Gå til innhold

Trenger noen gode tips.HASTER

Anbefalte innlegg

Gjest peggyklok

Hei.'

Jeg har en venninne av meg som ble tvangsinnlagt på psykiatrisk avdeling. Hun kom ut i dag. I på lørdag brukte hun 13000 kroner til tull og viss vass. Jeg snakket med henne i dag og hun hadde blitt skrevet ut. Hun fortalte at legen hadde hatt litt bekymring, men ikke nok til å holde henne igjen.

Hun mistet omsorgen for sine barn midlertidig da hun lå inne, det var hennes mann som har de nå.

Jeg spurte henne om hvilke planer hun hadde, og hun ville ikke si noe om det, men hun virker både deppa og manisk på samme tid. ja hun er inpulsiv.

Jeg lånte hennes mobil og ringte fastlegen, men han måtte ringe meg opp igjen. Nå har han snakket med henne og ikke meg, og der svarte hun også at hun ikke ville si noe om sine planer.

Jeg er bare en vcenninne, jeg har snakket med politiet i går, men de kunne ikke gjøre noe spesielt enda før jeg har noe mer konkret. Hva forventer de da

Jeg vet at hun skla sammen med sin advokat på et møte med barnas far, dvs henns x mann ang samvær, men jeg er redd for at hvis hun ikke får noe bra ut av dette så velger hun å ta livet sitt.

Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223405-trenger-noen-gode-tipshaster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest peggyklok

Hvorfor frykter du at hun skal ta sitt eget liv?

Av en enkle grunn at hun er dypt fortvilet-dette er velbegrunnet fra befge sider.

I dag var hun i møte med advokaten sin og hennes x mann samt hans advokat. Hun fikk minimal kontakt, han stoler ikke på henne lengre og hun syntes dette ikke var noe ok i det hele tatt.

Jeg er redd for at hun skla ha kommet over kanten, og ikke finner vei igjen.

Av en enkle grunn at hun er dypt fortvilet-dette er velbegrunnet fra befge sider.

I dag var hun i møte med advokaten sin og hennes x mann samt hans advokat. Hun fikk minimal kontakt, han stoler ikke på henne lengre og hun syntes dette ikke var noe ok i det hele tatt.

Jeg er redd for at hun skla ha kommet over kanten, og ikke finner vei igjen.

Men hva med at sykehusets lege tydeligvis ikke vurderer dette slik du gjør? Dette er jo vanskelige vurderinger, men tross alt noe leger på en akuttavdeling hele tiden må ta stilling til?

Gjest peggyklok

Men hva med at sykehusets lege tydeligvis ikke vurderer dette slik du gjør? Dette er jo vanskelige vurderinger, men tross alt noe leger på en akuttavdeling hele tiden må ta stilling til?

det er mulig at jeg tar feil, det innrømmer jeg, men jeg vet at henns egen psykiater har sagt at hun er et som hvis man ikke kjenner henne godt så er hun er mester i å lure folk.

Denne legen på avdelingen var helt ny, han kjenner ikke til henne i det hele tatt.

Jeg føler at jeg ikke er trygg. men hva kan jeg gjøre

det er mulig at jeg tar feil, det innrømmer jeg, men jeg vet at henns egen psykiater har sagt at hun er et som hvis man ikke kjenner henne godt så er hun er mester i å lure folk.

Denne legen på avdelingen var helt ny, han kjenner ikke til henne i det hele tatt.

Jeg føler at jeg ikke er trygg. men hva kan jeg gjøre

Det er ikke så mye du kan gjøre annet enn å oppfordre henne til å ta kontakt med sin egen lege eller psykiater dersom hun er fortvilet og ikke vet om hun klarer seg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...