slik at forberedelsene bare sliter på meg. Prestasjonsangst...jeg vet ikke helt hvor tankene kommer fra? Vet ikke hvorfor jeg kjenner det slik?

Håper noen av dere har noen tanker/ råd til meg nå

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222170-bryllupsangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt hende at du fortsatt er litt deprimert eller at det presset et forestående bryllupp også er virvler opp såre følelser. En slik periode er også en tid man tenker mye både framover og bakover. Tap kan bli tydelige og overskygge viktige seiere.

I blant bidrar vi til å gjøre oss selv ulykkelige ved å ha for høye krav til vår egen lykkefølelse. Det er fort gjort å bli skuffet og lei om man hadde forventet å sveve opp på en rosa bryluppsky helt fram til vielsen. Mange damer får problemer når de får barn og den store morslykken uteblir. De takler ikke at de ikke lever opp til sitt forhåndsbestemte lykkekrav.

Tror du det kan bli litt lettere for deg om du klarer å akseptere at du ikke har så lykkelig og glad som du hadde forventet å være i en slik situasjon? Så klarer du kanskje å glede deg litt mer på den skalaen som er realistisk for deg akkurat nå.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222170-bryllupsangst/#findComment-1662974
Del på andre sider

Annonse

Gjest sonya

Har du nevnt alt det du skriver her til forloveden din? Åpenhet rundt sine vanskelige tanker og følelser kan vel være veldig positivt i et parforhold?

Ja, det er naturlig for meg å snakke med han om det. Han lever jo sammen med meg, og kjenner meg såpass at han vet når noe er i veien. Jeg har dessuten vært veldig unnvikende planleggingen.

Jeg føler at jeg er på rett vei, alt er bedre nå enn på lenge. Men, det stemmer nok at jeg forventer for mye lykke nå. Fordi jeg stadig får høre fra andre at nå er du bra igjen, nå er alt i orden! Selv føler jeg at det går mer sånn, sakte men sikkert fremover.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222170-bryllupsangst/#findComment-1664131
Del på andre sider

Gjest sonya

Jeg synes dette høres ut som fortsatt depresjon.

Anhedoni: Manglende evne til å føle lyst, glede og interesse.

Manglende evne til å føle lyst

ja, dårlig sexlyst, og liten lyst til å gjøre avtaler/gå ut, eller drive med en aktivitet over lengre tid

glede og interesse

ja, ønsker helst å være hjemme hele tiden, men jeg er på jobb hver dag og trives der.

Jeg vet at jeg må ut, og at jeg må holde meg aktiv. Ellers er det tilbake igjen. Men dagene er ganske tunge.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222170-bryllupsangst/#findComment-1664155
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...