Gå til innhold

Forvirret....

Anbefalte innlegg

Gjest anouschka78
Skrevet

Hva gjør man hvis man har blitt skadet av en person for 7 år siden.... Disse skadene har ført til store vanskeligheter for personen og man får erstatning, for å ha vært utsatt for vold.

Personen som påførte skadene var psykisk syk da det skjedde. Det pågikk i flere år.

Personen er nå frisk (og ferdig behandlet). Problemet er at vi må omgås pga. familieforhold. Det er egentlig en veldig snill person, og nå er jeg forvirret, for hvordan kan man like en som har behandlet en ille? Og hvordan kan jeg ta i mot erstatning pga. en person som jeg kan omgåes i dag, uten å få dårlig samvittighet?

På den andre siden så sliter jeg med skader i dag, utøveren har fått behandling og er frisk.

ÅÅÅÅÅ forvirra!!!

Skrevet

Skjønner at det må være vanskelig. Har ikke vært i helt samme situasjon, men på en måte litt lignende.

Det jeg er kommet fram til er at det er ikke alle man trenger å forholde seg til annet enn helt overfladisk.

Du har LOV til aldri å få noe godt forhold til denne personen - og det er helt greit at du ikke ønsker å prøve på det engang. Du har LOV til å misslike å være sammen med personen.

Du trenger ikke få dårlig samvittighet for at du mottar erstatning. Det er andre enn deg som har bestemt at du har krav på det. Stol på dem!

Skrevet

Skjønner at det må være vanskelig. Har ikke vært i helt samme situasjon, men på en måte litt lignende.

Det jeg er kommet fram til er at det er ikke alle man trenger å forholde seg til annet enn helt overfladisk.

Du har LOV til aldri å få noe godt forhold til denne personen - og det er helt greit at du ikke ønsker å prøve på det engang. Du har LOV til å misslike å være sammen med personen.

Du trenger ikke få dårlig samvittighet for at du mottar erstatning. Det er andre enn deg som har bestemt at du har krav på det. Stol på dem!

Gjest anouschka78
Skrevet

Takk, for svar! Prøver å tenke sånn :0)

Det som er greia er at jeg liker han som den personen han egentlig er (og er nå.) At han har utsatt meg for psykisk og fysisk vold ser jeg i dag på som en del av hans sykdom som var at han røyket mye crack og var psykotisk.

Men skadene mine er der. Jeg er glad i han og ser på han som en venn pr. dags dato. Ikke akkurat min nærmeste venn, men en god venn som prøver å skape et godt forhold til meg igjen.

Det er forvirrende...han betaler ikke denne erstatningen selv for han har ingen jobb eller penger. Han er fremdeles plaget og har fått diagnosen emosjonell ustabil pf. Han har få dårlige perioder nå, sprekker noen ganger med rusen men plager meg ikke.

Jeg stoler ikke 100 % på han, men iom at jeg ikke har tenkt til å ha et veldig nært forhold til han er det ok.

Ekkelt å bry seg om en person, og samtidig få penger for at han skadet meg tidligere...

Tenker inne i mellom at jeg skal si nei til erstatning, men jeg tenker også at jeg må leve med skader og traumer som psykiateren sier kanskje jeg aldri blir kvitt helt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...