Gå til innhold

Lurer på ting/NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en person er litt opptatt av det noen vil kalle "overnaturlig",f.eks ufo...osv.

Hvis man tar fontex vil de forsterke disse tankene?

Og hva er grunnen til det hvis det er tilfellet,og er fontex lykkepiller eller antidepressiva,hva er forskjellen?

Har du tro på de testene for proteinintoleranse,da sender man urinprøve til snåsa for analyse....?

Hvis man har proteinintoleranse må man legge om kostholdet,vet du om noen tilfeller hvor det er prøvd og har lykkes?

Gjest psychopharmacon
Skrevet

Er man opptatt av "overnaturlige ting" kan det etter min erfaring gjøre en person svært, svært syk.

En slik person kan kanskje ha mer nytte av antipsykotika enn antidepressiva, jeg vet ikke. En lav dose antipsykotika (Solian) gjør nytten for meg ihvertfall, pluss at jeg bevisst velger å ikke tenke på det overnaturlige.

serenity777
Skrevet

Er man opptatt av "overnaturlige ting" kan det etter min erfaring gjøre en person svært, svært syk.

En slik person kan kanskje ha mer nytte av antipsykotika enn antidepressiva, jeg vet ikke. En lav dose antipsykotika (Solian) gjør nytten for meg ihvertfall, pluss at jeg bevisst velger å ikke tenke på det overnaturlige.

enig med deg. Kan fort bli psykoser av slikt. Jeg har et mere distansert forhold til det okkulte enn på lenge, og det er jeg glad for. Hvis det virkelig var overnaturlige ting, så åpner jo det opp en hel haug med ukoselige scenarioer. Nei, mellom himmel og jord er det luft.

Ta et eksempel, mens jeg satt å svarte i Imovane tråden, begynte plutselig trommemaskinen min på stereoanlegget å dunke basstrommer helt av seg selv. Nå tenkte jeg at det kun er en tilfeldighet, men hadde jeg vært preget av magisk tenkning nå, så ville jeg syntes det var skummelt. Nå ble jeg ikke redd engang.

Skrevet

Tror ikke noen tenker på overnaturlige ting bevisst,det er noe som bare er der,hos noen.

Om man kunne velge.........

Du skriver mye poestivt om solian,er det nevroleptika,har du ingen bivirkninger?

Gjest psychopharmacon
Skrevet

Tror ikke noen tenker på overnaturlige ting bevisst,det er noe som bare er der,hos noen.

Om man kunne velge.........

Du skriver mye poestivt om solian,er det nevroleptika,har du ingen bivirkninger?

Du har rett, det er ikke så enkelt som å bare velge å ikke tenke på det. Jeg prøvde hardt på dette i årevis, men jeg måtte bare gi opp. Til slutt bestemte jeg meg for å prøve antipsykotika, og overraskende nok så virket det. Jeg er nå i stand til å fullstendig ignorere det overnaturlige. (Så, Satan, du kan ikke røre meg nå. Hahaha.)

Eneste bivirkningen jeg merker med Solian er forhøyet prolaktinnivå, noe som bla. fjerner all sexlyst. Men dette går det an å ta medisiner for å motvirke (Dostinex).

Gjest psychopharmacon
Skrevet

enig med deg. Kan fort bli psykoser av slikt. Jeg har et mere distansert forhold til det okkulte enn på lenge, og det er jeg glad for. Hvis det virkelig var overnaturlige ting, så åpner jo det opp en hel haug med ukoselige scenarioer. Nei, mellom himmel og jord er det luft.

Ta et eksempel, mens jeg satt å svarte i Imovane tråden, begynte plutselig trommemaskinen min på stereoanlegget å dunke basstrommer helt av seg selv. Nå tenkte jeg at det kun er en tilfeldighet, men hadde jeg vært preget av magisk tenkning nå, så ville jeg syntes det var skummelt. Nå ble jeg ikke redd engang.

