Gjest vioola Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 jeg snakket med sosionomen i dag. Var veldig utafor og gråt. Hun sa det var mye press på skolen , omfattende tannbehandling med smerter , at jeg sleit veldig med at jeg var blitt så stygg og feit. At en privatisteksamen kan avgjøre om jeg kommer inn på HIO . kjenner meg ihvertfall ikke noe bedre i dag etter en prat. *sukk* gå dit for å få oppfølging og støtte..veeeldig. trenger en marinesoldat som kan stå og vokte kjøleskapet mitt å tvinge meg ut på trening så jeg får beget den skikkelig uformelige ekle kroppen jeg har fått. så er det det det symboliserer , det sier noe om meg som person , lat,har ikke viljestyrke ,grådig , fråtser , har ikke selvrespekt , er ikke målbevist , ikke handlekraftig , greier ikke sette igang å slanke meg selv om jeg planlegger. å ikke greie å utsette behov for evt å få payoff senere i form av en penere figur. 0 Siter
Gjest bry Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Det er ikke lett å sitte alene med ting uansett hva det dreier seg om,syns synd på deg nå....=) Vet hvordan det er å ikke klare ting. Fikk så lyst å gi deg en *klem* og håper du ikke gir opp,forstår din frustrasjon. 0 Siter
frosken Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Problemet med overvekt, er at selv den sterkeste viljesbeslutning fjerner ikke kiloene i løpet av natten. Sannsynligvis må du gå veien om å tilgi deg selv at du har blitt tykk, og forsøke å akseptere den kroppen du har selv om det er litt for mye av den. Dersom klærne dine er blitt for små, så kjøp noen nye som er gode å ha på akkurat nå. Hva er det viktigste for deg nå? Dersom det er å få tatt eksamen, så bør du neppe forsøke å gå ned i vekt samtidig. Du bør selvfølgelig forsøke å ikke overspise, men prøv å tenk at det er bra nok bare du ikke fråtser. Når det gjelder medisiner, så er vel fastlegen din mer kompetent til å vurdere dette enn sosionomen? Du skrev for noen dager siden at du vurderte å prøve Reductil, har du slått det fra deg eller er det fortsatt aktuelt? Prøv å finne ut hva du kan gjøre noe med akkurat nå, og aksepter at resten kan du ikke klare - akkurat nå :-) 0 Siter
Gjest vioola Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Problemet med overvekt, er at selv den sterkeste viljesbeslutning fjerner ikke kiloene i løpet av natten. Sannsynligvis må du gå veien om å tilgi deg selv at du har blitt tykk, og forsøke å akseptere den kroppen du har selv om det er litt for mye av den. Dersom klærne dine er blitt for små, så kjøp noen nye som er gode å ha på akkurat nå. Hva er det viktigste for deg nå? Dersom det er å få tatt eksamen, så bør du neppe forsøke å gå ned i vekt samtidig. Du bør selvfølgelig forsøke å ikke overspise, men prøv å tenk at det er bra nok bare du ikke fråtser. Når det gjelder medisiner, så er vel fastlegen din mer kompetent til å vurdere dette enn sosionomen? Du skrev for noen dager siden at du vurderte å prøve Reductil, har du slått det fra deg eller er det fortsatt aktuelt? Prøv å finne ut hva du kan gjøre noe med akkurat nå, og aksepter at resten kan du ikke klare - akkurat nå :-) tror du har veldig rett. Må akseptere at det kommer til å ta tid å bli kvitt de ekstra overflødige kiloene. Forhåpentligvis kan jeg finne noen fine klær sånn at jeg kan se litt "fiksere" ut. Skal jo tross alt leve i melllomtida. Men det føles litt ut som om jeg heiser hvitt flagg og sier jeg gir opp hvis jeg altså velger å shoppe nye klær. Prøve å lese litt i den drphil boka om at akkurat de negative egenskapene jeg forteller meg selv at jeg har er nettopp med på å gjøre at jeg ikke vil greie å endre livstil særlig enkelt . Man må ha den rette mentale innstilligen. Og grunnen til å begynne å trene og spise sunt bør jo nettopp være fordi man vil gjøre noe godt mot kroppen sin , ikke fordi man har lyst til å straffe den med trening og lite mat for at man skal bli kvitt de stygge lårene etc. Men er jammen lett å gå seg bort i vanskelig tankegang uansett. Forøvrig har jeg reductil for 1 mnd ca igjen , men har aldri tatt de jevnt.bare noenganger. takk for svar uansett : ) 0 Siter
frosken Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 tror du har veldig rett. Må akseptere at det kommer til å ta tid å bli kvitt de ekstra overflødige kiloene. Forhåpentligvis kan jeg finne noen fine klær sånn at jeg kan se litt "fiksere" ut. Skal jo tross alt leve i melllomtida. Men det føles litt ut som om jeg heiser hvitt flagg og sier jeg gir opp hvis jeg altså velger å shoppe nye klær. Prøve å lese litt i den drphil boka om at akkurat de negative egenskapene jeg forteller meg selv at jeg har er nettopp med på å gjøre at jeg ikke vil greie å endre livstil særlig enkelt . Man må ha den rette mentale innstilligen. Og grunnen til å begynne å trene og spise sunt bør jo nettopp være fordi man vil gjøre noe godt mot kroppen sin , ikke fordi man har lyst til å straffe den med trening og lite mat for at man skal bli kvitt de stygge lårene etc. Men er jammen lett å gå seg bort i vanskelig tankegang uansett. Forøvrig har jeg reductil for 1 mnd ca igjen , men har aldri tatt de jevnt.bare noenganger. takk for svar uansett : ) Det er vel nettopp å heise hvitt flagg som kan være kontruktivt i en slik situasjon. Selvkritikken hjelper ikke på noen som helst måte - du forbrenner ikke en gang ekstra kalorier ved å kjefte på deg selv! Har du fått Reductil av legen din? Dersom du tar de i samråd med en lege, så burde du vel ta dem hver dag for gi deg selv en sjanse til å få effekt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.