Gå til innhold

NHDI: Imovane

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet mitt er kort og greit; om du ser bort fra avhengighet (ja, jeg er avhengig..) er det skadelig å bruke Imovane (noen ganger Stilnoct) hver kveld?

Til dere andre, er det flere enn meg som gjør det?

Gjest vioola
Skrevet

tror ikke det er så farlig. Men hvis du er avhengig som du sier og kanskje tar mye medisiner er det jo aldri bra får leveren og sånt.

Skrevet

Jeg brukte imovane i flere år,var nok avhengig,sluttet brått med dem, siden selv hvor mange jeg tok virket de ikke.

Da var jo vitsen borte...

serenity777
Skrevet

tror ikke det er så farlig. Men hvis du er avhengig som du sier og kanskje tar mye medisiner er det jo aldri bra får leveren og sånt.

Tror ikke det er farlig, men det mister jo effekten etter kroppen har utviklet toleranse, noe som skjer altfor fort :(

Skrevet

Tror ikke det er farlig, men det mister jo effekten etter kroppen har utviklet toleranse, noe som skjer altfor fort :(

Det er pga det at jeg innimellom bruker Stilnoct..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Farlig og farlig? Du vil ikke dø av det.

Langvarig bruk vil føre til toleranseutvikling. Du trenger større og større dose. Tilslutt virker det ikke.

En kan frykte det samme som ved langvarig bruk av benzo:

Nevrasteni som er irreversibel. Dvs at en får nedsatt kraft og energi, og denne kommer ikke tilbake om en slutter med stoffet.

Depresjon fremkalt eller forsterket av stoffet.

Skrevet

Farlig og farlig? Du vil ikke dø av det.

Langvarig bruk vil føre til toleranseutvikling. Du trenger større og større dose. Tilslutt virker det ikke.

En kan frykte det samme som ved langvarig bruk av benzo:

Nevrasteni som er irreversibel. Dvs at en får nedsatt kraft og energi, og denne kommer ikke tilbake om en slutter med stoffet.

Depresjon fremkalt eller forsterket av stoffet.

Er vival benzo?

Får man nedsatt funksjonsnivå av dem,og uten kraft og energi?

Blir det bra om man slutter med dem,får man energi da?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Er vival benzo?

Får man nedsatt funksjonsnivå av dem,og uten kraft og energi?

Blir det bra om man slutter med dem,får man energi da?

Vival er benzo.

Som med andre bivirkninger:

En KAN få det.

En trenger ikke få det.

Skrevet

Vival er benzo.

Som med andre bivirkninger:

En KAN få det.

En trenger ikke få det.

Det var det da...ja ja..=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...