:)

Skrevet

Du har rett, det er ikke så enkelt som å bare velge å ikke tenke på det. Jeg prøvde hardt på dette i årevis, men jeg måtte bare gi opp. Til slutt bestemte jeg meg for å prøve antipsykotika, og overraskende nok så virket det. Jeg er nå i stand til å fullstendig ignorere det overnaturlige. (Så, Satan, du kan ikke røre meg nå. Hahaha.)

Eneste bivirkningen jeg merker med Solian er forhøyet prolaktinnivå, noe som bla. fjerner all sexlyst. Men dette går det an å ta medisiner for å motvirke (Dostinex).

Var ikke akuratt det jeg mente,men forstår hva du mener.

Gjest psychopharmacon
Skrevet

Var ikke akuratt det jeg mente,men forstår hva du mener.

Hva mente du da?

Skrevet

Hva mente du da?

Tenkte du kom til å spørre om det,men jeg kan ikke svare.

Spiller ingen rolle..=)

Gjest psychopharmacon
Skrevet

Tenkte du kom til å spørre om det,men jeg kan ikke svare.

Spiller ingen rolle..=)

Jeg forstår hva du mente. Det er du som misforstår meg. Det jeg snakker om er det okkulte. Konstante uforklarlige opplevelser og tanker. Det er bare jeg som velger å kalle det Satan.

Gjest psychopharmacon
Skrevet

Jeg vil bare presisere at jeg snakker om "magisk tenkning" her.

Skrevet

Jeg forstår hva du mente. Det er du som misforstår meg. Det jeg snakker om er det okkulte. Konstante uforklarlige opplevelser og tanker. Det er bare jeg som velger å kalle det Satan.

UFF!

Skrevet

Jeg vil bare presisere at jeg snakker om "magisk tenkning" her.

Whatever,never mind...=)

Ingen kunne svare på det jeg lurte på uansett....

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis en person er litt opptatt av det noen vil kalle "overnaturlig",f.eks ufo...osv.

S: Nei, det har jeg ingen grunn til å tro.

Er fontex lykkepiller eller antidepressiva,hva er forskjellen?

S: Det elendige begrepet "lykkepiller" ble oppfunnet av tabloidjorunalistene. De har aldri vært konsekvente i om "lykkepiller" kun er de AD som kalles SSRI eller om det gjelder alle antidepressiva -AD.

Fontex er antidepressiva. Hører til undergruppen kalt SSRI.

Har du tro på de testene for proteinintoleranse,da sender man urinprøve til snåsa for analyse....? Hvis man har proteinintoleranse må man legge om kostholdet,vet du om noen tilfeller hvor det er prøvd og har lykkes?

S: Nei, det har jeg ingen tro på (foreløpig). Jeg "tror" på ting som er godt vitenskapelig dokumentert.

Skrevet

S: Nei, det har jeg ingen grunn til å tro.

Er fontex lykkepiller eller antidepressiva,hva er forskjellen?

S: Det elendige begrepet "lykkepiller" ble oppfunnet av tabloidjorunalistene. De har aldri vært konsekvente i om "lykkepiller" kun er de AD som kalles SSRI eller om det gjelder alle antidepressiva -AD.

Fontex er antidepressiva. Hører til undergruppen kalt SSRI.

Har du tro på de testene for proteinintoleranse,da sender man urinprøve til snåsa for analyse....? Hvis man har proteinintoleranse må man legge om kostholdet,vet du om noen tilfeller hvor det er prøvd og har lykkes?

S: Nei, det har jeg ingen tro på (foreløpig). Jeg "tror" på ting som er godt vitenskapelig dokumentert.

Tusen takk for svar..=)

Bra du skrev (foreløpig),det er høyt respekterte leger som jobber med dette på rikshospitalet.

Jeg er spent...=)

Gjest .xo.co
Skrevet

UFF!

Ikke vær redd for Satan. Satan skader ikke folk. Han er bare motstanderen til gud. Han er ikke guds slave, som er satt dit av den himmelske hitler for å plage oss.

Gjest vioola
Skrevet

Tusen takk for svar..=)

Bra du skrev (foreløpig),det er høyt respekterte leger som jobber med dette på rikshospitalet.

