Gå til innhold

NHD: Når en søker behandling: Kan en reservere seg mot enkelte typer behandling?

Anbefalte innlegg

Kan jeg feks. ha med i en søknad at jeg ikke er innstilt på å gå i såkalt dialektisk adferdsterapi dersom jeg kommer med en god grunn til dette?

Tillegsspørsmål:

Skal en behandler si alt han/hun mener?

Feks:Pasient sier at han/hun vil dø. Behandler svarer: Ja, hvorfor ikke gjøre det med det samme?

Jeg kan jo som privatperson tenke det fordi jeg blir lei av å høre det, men jeg har jo såpass folkeskikk at jeg ikke svarer som ovenfor.

Satt på spissen koker dette ned til om en behandler skal tilate seg å ha en oppførsel som ellers i samfunnet ikke er akseptert?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...