Gå til innhold

hvor mye nozinan kan jeg ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye nozinan kan jeg ta for å få sove? Sover bare 3- 3,5 timer om jeg ikke tar en eller annen sovemedisin, og det blir for lite søvn for meg til å fungere utover dagen.

Opprinnelig fikk jeg nozinan for ryggproblemer og ikke for søvn. Jeg vet derfor ikke hvilke doser som gjelder til søvnbruk.

(I tilfelle det har noe å si:)Jeg går i tillegg på disse medisinene: cipralex 20 mg, zyprexa 10 mg og blodtrykksmedisinen coaprovel 150 mg.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Om du greier å stå opp dagen etter, skulle det være ufarlig å øke i det minste til 200 mg.

Skrevet
  Nils Håvard Dahl, psykiater skrev (På 14.3.2006 den 6.22):

Om du greier å stå opp dagen etter, skulle det være ufarlig å øke i det minste til 200 mg.

ups..ikke rart at jeg ikke sover på usle 30 til 50 mg da. Får prøve litt høyere dose. Tusen takk for svar.

Gjest psychopharmacon
Skrevet

Når på dagen tar du Zyprexa? Det burde ikke være nødvendig å ta Nozinan i det hele tatt, så lenge du tar Zyprexa om kvelden. Zyprexa er jo veldig effektiv mot søvnvansker.

serenity777
Skrevet
  maire skrev (På 14.3.2006 den 6.56):

ups..ikke rart at jeg ikke sover på usle 30 til 50 mg da. Får prøve litt høyere dose. Tusen takk for svar.

når jeg var innlagt i 92 så var det en som fikk 1000mg. Nå er ikke dette en anbefalning, men bare en pekepinn på hvor urolig den personen må ha vært. Selv liker jeg ikke å ta nozinan.

Skrevet
  psychopharmacon skrev (På 14.3.2006 den 9.38):

Når på dagen tar du Zyprexa? Det burde ikke være nødvendig å ta Nozinan i det hele tatt, så lenge du tar Zyprexa om kvelden. Zyprexa er jo veldig effektiv mot søvnvansker.

Jeg tar zyprexa om kvelden, men blir ikke trøtt nok av den alene :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...