Jeg er spent...=)

har hatt en sånn prøve av en som heter reichelt som ble analysert på riksen. Han er overlege der.. Og hvorfor skulle overleg K.L. Reichelt på rikshospitalet ville ha noe med dette å gjøre om det bare er tull?når b12 mangel fører til depresjon forstår jeg ikke hvorfor man ikke tror på at mangel på andre stoffer kan gi psykiske problemer også

Skrevet

Ikke vær redd for Satan. Satan skader ikke folk. Han er bare motstanderen til gud. Han er ikke guds slave, som er satt dit av den himmelske hitler for å plage oss.

Tror satan representerer "de mørke" kreftene på jorden.

Krig,fordømmelse,hat..osv.

Vil helst distansere meg fra sånt...=)

Er redd mørke krefter,men så er jo frykt/redsel også et mørke på en måte,så vi har det vel i oss alle.

Skrevet

har hatt en sånn prøve av en som heter reichelt som ble analysert på riksen. Han er overlege der.. Og hvorfor skulle overleg K.L. Reichelt på rikshospitalet ville ha noe med dette å gjøre om det bare er tull?når b12 mangel fører til depresjon forstår jeg ikke hvorfor man ikke tror på at mangel på andre stoffer kan gi psykiske problemer også

Så flott å høre....=)

Ja,jeg har tro på han til det motsatte er bevist.

Allerede på 60-tallet ble det fremsatt en hypotese om at schizofreni kunne utløses av peptider fra gluten.

Så fant de ut at folk med autisme og ADHD har økt nivå av opoide peptider i blodet...osv.

Det er jo seriøs forskning.

Gjest vioola
Skrevet

Så flott å høre....=)

Ja,jeg har tro på han til det motsatte er bevist.

Allerede på 60-tallet ble det fremsatt en hypotese om at schizofreni kunne utløses av peptider fra gluten.

Så fant de ut at folk med autisme og ADHD har økt nivå av opoide peptider i blodet...osv.

Det er jo seriøs forskning.

forøvrig har jeg hatt alvorlig b12 mangel. Gikk så langt at benmargen nesten ikke produserte lenger. Så måtte få blodoverføringer hver 14 dag. Men på grunn av at prøvene viste jeg hadde nok b12 i blodet ble det aldri oppdaget. Var først når en av legene på riksen sa vi prøver selv om prøvene viser du har nok b12 , kanskje det funker.

og 1 uke etter hadde jeg fått farve i ansiktet igjen og så ikke ut som et lik , blodprosenten økte raskt. og immunforsvaret ble styrket og jeg ble gladere.

og fremstille medisin som noen kjempe vitenskap er ikke riktig. Det er mye prøving og feiling. Og legene burde være litt mindre arrogant og skjønne at de slettes ikke vet ALT om medisiner,kropp, sammenheng mellom psykiske lidelser og kosthold etc.

Forøvrig den sykdommen jeg har , den er fysisk , vel dokumentert , er en genfeil.

Undersøkelser viser at omtrent alle av oss med denne sykdommen får en psykiatrisk diagnose før vi er 18. psykiske problemer er altså vanlige. Og på Ulrik Malt sin klinikk på rikshospitalet som har en klinikk som heter psykosomatisk poliklinikk eller noe sånt. Der tar de grundig undersøkelser , de sjekker hodet med ct og mr , de gir det en undersøkelse hos en fysioterapeut som ser hvordan du går og alt mulig sånt. Du får tatt blodprøver for å sjekke ut evt mangler.

det her er en hel avdeling på riksen som tar en så grundig utredning. Skjønner ikke hvorfor de skulle sjekke evt vitaminmangler og allergier om de ikke tror det har noe for psykisk helse.

Jeg har forøvrig blitt utredet opp og ned både iforhold til stoffskiftesykdommen min og mine psykiske plager. Og det er umulig å bevise at jeg på grunn av stoffskiftesykdommen min er blitt psyk. Men det er også umulig å motbevise at stoffskiftesykdommen ikke har noe med mine psykiske lidelser..

jeg vet ikke selv , men å gi meg selv best mulig utgangspunkt med å ha et bra kosthold ser jeg ikke noe galt i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...