Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en blanding av schizofreni og PTSD, og fikk mye anti-psykotika for dette. Det ble også redningen for meg. Det var for øvrig uklart om det var en reaktiv psykose eller virkelig schizofreni. Men da vi prøvde å kutte ut Risperdal - selv om det var over lang tid - så kom alle symptomene snikende tilbake. Jeg var på full fart inn i en ny psykose, med manglende søvnbehov og økt aktivitet blandet med sterk angst og depresjon. Samtidig kom hørselshallusinasjoner, og til slutt begynte vrangforestillingene å komme tilbake. Så begynte vi med en ny runde anti-psykotika, og symtpomene bleknet. Noe henger igjen, men i det store og hele er jeg fornøyd. PTSD-diagnosen er i ferd med å fjernes.

Kan jeg da slutte at det er schizofreni? Hva annet kan det være? Må jeg regne med å gå på anti-psykotika resten av livet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223316-nhd-er-det-varig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selvfølgelig ikke svar på noe av det du spør om, men håper at nhd har!

Men jeg lurte på om det går greit å jobbe?

Tror ikke NHD kommer til å svare :-( Får nok spørre psykiateren min neste gang jeg snakker med henne.

Men det går greit å jobbe. Er sliten når det blir mange sene dager, men ellers går det helt fint. Jeg trives fortsatt godt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223316-nhd-er-det-varig/#findComment-1674816
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...