Gå til innhold

Mareritt hver natt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 21 år som sliter med voldsomme mareritt, det begynte i november og har ikke gitt seg. Jeg har de hver natt, og opptil flere ganger per natt, da jeg ofte våkner av det. Det føles ofte som jeg ikke riktig sover eller er våken under drømmende, og jeg kan liksom gå rundt i drømmen.

Dette har blitt svært slitsomt i det siste, og jeg er veldig sliten om morgenen, og det kjennes ut som jeg har vanskelig for å puste og bevege meg. Jeg har også begynt å kvie meg for å gå og legge meg, og opplever ofte kvalme og hodepine når jeg skal legge meg.

Jeg har vært hos fastlegen min to ganger siden dette begynte, og hun ga meg først Vallergan. De gjorde meg søvnig, men marerittene forsvant ikke. Så ga hun meg Zeldox, noe som heller ikke har hjulpet.

Jeg kan ikke se at det har skjedd noe i livet mitt i det siste som har satt i gang disse marerittene, men jeg har tidligere slitt mye med depresjoner og angst. Kan det være et angstrelatert problem? Hva kan hjelpe? Hvorfor går det ikke over av seg selv? Hva kan være årsaken til at noe slikt oppstår?

På forhånd takk for svar!

Hilsen jente 21

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223244-mareritt-hver-natt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest missed

Jeg har samme problem her. Det begynte etter at jeg startet på antipsykotika. Veldig slitsomt! Hvis noen vet om det finnes medisiner mot dette er jeg takknemlig for forslag.

Jeg hadde deg også slik, med makabre mareritt hver eneste natt. Disse kom med Seroquel og forsvant i takt med nedtrappingen. NÅ bruker jeg ingenting og har nesten aldri mareritt lenger.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223244-mareritt-hver-natt/#findComment-1672854
Del på andre sider

Har det sånn jeg og "våkne" drømmer eller mareritt.

Det er periodevis,og jeg tror ikke noe hjelper mot det.

Har hatt det hele livet,har prøvd ulike medikamenter.

Du sier du føler du ikke klarer å puste og ikke kan røre deg,er det sånn at kroppen låser seg fast?

Det er forferdelig!!!

Det værste jeg vet,kan minne om narkolepsi/søvnparalyse,men har lest om det,tror ikke det er det i mitt tilfelle.......

Men helt andre ting jeg ikke skal utdype her,men kan jo hende det er narkolepsi i ditt tilfelle...?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223244-mareritt-hver-natt/#findComment-1673123
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...