Gå til innhold

Økning av dose

Anbefalte innlegg

Gjest Erikz
Skrevet

Hei

Hadde nettopp en fortrolig samtale med min lege hvor vi ble enige om at jeg skal øke min cipramil dose fra 20 - 40 mg (panikklidelse)

Har et spørsmål:

Er 4 tabletter jeg må ta: skal jeg ta alle fire på en gang, eller to og to separat , f.eks morgen og kveld?

Mvh

Erik

Skrevet

Jeg brukte cipramil 60 mg, de skulle jeg ta sammtidig hver morgen.

bugge -jenta
Skrevet

Hadde det vært meg tror jeg at jeg hadde tatt tre av tablettene, 30 mg cipramil, i en 4-5 dager, og så gått opp til 40 mg. Så unngår du eventuelt ubehag lettere. Du trenger ikke ta det i ett jafs.

Men du kan jo prøve deg frem. Tar du 40 mg en kveld og blir søvnløs eller får andre bivirkninger, kan du gå ned på 30 mg noen dager, før du så går opp til 40 mg igjen.

Gjest Erikz
Skrevet

Hadde det vært meg tror jeg at jeg hadde tatt tre av tablettene, 30 mg cipramil, i en 4-5 dager, og så gått opp til 40 mg. Så unngår du eventuelt ubehag lettere. Du trenger ikke ta det i ett jafs.

Men du kan jo prøve deg frem. Tar du 40 mg en kveld og blir søvnløs eller får andre bivirkninger, kan du gå ned på 30 mg noen dager, før du så går opp til 40 mg igjen.

Hei igjen bugge-jenta

Ville bare si at jeg begynte på 40 mg cipramil på onsdag. Har det absolutt ikke så godt som jeg bør ha det om dagen, etter anfallet som kom for en uke siden. Legen min sa jeg hadde veldig gode sjanser for å komme tilbake til den gode prosessen jeg var inne i, siden jeg har reagert positivt hele tiden på 20 mg, inntil tilbakefallet. Kjenner litt stikking i hodet(som jeg hadde første gangen som bivirkning)

Ellers er jeg aktiv med venner og skole, merker at det gjør godt på psyken og at det er slike ting, sammen med medisinene som gjør meg bra igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...