Gå til innhold

Trenger et lite dytt i riktig retning... :)

Anbefalte innlegg

Gjest Malene23
Skrevet

Hei alle sammen! Nå har jeg ikke vært på disse sidene på årevis, men av tidligere gode erfaringer søker jeg råd her igjen.

For tre måneder siden flyttet jeg til en ny og mye større by for å studere, men er nå på randen til å gi opp. Jeg vet det er normalt å møte en liten motbakke når man gir slipp på venner, familie og studiemiljø, for så å komme til noe nytt og ukjent, men jeg hadde aldri trodd det skulle bli så tøft. Jeg har alltid blitt regnet som ei sosial og livlig jente, men likevel har jeg ikke fått noen nye venner eller venninner i den nye byen. Jeg har, de siste 3-4 ukene mistet konsentrasjonen på studiene, og er konstant trett. Tidligere trente jeg, men orker ikke det lenger. Kommer bare hjem fra skolen og vil sove til neste dag.

Er virkelig lei av å ha det slik, men aner ikke hva jeg skal gjøre. Har tidligere (da jeg var 17-18) vært rimelig deprimert, men gjennom skolepsykologen og venner kom jeg meg. Er så frustrerende å se jeg er på vei tilbake "i det mørke hullet" uten å klare å gjøre noe med det. Det hjalp virkelig å få seg nye venner da jeg var deprimert, og jeg har virkelig troen på at det vil kunne hjelpe meg nå også, men så har jeg altså problemer med å finne noen her. Og nå når jeg i tillegg for tiden er så tappet for energi, blir det bare en ond sirkel.

Håper veldig på at det er noen som har noen gode råd her? Bortsett fra å melde seg på et kurs eller noe slikt, for det har jeg ikke energi eller selvtillitt til for tiden, men kanskje noe "selvterapautisk" noe?

Gjest ellen2
Skrevet

Har du vurdert å flytte hjem igjen? Noen ganger gjør man feil valg i livet, og det oppdager man gjennom erfaring. Nå har du det så dårlig? Hva med å "gi opp" på en positiv måte, og rett og slett flytte hjem? Sønnen min opplevde det samme som deg, han flyttet ut og det gikk bra, men da han flyttet til ny by gikk det rett og slett ikke. Det endte med at han ikke fikk til studiene lengre, og vi fikk "hentet han" hjem... Så bodde han hjemme på hybel ett år, flyttet på ny, til ny by og samme studier, og nå går det riktig så bra! Lykke til uansett hva du gjør!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...