Gå til innhold

Syk hver vinter (bipolar), hvordan få jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest Kinelita

Jeg er ganske oppgitt. De siste 13 årene har jeg være sykemeldt mellom 3 uker og 2-3 måneder hver vinter. Omsider har man diagnostisert meg med bipolar type 2, der det er den depressive perioden som opptrer i løpet av vinterhalvåret som slår meg ut.

Av ulike årsaker må jeg dessverre forlate jobben jeg har hatt siste årene, ergo må jeg ut å søke ny jobb. Men:

Hvilken arbeidsgiver vil ha en som ikke kan love å være frisk? Om jeg skulle være frekk nok til å lyve på jobbintervju vil de jo uansett finne det ut ved å ringe referanser hos tidligere arbeidsgivere.

Medikamenter er under utprøving, men jeg har jo ingen garanti for at det fungerer.

Så - hva gjør jeg? Noen med erfaringer eller ideer?

Oppgitt hilsen

Fortsetter under...

Ingen kan love at de vil være friske. Det er ikke vanlig å bli spurt om sykdom/helse på jobbintervju.

Si minst mulig om sykdomsperiodene og kryss fingra for at du med rett diagnose og rett medisin kan fungere bedre! Mange med bipolar lidelse fungerer bra så det er grunn til å være optimistisk.

Jobber 100% og har bipolar lidelse selv. Sa ikke noe om det på intervju, det syns jeg ikke arbeidsgiver har noe med.

Hvis jeg kjenner jeg blir syk så vil jeg nok informere om det, men satser på å holde meg frisk ;-)

Visst du blir deprimert om vinteren, kan det kanskje hjelpe med ekstra vitaminer, Omega3 og lysterapi. Kanskje en tur eller to til et varmere strøk kan gjøre underverket. Det har iallefall hjulpet meg i tunge perioder. jeg har også diagnosen Bipolar II, men har bare hatt en periode på 1 mnd i løpet av to år, der jeg har vært delvis sykemeldt.

Jeg sa heller ingeting om diagnosen min på jobbintervjuet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...