Gå til innhold

NHD-prøver igjen om reductil og ssri

Anbefalte innlegg

Gjest vioola

Er helt vanvittig deprimert og trist nå. Mye av det kommer på grunn av overvekten. Har fått reductil men har nesten ikke tatt de pillene siden jeg ikke har greid å komme igang med trening og sånt. Føler det da er bortkastet.

bør jeg begynne og ta de de jevnlig slik at de virker antidepressivt. eller bør jeg begynne direkte på lykkepiller?

sist gang jeg var innlagt og begynte på cipralex ble jeg i bedre humør og fikk mer energi . Men vet ikke om det var placebo , ren vilje , eller tilfeldig.

Lurer på om hele grunnen til at jeg er deprimert er at jeg er overvektig og at jeg derfor bør hovedsaklig satse på å ta reductilen. men vet ikke.

har bare fastlege , ikke psykiater eller psykolog. går til en sosionom par ganger i måneden

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Kopierer inn et tidligere sver:

Reductil

Jeg kan ikke svare på spørsmål om kombinasjonen av Reductil og psykofarmaka (medisiner mot psykiske lidelser).

Dette fordi det er nesten umulig og uforsvarlig å svare på dette på generell basis.

Det må gjøres en individuell vurdering i hvert enkelt tilfelle.

Gjest vioola

Kopierer inn et tidligere sver:

Reductil

Jeg kan ikke svare på spørsmål om kombinasjonen av Reductil og psykofarmaka (medisiner mot psykiske lidelser).

Dette fordi det er nesten umulig og uforsvarlig å svare på dette på generell basis.

Det må gjøres en individuell vurdering i hvert enkelt tilfelle.

vet jeg ikke kan kombinere det.

Men lurer på hva jeg bør velge?

om jeg kan kun ta reductil siden det kan gi antidepressiv effekt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...