Gå til innhold

Lurer på ting/NHD

Anbefalte innlegg

Gjest vioola
Skrevet

Hvis en person er litt opptatt av det noen vil kalle "overnaturlig",f.eks ufo...osv.

Hvis man tar fontex vil de forsterke disse tankene?

S: Nei, det har jeg ingen grunn til å tro.

Er fontex lykkepiller eller antidepressiva,hva er forskjellen?

S: Det elendige begrepet "lykkepiller" ble oppfunnet av tabloidjorunalistene. De har aldri vært konsekvente i om "lykkepiller" kun er de AD som kalles SSRI eller om det gjelder alle antidepressiva -AD.

Fontex er antidepressiva. Hører til undergruppen kalt SSRI.

Har du tro på de testene for proteinintoleranse,da sender man urinprøve til snåsa for analyse....? Hvis man har proteinintoleranse må man legge om kostholdet,vet du om noen tilfeller hvor det er prøvd og har lykkes?

S: Nei, det har jeg ingen tro på (foreløpig). Jeg "tror" på ting som er godt vitenskapelig dokumentert.

hvorfor klarer du ikke å tro at proteinintoleranse kan føre til psyksike lidelser. , når du åpenbart mener at mangel på b12 kan gjøre det?

Gjest vioola
Skrevet

hvorfor klarer du ikke å tro at proteinintoleranse kan føre til psyksike lidelser. , når du åpenbart mener at mangel på b12 kan gjøre det?

forøvrig : ta et søk.

lysinurisk protein intoleranse

Skrevet

forøvrig har jeg hatt alvorlig b12 mangel. Gikk så langt at benmargen nesten ikke produserte lenger. Så måtte få blodoverføringer hver 14 dag. Men på grunn av at prøvene viste jeg hadde nok b12 i blodet ble det aldri oppdaget. Var først når en av legene på riksen sa vi prøver selv om prøvene viser du har nok b12 , kanskje det funker.

og 1 uke etter hadde jeg fått farve i ansiktet igjen og så ikke ut som et lik , blodprosenten økte raskt. og immunforsvaret ble styrket og jeg ble gladere.

og fremstille medisin som noen kjempe vitenskap er ikke riktig. Det er mye prøving og feiling. Og legene burde være litt mindre arrogant og skjønne at de slettes ikke vet ALT om medisiner,kropp, sammenheng mellom psykiske lidelser og kosthold etc.

Forøvrig den sykdommen jeg har , den er fysisk , vel dokumentert , er en genfeil.

Undersøkelser viser at omtrent alle av oss med denne sykdommen får en psykiatrisk diagnose før vi er 18. psykiske problemer er altså vanlige. Og på Ulrik Malt sin klinikk på rikshospitalet som har en klinikk som heter psykosomatisk poliklinikk eller noe sånt. Der tar de grundig undersøkelser , de sjekker hodet med ct og mr , de gir det en undersøkelse hos en fysioterapeut som ser hvordan du går og alt mulig sånt. Du får tatt blodprøver for å sjekke ut evt mangler.

det her er en hel avdeling på riksen som tar en så grundig utredning. Skjønner ikke hvorfor de skulle sjekke evt vitaminmangler og allergier om de ikke tror det har noe for psykisk helse.

Jeg har forøvrig blitt utredet opp og ned både iforhold til stoffskiftesykdommen min og mine psykiske plager. Og det er umulig å bevise at jeg på grunn av stoffskiftesykdommen min er blitt psyk. Men det er også umulig å motbevise at stoffskiftesykdommen ikke har noe med mine psykiske lidelser..

jeg vet ikke selv , men å gi meg selv best mulig utgangspunkt med å ha et bra kosthold ser jeg ikke noe galt i.

Det var mange kloke ord...=)

Kostholdet har utrolig mye å si,det tror jeg også.

Du tar vel magnesium også?

Det er viktig....

B-vitaminer er jo bra for veldig mye,store mengder av det hjelper på psyken også,det roer nervene,så det må jo være bedre enn f.eks vival...=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...