Gå til innhold

Sykemelding og ekstra jobb ! trenger svar! :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

amerikafareren

Jeg tror du kan være sykemeldt fra ett sted mens du jobber på et annet, men det er kun hvis begge jobbene er deltids.

Om du har en 100% jobb du er sykemeldt fra, kan du ikke ta annet arbeide utenom.

Det er ikke riktig, du kan fortsette i en ekstrajobb selvom du er sykemeldt fra hovedjobben, men da må lege attestere det og trygdekontoret godkjenne det.

Annonse

amerikafareren

Selvsagt ikke

Du tar feil, det er mulig å være sykemeldt fra den ene jobben, men ikke den andre. Det kan være forhold på jobben som gjør at du er sykemeldt. Du må ha hatt den ekstrajobben når du var sykemeldt, og du kan ikke jobbe mere enn du jobbet før sykemeldingen. Dette må klargjøres med trygdekontoret.

Du tar feil, det er mulig å være sykemeldt fra den ene jobben, men ikke den andre. Det kan være forhold på jobben som gjør at du er sykemeldt. Du må ha hatt den ekstrajobben når du var sykemeldt, og du kan ikke jobbe mere enn du jobbet før sykemeldingen. Dette må klargjøres med trygdekontoret.

OK.

Fint med en henvisning til lover og regler som regulerer dette.

Krever godkjenning av legen din + trygdekontoret - og det får du IKKE om ekstrajobben din er av samme karakter som hovedjobben:-)(F.eks jobber fulltid i en butikk og ekstra i en annen butikk) Dessuten må slike ting avtales og ordnes i forkant. Du risikerer å miste sykepengene dine om du tuller det til i forkant. Les på baksiden av sykemeldingen din:-)

amerikafareren

OK.

Jeg orker rett og slett ikke å lete etter lover og regler. Det var ikke så lett den gangen jeg var i denne situasjonen, og jeg fikk dem opp i halsen den gangen. Jeg har vært i nøyaktig denne situasjonen og fikk lov å fortsette i ekstrajobben som jeg hadde hatt før. Legen min skrev en attest hvor hun anbefalte det, og mente at det var helsemessig gunstig for meg. Trygdekontoret sa at det var greit.

Det er viktig å avklare på forhånd med trygdekontoret så man ikke bryter regler uavvitende.

Jeg orker rett og slett ikke å lete etter lover og regler. Det var ikke så lett den gangen jeg var i denne situasjonen, og jeg fikk dem opp i halsen den gangen. Jeg har vært i nøyaktig denne situasjonen og fikk lov å fortsette i ekstrajobben som jeg hadde hatt før. Legen min skrev en attest hvor hun anbefalte det, og mente at det var helsemessig gunstig for meg. Trygdekontoret sa at det var greit.

Det er viktig å avklare på forhånd med trygdekontoret så man ikke bryter regler uavvitende.

OK. :-)

Fantom1365380824

Hvorfor er det så selvsagt? Hvor i regelverket står dette?

Hva om man har en gjentakende inntekt fra et "pyramidespill" eller "nettverkselskap" der man ikke jobber mer, men likevel får noen tusen hver mnd som provisjon for den innsatsen du gjorde for en tid tilbake da?

La oss si at du har 22 000 brutto og blir sykemeldt. Så har du 5000 i inntekt som du ikke jobber for, taper man da penger på å bli sykemeldt?

Mange har gjentagende provisjonsinntekt.

Skulle ikke tro at dette gikk utover sykepenger eller eventuell trygd/dagpenger..

Da taper man jo på å bli sykemeldt eller å ha gjentagende inntekt.

For de som ikke vet hva gjentakende inntekt er så er dette inntekt fra nettverksalg i f.eks herbalife, natures own, tupperware, t5pc, wgi osv.. Du verver 10 mennsekser og de verver videre igjen og de selger noen produkter og du får provisjon. Alltså du jobber to mnd og tjener penger på ubestemt tid..

Annonse

amerikafareren

Om du er 100% sykemeldt, kan du ikke ta noen som helst jobb.

Det er ikke spørsmål om å ta jobb, men å fortsette i jobb som en har hatt før. Jeg var sykemeldt fra min 100% jobb og fikk lov til å fortsette i ekstrajobben slik jeg hadde gjort før. Jeg fikk ikke lov å jobbe noe mer enn jeg hadde gjort før. Dette etter at legen min hadde anbefalt at jeg jobbet i ekstrajobben min. I mitt tilfelle hadde det uten tvil meget god effekt på min helse.

Gjest anouschka78

OK.

Når noen sier de vet dette 100 % så veier dette kanskje tyngre enn fra de som "tror"...

Ja, man kan sykemeldes fra en jobb og ikke den andre. Jeg var 100 % sykemeldt fra min hovedjobb, og friskmeldt i ekstra jobben.

amerikafareren

Når noen sier de vet dette 100 % så veier dette kanskje tyngre enn fra de som "tror"...

Ja, man kan sykemeldes fra en jobb og ikke den andre. Jeg var 100 % sykemeldt fra min hovedjobb, og friskmeldt i ekstra jobben.

Da er vi to som vet dette pga. erfaring;)

Om du er 100% sykemeldt, kan du ikke ta noen som helst jobb.

Jeg har en 100 % stilling + en ekstrajobb. Dette er to vidt forskjellige jobber, der den ene ikke er fysisk krevende.

Når jeg har vært sykemeldt, har jeg noen ganger jobbet i ekstrajobben når jeg har følt meg i form til det. Men det har aldri blitt noen bråk av den grunn...

Jeg har også jobbet i fulltidsjobben min, selv om jeg har vært sykemeldt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...