Gå til innhold

Alt er bare mørkt og fremtiden ser tom ut...

Gjest student som bare legge seg ned og grine

Anbefalte innlegg

Gjest student som bare legge seg ned og grine

Jeg studerer på høyere grad, men har mest lyst til å gi opp. Jeg føler meg tom i hodet, klarer ikke å ta meg sammen for å lese, regningene flyter. Jeg har null kontroll over livet mitt nå.

Jeg vil egentlig bare drite i alt, men kan ikke det heller, for hva skal jeg gjøre da liksom?

Men alt er bare så håpløst.

og ja jeg har en fastlege og instanser som følger meg opp.

men allikvel er det j...håpløst.

Kan noen gi meg litt trøst?

Livet er bare jævlig nå, ser liksom ikke noe fremtid i det jeg driver med. Lurer på hvor lenge jeg klarer å holde på slik.

Fortsetter under...

Kjære du!

Livet kan være jævlig til tider for oss alle,ekstra vanskelig er det nok når du studerer,da har du stadig press på deg og tidsfrister du må forholde deg til.

Alt går i ett og tankene surrer,stadig kverner de rundt "er sliten og orker ikke mere",det er kjempe-forståelig.

For det er ikke bare bare å studere i dag,det er slitsomt.

Har flere venner som deg,beundrer dem virkelig,de er flinke og står på,kommer seg fremover.

Men blir sliten og oppgitt de også,men gir ikke opp.

Det er synd hvis du gir opp nå,tenk på hva du har utrettet til nå og hva du vil oppnå.

Men orker du virkelig ikke,kan du tenke"det går flere tog".

Det gjør det jo...=)

Har virkelig lyst jeg også,kanskje en gang,men føler tiden går mens jeg venter på mitt "tog".....

Derfor beundrer jeg dem som klarer det....=)

Så hvis du har krefter vil jeg si:stå på og nå målet ditt.

Masse lykke til!

Gjest 27-åring.

Å være student er faktisk knalltøft. Det er vel ikke krise om du hopper av skolen, dersom du føler det blir umulig å fullføre. Hva med å snakke med en studieveileder-rådgiver eller lignende på skolen?

Tre av mine år på høgskolen gikk til h... Men nå har jeg funnet min hylle her i livet, og jeg har fått en jobb jeg stortrivest i etter bare ett år på høgskole og økonomien er langt bedre nå. Pengene strekker for første gang til hele måneden. Men jeg skal love deg det var tøffere å studere enn å jobbe.

Det nærmer seg sommer, og du kan begynne å søke på sommerjobber nå. Så kan du bruke det du tjener på å betale unna regninger. Men pass på å ikke pådra deg mer unødvendig gjeld.

Bedre tider vil komme.

Reddhare 23

Jeg er også student på høyere nivå, og føler akkurat det samme som deg. Jeg klarer ikke å ta meg sammen for å lese, og når jeg først leser, klarer jeg ikke å konsentrere meg lenge av gangen. Har lyst til å gi opp jeg også, men vil helst prøve å bli ferdig. Har ikke klart å bli kjent med noen på skolen, så har ingen til å hjelpe og motivere meg heller, men har heldigvis noen få venner hjemme, og kjæreste. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg bør vel søke hjelp, men det klarer jeg ikke. Vet ikke hva jeg skal si, og takler ikke å fortelle sånne ting til en helt fremmed. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Nå vet du at du ikke er alene om disse følelsene, og det var litt godt for meg også, og høre at jeg ikke er alene i hele verden om dette :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...