Gå til innhold

NHD - Hørselsforstyrrelser, fysisk eller psykisk?

Anbefalte innlegg

Gjest bare migrene?

Har en del psykiske plager, angst, depresjon lav stresståleranse etc. Har også en del hodepine og migrene. I dag fikk jeg dempet et migreneanfall ved å ta medisiner tidsnok.

Men jeg fikk veldig kraftige hørselsforstyrrelser. Var som om jeg hadde øredott uten å ha øredott og lyder ble fjerne, men samtidig svært kraftige. Summingen av kjøkkenviften ble nesten uutholdelig og lett dempede stemmer gjorde nesten fysisk vondt. Opplevelsen av lyd nærmet seg surelaistisk.

Blir alltid lydfølsom av hodepine, men dette var i overkant. Kan migrenen gjøre dette, eller er det en eller annen merkverdig psykisk reaksjon? Er det noe å gjøre med det annet enn å vente på at det går over?

mvh

Fortsetter under...

bugge -jenta

Jeg mener også å kjenne igjen disse symptomene under en del av mine migreneanfall. Jeg kan skrive en lang liste med andre symptomer enn hodepine når det gjelder migrene for min egen del. Migrene er virkelig så mye mer enn "hodepine" for mange av oss. Å føle seg/være sterkt overømfindtlig overfor lyder kalles hyperakusis. Det kan man få under migreneanfall, og noen har det som en generell plage ellers også.

Ørepropper kan hjelpe noe i enkelte tilfeller. Det spørs litt på lyden, hvor den kommer fra, type osv.

Så svaret på det du egentlig spurte om , er fysisk, (tror jeg.)

Ellers får jeg hyperakusis når jeg blir veldig sliten psykisk og fysisk, så det kan være sammenhenger med det psykiske også. Her tror jeg det var snakk om din migrene. Ufarlig, men svært plagsomt. Skjerm deg så godt du kan skulle det oppstå igjen.

Vh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...