Gå til innhold

Trenger hjelp - er gravid.

Gjest Anja77

Anbefalte innlegg

Gjest Anja77

Heisann!

Jeg er snart i uke 9 med tvillinger.

Jeg har ligget på sykehus i over to uker,med MYE væske i buken,pga.overstimulering etter prøve-rørs forsøk.Denne væsken presser mot magesekken.

Jeg har i tilegg fått kraftig svangerskaps kvalme pga. at jeg venter to barn.

Problemet er at jeg kaster opp nesten alt som jeg spiser...

Vekten raser nedover,og jeg er tynn i utgangs punktet.(BMI på 19-20)

I går klarte jeg å beholde 5 ritz-kjeks og et lite pizza-stykke.

For noen år siden kjøpte jeg et

"kost-tilskudd"(for jeg var så tynn),som var beregnet for gamle og senge-liggende.Masse proteiner+det du trengte av vitaminer og mineraler.Dette pulveret skulle blandes i melk.Det smakte godt,og jeg la på meg 5 kilo.

Men nå husker jeg ikke hva pulveret heter!

Det var ikke et slanke pulver.

Kan jeg bruke dette når jeg er gravid?

Det er vel bedre enn ingenting???

Vær så snill å hjelp meg!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Det er noe som heter Afi Nutrin som ofte brukes til gamle og sengeliggende. Ellers så kan det jo hende at legen din har noen forslag..

Vennlig hilsen ernæringsfysiolog (ikke 'ansatt' i DOL)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Det er noe som heter Afi Nutrin som ofte brukes til gamle og sengeliggende. Ellers så kan det jo hende at legen din har noen forslag..

Vennlig hilsen ernæringsfysiolog (ikke 'ansatt' i DOL)

I tillegg til AfiNutrin, har vi jo Meritene.

Gratulerer med graviditeten, og lykke til!

Klem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne Kvammen, Klinisk Ernæringsfysiolog

Hei Anja77

Det finnes både ernæringspulver og ferdige næringsdrikker man kan benytte når matlysten er dårlig og matinntaket lavt. Du bør få hjelp på sykehuset til å velge riktig type preparat. Spør legene eller be om å få snakke med klinisk ernæringsfysiolog. Dersom plagene dine er vedvarende kan du få hjelp ved å bruke sonde som går fra nesen og ned i magesekken (evt tarmen) eller evt. intravenøs ernæring. Dette må legene vurdere om du har behov for. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...