Gjest Buggy Skrevet 16. mars 2001 Del Skrevet 16. mars 2001 Creatin...er det noe treningsmiddel som heter noe i den dur? I så fall hva er dette? Er det skadelig å bruke til hobby-trening? Noen erfaringer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naprapat Skrevet 17. mars 2001 Del Skrevet 17. mars 2001 Kreatin er et omdiskutert kosttilskudd. Både dets effekter og spesielt bieffekter har vært i vinden siden det kom på markedet i Norge i ca. 1993 94. I det siste har kreatins kreftfremkallende rolle vært diskutert. Fysiologisk fungerer kreatin som energi for musklene. Musklene kan bare nyttegjøre seg av ATP (adenosintrifosfat)som energi for muskelarbeid. Kreatinets rolle er å bygge opp spalted ATP (ADP - adenosindifosfat) til ATP igjen. Personlig har jeg brukt kreatin i forbindelse med styrketrening ca 4 - 6 kurer. De første gangene vil man legge på seg endel kilo. Det meste av dette er vann. Men jeg har hatt noen virkelige "höydare" med kreatin... både styrkemessig og volummessig. Min anbefaling er at du kan prøve en enhet (500 gr) koster ca 500 - 1000,- Kjøp helst av annerkjente merker da disse har mer kvalitetskontroll av sine produkter... Lykke til... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscular Skrevet 17. mars 2001 Del Skrevet 17. mars 2001 Hei, Kreatinet gir prestasjons- og volumøkninger og bør tas stort sett hele året i sykluser. Eks. 6 uker på og 4 uker av osv. Kreatinet bør også tas sammen med ekstremt raske karbohydrater- alternativet her er f.eks. maltodekstrin. Kreatin øker utholdenheten/styrken din og du vil også legge på deg 1-3 kg i følge av dette. Kreatin vil jeg tro er mest populært innen styrketrening. Men jeg vet også at f.eks. Geir Moen bruker dette i forbindelse med hans løping. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest diskey Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Kreatin er et omdiskutert kosttilskudd. Både dets effekter og spesielt bieffekter har vært i vinden siden det kom på markedet i Norge i ca. 1993 94. I det siste har kreatins kreftfremkallende rolle vært diskutert. Fysiologisk fungerer kreatin som energi for musklene. Musklene kan bare nyttegjøre seg av ATP (adenosintrifosfat)som energi for muskelarbeid. Kreatinets rolle er å bygge opp spalted ATP (ADP - adenosindifosfat) til ATP igjen. Personlig har jeg brukt kreatin i forbindelse med styrketrening ca 4 - 6 kurer. De første gangene vil man legge på seg endel kilo. Det meste av dette er vann. Men jeg har hatt noen virkelige "höydare" med kreatin... både styrkemessig og volummessig. Min anbefaling er at du kan prøve en enhet (500 gr) koster ca 500 - 1000,- Kjøp helst av annerkjente merker da disse har mer kvalitetskontroll av sine produkter... Lykke til... Naprat hvor mye tar du om dagen ? Og hvilke måte er det best å syklere det på? Når på dagen tar du det ?? Og skal man kjøre enn opparbeidings kur på en uke hver gang man syklerer ? Har du noe erfaring med alkhol i helgene og kreatin,? heh.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 19. mars 2001 Del Skrevet 19. mars 2001 Hei, kreatin er et kosttilskudd, helt lovelig, som kun inneholder ernæringsemner. Kreatin er akseptert som styrkeøkende. Eksperter mener både at det er ufarlig og farlig. Man har antydet øket kreftfare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.