Gjest Erikz Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Hei Hadde nettopp en fortrolig samtale med min lege hvor vi ble enige om at jeg skal øke min cipramil dose fra 20 - 40 mg (panikklidelse) Har et spørsmål: Er 4 tabletter jeg må ta: skal jeg ta alle fire på en gang, eller to og to separat , f.eks morgen og kveld? Mvh Erik 0 Siter
prutten Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Jeg brukte cipramil 60 mg, de skulle jeg ta sammtidig hver morgen. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Hadde det vært meg tror jeg at jeg hadde tatt tre av tablettene, 30 mg cipramil, i en 4-5 dager, og så gått opp til 40 mg. Så unngår du eventuelt ubehag lettere. Du trenger ikke ta det i ett jafs. Men du kan jo prøve deg frem. Tar du 40 mg en kveld og blir søvnløs eller får andre bivirkninger, kan du gå ned på 30 mg noen dager, før du så går opp til 40 mg igjen. 0 Siter
Gjest Erikz Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Hadde det vært meg tror jeg at jeg hadde tatt tre av tablettene, 30 mg cipramil, i en 4-5 dager, og så gått opp til 40 mg. Så unngår du eventuelt ubehag lettere. Du trenger ikke ta det i ett jafs. Men du kan jo prøve deg frem. Tar du 40 mg en kveld og blir søvnløs eller får andre bivirkninger, kan du gå ned på 30 mg noen dager, før du så går opp til 40 mg igjen. Hei igjen bugge-jenta Ville bare si at jeg begynte på 40 mg cipramil på onsdag. Har det absolutt ikke så godt som jeg bør ha det om dagen, etter anfallet som kom for en uke siden. Legen min sa jeg hadde veldig gode sjanser for å komme tilbake til den gode prosessen jeg var inne i, siden jeg har reagert positivt hele tiden på 20 mg, inntil tilbakefallet. Kjenner litt stikking i hodet(som jeg hadde første gangen som bivirkning) Ellers er jeg aktiv med venner og skole, merker at det gjør godt på psyken og at det er slike ting, sammen med medisinene som gjør meg bra igjen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.