Gå til innhold

Alkohol/NHD

Gjest drikker ikke riktig

Anbefalte innlegg

Gjest drikker ikke riktig

For nøyaktig to uker siden bestemte jeg meg for å ikke røre en dråpe alkohol i to uker. Jeg husker at du har svart her engang at hvis man ikke savner alkohol fra torsdag til neste mandag så har man ikke problemer med alkohol.

Jeg vet ikke om jeg har problemer med det eller ikke, og jeg er fremdeles usikker. Jeg har ikke hatt noen problemer disse to ukene i det hele tatt, og kommer ikke til å drikke alkohol før først i morgen. Jeg har tenkt på det innimellom at nå hadde det vært godt med et glass vin, men ikke noe mere enn det. Problemet mitt er at jeg er mest glad i vin når jeg er alene hjemme, og da drikker jeg for mye etter min mening. Jeg har problemer med å stoppe før flaska er tom, og hvis jeg har to flasker kan jeg finne på å drikke begge to samme kveld (det er sjelden, men det har forekommet). Hvis jeg hadde hatt alkohol i huset disse to ukene tviler jeg på at jeg hadde latt det være. Hvis jeg er sammen med venner drikker jeg moderat, og har ikke vanskelig for å si nei takk.

Dette gjør at jeg føler meg som en idiot og forstår ikke meg selv. Jeg skulle ønske at jeg kunne nyte et glass vin nå og da og ha vinflaska stående på kjøkkenet for å vise meg selv og andre at jeg er et menneske som virkelig nyter vin på riktig måte. Jeg bare greier det ikke.

Håper du kan svare meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222822-alkoholnhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke gi deg noe svar, men vil bare si at jeg har (hatt) det akkurat som deg.

Tidligere drakk jeg så og si hver dag - til det var tomt.

Nå drikker jeg kanskje annen hver helg og klarer å stoppe, men det tror jeg har med medisinen å gjøre. Blir fort kvalm, og får enormt med angst dagen der på.. Savner faktisk av og til det å kunne drikke meg god og full alene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/222822-alkoholnhd/#findComment-1668171
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...