Gå til innhold

sosionomen mente SSRI ikke var det rette

Anbefalte innlegg

Gjest vioola

jeg snakket med sosionomen i dag. Var veldig utafor og gråt. Hun sa det var mye press på skolen , omfattende tannbehandling med smerter , at jeg sleit veldig med at jeg var blitt så stygg og feit. At en privatisteksamen kan avgjøre om jeg kommer inn på HIO .

kjenner meg ihvertfall ikke noe bedre i dag etter en prat. *sukk* gå dit for å få oppfølging og støtte..veeeldig.

trenger en marinesoldat som kan stå og vokte kjøleskapet mitt å tvinge meg ut på trening så jeg får beget den skikkelig uformelige ekle kroppen jeg har fått.

så er det det det symboliserer , det sier noe om meg som person , lat,har ikke viljestyrke ,grådig , fråtser , har ikke selvrespekt , er ikke målbevist , ikke handlekraftig , greier ikke sette igang å slanke meg selv om jeg planlegger. å ikke greie å utsette behov for evt å få payoff senere i form av en penere figur.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223630-sosionomen-mente-ssri-ikke-var-det-rette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet med overvekt, er at selv den sterkeste viljesbeslutning fjerner ikke kiloene i løpet av natten. Sannsynligvis må du gå veien om å tilgi deg selv at du har blitt tykk, og forsøke å akseptere den kroppen du har selv om det er litt for mye av den. Dersom klærne dine er blitt for små, så kjøp noen nye som er gode å ha på akkurat nå.

Hva er det viktigste for deg nå? Dersom det er å få tatt eksamen, så bør du neppe forsøke å gå ned i vekt samtidig. Du bør selvfølgelig forsøke å ikke overspise, men prøv å tenk at det er bra nok bare du ikke fråtser.

Når det gjelder medisiner, så er vel fastlegen din mer kompetent til å vurdere dette enn sosionomen? Du skrev for noen dager siden at du vurderte å prøve Reductil, har du slått det fra deg eller er det fortsatt aktuelt?

Prøv å finne ut hva du kan gjøre noe med akkurat nå, og aksepter at resten kan du ikke klare - akkurat nå :-)

Gjest vioola

Problemet med overvekt, er at selv den sterkeste viljesbeslutning fjerner ikke kiloene i løpet av natten. Sannsynligvis må du gå veien om å tilgi deg selv at du har blitt tykk, og forsøke å akseptere den kroppen du har selv om det er litt for mye av den. Dersom klærne dine er blitt for små, så kjøp noen nye som er gode å ha på akkurat nå.

Hva er det viktigste for deg nå? Dersom det er å få tatt eksamen, så bør du neppe forsøke å gå ned i vekt samtidig. Du bør selvfølgelig forsøke å ikke overspise, men prøv å tenk at det er bra nok bare du ikke fråtser.

Når det gjelder medisiner, så er vel fastlegen din mer kompetent til å vurdere dette enn sosionomen? Du skrev for noen dager siden at du vurderte å prøve Reductil, har du slått det fra deg eller er det fortsatt aktuelt?

Prøv å finne ut hva du kan gjøre noe med akkurat nå, og aksepter at resten kan du ikke klare - akkurat nå :-)

tror du har veldig rett. Må akseptere at det kommer til å ta tid å bli kvitt de ekstra overflødige kiloene. Forhåpentligvis kan jeg finne noen fine klær sånn at jeg kan se litt "fiksere" ut. Skal jo tross alt leve i melllomtida. Men det føles litt ut som om jeg heiser hvitt flagg og sier jeg gir opp hvis jeg altså velger å shoppe nye klær.

Prøve å lese litt i den drphil boka om at akkurat de negative egenskapene jeg forteller meg selv at jeg har er nettopp med på å gjøre at jeg ikke vil greie å endre livstil særlig enkelt . Man må ha den rette mentale innstilligen. Og grunnen til å begynne å trene og spise sunt bør jo nettopp være fordi man vil gjøre noe godt mot kroppen sin , ikke fordi man har lyst til å straffe den med trening og lite mat for at man skal bli kvitt de stygge lårene etc.

Men er jammen lett å gå seg bort i vanskelig tankegang uansett.

Forøvrig har jeg reductil for 1 mnd ca igjen , men har aldri tatt de jevnt.bare noenganger.

takk for svar uansett : )

tror du har veldig rett. Må akseptere at det kommer til å ta tid å bli kvitt de ekstra overflødige kiloene. Forhåpentligvis kan jeg finne noen fine klær sånn at jeg kan se litt "fiksere" ut. Skal jo tross alt leve i melllomtida. Men det føles litt ut som om jeg heiser hvitt flagg og sier jeg gir opp hvis jeg altså velger å shoppe nye klær.

Prøve å lese litt i den drphil boka om at akkurat de negative egenskapene jeg forteller meg selv at jeg har er nettopp med på å gjøre at jeg ikke vil greie å endre livstil særlig enkelt . Man må ha den rette mentale innstilligen. Og grunnen til å begynne å trene og spise sunt bør jo nettopp være fordi man vil gjøre noe godt mot kroppen sin , ikke fordi man har lyst til å straffe den med trening og lite mat for at man skal bli kvitt de stygge lårene etc.

Men er jammen lett å gå seg bort i vanskelig tankegang uansett.

Forøvrig har jeg reductil for 1 mnd ca igjen , men har aldri tatt de jevnt.bare noenganger.

takk for svar uansett : )

Det er vel nettopp å heise hvitt flagg som kan være kontruktivt i en slik situasjon. Selvkritikken hjelper ikke på noen som helst måte - du forbrenner ikke en gang ekstra kalorier ved å kjefte på deg selv!

Har du fått Reductil av legen din? Dersom du tar de i samråd med en lege, så burde du vel ta dem hver dag for gi deg selv en sjanse til å få effekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...