Gå til innhold

Psykologangst og utenlands.

Anbefalte innlegg

Utenlands1365380965

Hei!

Jeg er 26 år og har problemer med angst, for alt mulig. Kan enkelt ramse opp telefonangst, sosialangst, tannlegeskrekk, paranoia.. Listen er lang. Har forsøkt å snakke med venner om dette, men det ender nesten alltid med samme svar, de oppfordrer meg til å gå til pyskolog.

Her kommer derimot problemet inn, jeg har også psykologangst (om det er noe som heter det). Dette kommer av at jeg ble sendt til pp-tjenesten da jeg var 10 år, men ingen fortalte meg om taushetsplikt. Dermed trodde jeg at alt jeg fortalte ble fortalt videre, og lukket det derfor inne i meg selv. Selv om jeg nå er klar over taushetsplikten logiskt finns det allikevel en sperre inne i meg som forteller meg at en psykolog kommer til å fortelle alt jeg sier videre.

Mitt spørsmål er derfor enkelt, hvordan blir man sterk nok til å komme over denne ene sperren? Å fortelle meg at en psykolog har taushetsplikt hjelper ikke, det vet jeg jo selv - men klarer ikke å innrette meg.

Er også utenlands (takler ikke å bo i Norge etter intens mobbing på barne-, ungdoms- og videregående skole), og har problemer med å vite hvor jeg skal henvende meg, om jeg skulle komme meg til en psykolog trenger jeg en som kan snakke norsk, det er vanskelig å utlevere seg selv på et fremmed språk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223372-psykologangst-og-utenlands/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magic blue

Hei!

Kanskje du rett og slett bare må hoppe i det,selv hvor vanskelig det er.

Er ikke lett å ha fobi for alt,men syns du hørtes så "liten og alene" ut,du kan ikke bære alt dette alene.

Du kan jo spørre deg rundt om det finnes norske psykologer der,kan jo hende.

Lykke til!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...