Gå til innhold

NHD/Noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg gruer meg til dagen og natten,har begynt å grue meg til sommeren,alt er bare et ork....

Det er ikke noe nytt,vet jeg svinger veldig,men sannheten er at jeg klarer ikke nyte noe,ingenting gleder meg på en måte,det har det aldri gjort.

Har store problemer med daglige gjøremål,kan ikke handle osv...

Føler meg utilstrekkelig,vil være mere,gjøre mere men klarer ikke,det er helt sant.

Er så lei og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Har du noen råd til meg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223464-nhdnoen-gode-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

utrolig klisje svar, men du er nødt til å ta deg selv i nakken, og komme deg ut litt i frisk luft. Jeg har det noen ganger slik du beskriver, og det eneste som nytter er å være streng mot seg selv. Men også viktig å slappe av, mener ikke at du bør bli en sånn som skal rekke alt heller.

utrolig klisje svar, men du er nødt til å ta deg selv i nakken, og komme deg ut litt i frisk luft. Jeg har det noen ganger slik du beskriver, og det eneste som nytter er å være streng mot seg selv. Men også viktig å slappe av, mener ikke at du bør bli en sånn som skal rekke alt heller.

Sikkert rett det,men det er sant når jeg sier at jeg ikke klarer.....

Får mange ubehagelige opplevelser når jeg er ute,ja ja inne også,klarer ikke ta meg selv i nakken.

Tro meg,please!

Har prøvd så godt jeg kan.

Gjest gulrota

Sikkert rett det,men det er sant når jeg sier at jeg ikke klarer.....

Får mange ubehagelige opplevelser når jeg er ute,ja ja inne også,klarer ikke ta meg selv i nakken.

Tro meg,please!

Har prøvd så godt jeg kan.

Jeg tror deg! Noen dager orker man bare ikke, da nytter ikke noe som helst.

Men det kommer en dag, hvor det løser seg... En vakker dag, der fremme...

Ellers vil jeg referere tre råd som psykologen på Nrk Puls gav idag, i en annen sammenheng, men jeg tror det kan gjelde her også, hvis jeg husker dem da (det blir min versjon av dem, da jeg ikke husket nummer 2 helt riktig...):

1. Fokusér på det du faktisk får til, det lille du faktisk får til, og ikke alt du ikke får til.

2. Ha fokus her og nå, på det du gjør akkurat nå, og ikke tenk langt frem. Tenk her og nå, og ikke på sommeren, eller imorgen. Og husk nummer 1.

3. Skap en heia-gjeng inni deg, som heier på deg selv - eller få noen rundt deg til det, dersom du har noen der.

Link: http://nrk.no/programmer/tv/puls/5564306.html

Jeg tror deg! Noen dager orker man bare ikke, da nytter ikke noe som helst.

Men det kommer en dag, hvor det løser seg... En vakker dag, der fremme...

Ellers vil jeg referere tre råd som psykologen på Nrk Puls gav idag, i en annen sammenheng, men jeg tror det kan gjelde her også, hvis jeg husker dem da (det blir min versjon av dem, da jeg ikke husket nummer 2 helt riktig...):

1. Fokusér på det du faktisk får til, det lille du faktisk får til, og ikke alt du ikke får til.

2. Ha fokus her og nå, på det du gjør akkurat nå, og ikke tenk langt frem. Tenk her og nå, og ikke på sommeren, eller imorgen. Og husk nummer 1.

3. Skap en heia-gjeng inni deg, som heier på deg selv - eller få noen rundt deg til det, dersom du har noen der.

Link: http://nrk.no/programmer/tv/puls/5564306.html

Det var fint,takk.

Var fine de tre rådene også,bør vel tenke på dem,men det er ikke snakk om dager med meg...heller år.

Føler hele livet mitt er dysfunksjonellt,innser vel nå at jeg ikke kommer videre.

Gud som jeg vil det!

Hele livet mitt er surr på en måte,forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer fungere.

Det var fint,takk.

Var fine de tre rådene også,bør vel tenke på dem,men det er ikke snakk om dager med meg...heller år.

Føler hele livet mitt er dysfunksjonellt,innser vel nå at jeg ikke kommer videre.

Gud som jeg vil det!

Hele livet mitt er surr på en måte,forstår ikke hvorfor jeg ikke klarer fungere.

Var ikke gøy å lese dette,skulle ikke skrevet det,bare prøver å finne ut av ting,gjør vel aldri det.

Dysfunksjonell.....neida....nå må jeg ta meg sammen!!!

Sorry for denne teite tråden,må klare livet,det må jo alle....=)

Annonse

Gjest gulrota

Var ikke gøy å lese dette,skulle ikke skrevet det,bare prøver å finne ut av ting,gjør vel aldri det.

Dysfunksjonell.....neida....nå må jeg ta meg sammen!!!

Sorry for denne teite tråden,må klare livet,det må jo alle....=)

Jeg synes det var bra at du skrev den tråden!

Vi forstår oss selv bedre når vi skriver slik, iallefall gjør jeg det.

Håper du fortsetter å skrive som du gjør!

Gjest gulrota

Jeg synes det var bra at du skrev den tråden!

Vi forstår oss selv bedre når vi skriver slik, iallefall gjør jeg det.

Håper du fortsetter å skrive som du gjør!

Og kanskje kommer noen med et spesielt råd i denne tråden etterhvert, man vet jo aldri.... kan jo håpe på det da!

Og kanskje kommer noen med et spesielt råd i denne tråden etterhvert, man vet jo aldri.... kan jo håpe på det da!

Eller kanskje ikke...=(

Forstår ikke meg selv,hvordan kan da andre forstå meg.

Men satte pris på det du skrev,det er det som har hjulpet meg med dette,kontakt med omverden.

Folk jeg ikke ser eller hører,men alikevel lever de og "hører" meg via mine ord.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...