Gå til innhold

Forvirret.......

Anbefalte innlegg

Dessverre er det altfor lett å tvile på seg selv, trekke seg, tenke at det kanskje ikke var så ille likevel, kanskje det egentlig var min skyld, kanskje jeg overdriver, etc. etc.

Skyldfølelse og selvbebreidelse er et effektivt våpen mot en selv. Men egentlig er det jo ganske meningsløst å krige mot seg selv. Grunnen til at man gjør det likevel, kan for eksempel være at man er redd for å miste noens kjærlighet.

Det som dessverre skjer, er at du retter aggresjonen innover, mot deg selv, i stedet for utover, mot den som har gjort noe mot deg. Men du trenger faktisk også en plass i verden. Om det kanskje er langt igjen til å kjenne sinne mot denne personen, så kan du i det minste prøve å ta bort sinnet mot deg selv. Jeg er helt sikker på at du aldri har fortjent en slik selvbebreidelse som du her retter mot deg selv.

Kjenner igjen noen av disse følelsene, har vært igjennom en prosess som kan likne litt på det du selv forteller om.

Jeg synes likevel du skal prøve å stole på dine egne ord.

Gå gjerne tilbake til denne tråden om noen dager, les dine egne ord, og evt. også noen av svarene du fikk.

Du trenger kanskje tid på å la det synke inn.

Hei. Ja, tror kanskje jeg trenger litt tid på å la dette synke inn.. Men på et litt annet plan hører jeg at det er kloke tanker du kommer med, det høres veldig "riktig" ut.. Så jeg skal skrive ut svarene dine (samt de andre) og ta dem frem siden, som du foreslår.

Tusen takk:)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223116-forvirret/page/2/#findComment-1673315
Del på andre sider

Fortsetter under...

La meg si det slik:

Hvis du ikke hadde kunnet formulere de tankene du har på en måte som andre forstår, og som berører oss som leser det, ville du i alle fall ikke hatt noen sjanse til å få gjort noe med dem i en terapeutisk sammenheng. Det var i grunnen mitt hovedpoeng.

At vi andre som leser det du skriver, får noe nyttig ut av det, er selvsagt en ekstra bonus, for begge parter!

Du setter ord på en del ting som det generelt er vanskelig å formulere.

Det var bare det jeg ville påpeke.

Good luck!

Hvis mine kronglete skriverier var til nytte for noen, så er jo det gledelig!

God kveld fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223116-forvirret/page/2/#findComment-1673321
Del på andre sider

Jeg er glad du postet innlegget. I morgen har jeg lyst å lese alle innleggene dine grundig. Jeg har allerede lest litt, og kjenner meg skremmende godt igjen i enkelte av ordene og vendingene du bruker. Men nå skal jeg ta kvelden for jeg er utkjørt i kveld.

Les i vei;) Det er visst velkjent for mange det jeg skrev om - dessverre - men samtidig gjør det litt godt å vite at man ikke er alene i verden med slike erfaringer..

Nå tar jeg også kvelden!

Vennlig hilsen meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223116-forvirret/page/2/#findComment-1675196
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...