Gå til innhold

personlig ansvar når man har vært manisk.

Anbefalte innlegg

Gjest veeeeldig_fortvilet

Jeg har en periode hatt en ukontrollert manisk episode. Er bipolar og frisk nå. Men i mine verste perioder brukte jeg opp alle kredittkortene mine , og skaffet meg nye , tok dyre feriereiser og kjøpte meg nye ting . Resultatet nå er at jeg sliter med altfor mange inkassosaker? og elendig kredittverdi . Kan ikke bestille meg et nytt telefonabbonement på grunn av betalingsannmerkninger

er det noensom helst mulig å få slettet denne gjelden?

jeg går på minsteytelsen av attføring og får supplerende sosialhjelp så akkurat nå er det håpløst å betale tilbake

Fortsetter under...

serenity777

En "kamerat" av meg som har hatt mange kraftige maniske perioder, har samme problem som deg. Han har hyppig kontakt med sosialkontoret, og får hjelp av sosionom. Blandt annet har han i perioder hatt interminskonto. Men ikke under noen omstendigheter har han fått slettet gjeld.

Det hørtes ikke greit ut. Føler med deg.

Kommunen og sosialkontoret skal kunne tilby økonomisk rådgivning og praktisk hjelp til å rydde opp i slikt. Om du kan påvis at bankene var for slepphendte med kredittene vil dette hjelpe.

Når slike ting skjer har man mest lyst til å stikke hodet i sanden. Det er mye bedre å ta tak i det, hvor vondt det enn gjør. Mange kreditorer kan vis seg å være velvillige om man tar kontakt og forklarer situasjonen.

Ikke la dette ligge. Få hjelp til å ordne opp i det.

Finner du noe nyttig på denne linken?

http://gjeldsoffer-alliansen.no/index.php?option=content&task=view&id=140&Itemid=2

mvh

Du bør ta kontakt med gjeldsrådgiver. Alle kommuner skal ha et slikt tilbud. Du kan få hjelp til å fryse gjelden din inntil du har penger å betale med. Nå som du har så lite inntekt har du ikke råd til å betale på gjeld, antagelig.

Som noen andre nevner kan det være at du du burde vært frarådet å ta opp lån, jeg tror dessverre denne frarådingsplikten bare er noe banker har - ikke kredittkortselskaper. For din egen skyld bør du i samarbeid med gjeldsrådgiveren finne løsninger på hvordan du kan slippe å komme i lignende situasjoner i fremtiden. Kanskje er det mulig å "svarteliste" deg selv. Klipp i stykker de kredittkortene du har..

Du kan ikke få gjeldsordning uten å ha prøvd å komme til en frivillig ordning med kreditorene først. Om du på sikt vil være i stand til å betjene gjelden din vil du heller ikke få gjeldsordning.

Utgangspunktet er at du må betale gjelda di.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...