Gå til innhold

Men vil sirkelen fortsette?

Anbefalte innlegg

Tusen takk for mange fornuftige svar på mitt innlegg. Jeg har følt det litt på meg at ting ikke helt var riktig på en måte.

For hver gang min kjæreste har drukket og blitt voldelig, så har det virkelig minnet meg om tidligere, og dette høres kanskje rart ut, men ofte så ser jeg liksom mim fars annsikt på han da. Det er vondt.

Men, selv om alle dere råder meg til å gå fra han, og jeg tror jeg skjønner at jeg bør gjøre det, så er det lettere sagt enn gjort.

Og dersom jeg nå er en av disse idiotene som hele tiden oppsøker det samme, hvor vil jeg da gå dersom jeg gjør det slutt med min nåværende kjæreste?!!

Jeg har hele tiden sett på slike folk (som meg) som totalt hjerneblåste, og ikke skjønt hvorfor de går fra den ene dårlige og nedbrytende situasjonen til den andre. Også gjør jeg akkurat det samme selv.

Selv om min alkholiker av kjæreste ikke på langt nær er så ille som min far, så er det allikevel ikke bra.

Jeg klarer bare ikke å forstå hvorfor jeg har endt opp slik. Og vil jeg bare fortsette å oppsøke det samme? Jeg har blitt missbrukt, fysisk, psyksisk og seksuelt så lenge jeg kan huske. Så er det slik å forstå at i hodet mitt så "må" det være slik for at jeg skal ha det "bra"? Det høres jo ikke fornuftig ut dette!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/223672-men-vil-sirkelen-fortsette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kom deg vekk

Svarte deg på ditt forrige innlegg. Har egentlig ikke noe riktig svar å gi deg på dette jeg. Kan jo tenke meg at du på en måte må ha det sånn, du vet ikke om noe annet. Da vil også noe annet bli veldig uttrygt for deg, fordi du vet ikke hva du går til.

Ville tatt opp dette med behandler, hvis jeg var deg. Lettere å ha noen i ryggen hvis du skulle finne på å flytte. Og husk dette er det bare du som kan bestemme. Start med å være litt snill mot deg selv nå, siden du har opplevd så mange slemme ting i løpet av ditt liv. Ikke godta å bli mishandlet, sett krav til denne mannen. Forlang at han søker hjelp. Og greier han ikke å slutte å slå, drikke, mishandle deg, så kom deg VEKK!

serenity777

Svarte deg på ditt forrige innlegg. Har egentlig ikke noe riktig svar å gi deg på dette jeg. Kan jo tenke meg at du på en måte må ha det sånn, du vet ikke om noe annet. Da vil også noe annet bli veldig uttrygt for deg, fordi du vet ikke hva du går til.

Ville tatt opp dette med behandler, hvis jeg var deg. Lettere å ha noen i ryggen hvis du skulle finne på å flytte. Og husk dette er det bare du som kan bestemme. Start med å være litt snill mot deg selv nå, siden du har opplevd så mange slemme ting i løpet av ditt liv. Ikke godta å bli mishandlet, sett krav til denne mannen. Forlang at han søker hjelp. Og greier han ikke å slutte å slå, drikke, mishandle deg, så kom deg VEKK!

Selvfølgelig er det vannskelig å gå fra noen man har følelser for. Men du har inget valg. Kjæresten din sine løfter om at han skal bedre seg, vil 99% sikkert ikke følge frem. En gang psykopat, alltid psykopat.

Gjest anabibbi

du snakker jo som om du ikke har annet valg enn å være hos voldelige menn om det bare skal være slik. Som om det er en slags selvoppfyllende profeti, skjebnebestemt. Du kan ta en bestemmelse ved å ta avstand helt når noen truer deg eller slår. Da han jeg bodde sto der med svart blikk og truet med å slå meg ned om jeg ikke gjorde som han, da kasta jeg han på huet og rævva ut. Og jeg ble også slått da jeg vokste opp, av min mor. Det er MANGE greie menn der ute også. Kanskje er det vanskeligere for deg av noen årsaker enn de fleste, men noen umulighet er det ikke. Kanskje føler du at folk bare har rett til å være voldelig mot deg, siden du vokste opp med det far din egen fra, derfor blir du, men den tanken skal du snu.

Du er ikke "hjeneblåst"..=)

Men dette er et velkjent og på en måte et kjent mønster,men det er langt ifra et sunt mønster,men det ser du selv.

Det er dette mønsteret du trenger å forandre på,slik at du kan se deg selv med nye øyne,se at du faktisk er verdifull og fortjener bedre.

For det er ofte sånn at man "tar til takke" med det man får,og heller blir i det velkjente mønsteret,heller det enn å bryte det,å forandre på ting er skummelt og ukjent.

Man vet hva man har,men ikke hva man får og tenk om det blir værre?

Men slik du har det nå,kan det egentlig bli værre?

Har sett folk som har gått ut av usunne forhold,og de har sakt "hvorfor gjorde jeg ikke dette før"?

Men som sakt,det viktigste er å forandre det mønsteret som sitter så dypt inni deg.

Det vil nok ta tid,men det vil være verdt det.

Når du har forandret det,vil du automatisk trekke til deg folk som er i samsvar med ditt mønster,folk som respekterer deg og vet hva du er verdt.

Og treffer du folk som vil deg vondt,kjenner du dem igjen,for du har erfaring.

Da tenker du på ditt gamle mønster,og ser at aldri aldri vil du bli "fanget" i det igjen,nå vet du bedre.

Du ser klarere og vet hva du er verdt....=)

Men det er du som må ta valget,det er du som må ville forandre deg,først da vil du se omgivelsne med nye øyne.

Samtidig vil du vite at omgivelsene er som før,det er du som er forandret.

Masse lykke til,uansett hva du velger....=)

Du er ikke "hjeneblåst"..=)

Men dette er et velkjent og på en måte et kjent mønster,men det er langt ifra et sunt mønster,men det ser du selv.

Det er dette mønsteret du trenger å forandre på,slik at du kan se deg selv med nye øyne,se at du faktisk er verdifull og fortjener bedre.

For det er ofte sånn at man "tar til takke" med det man får,og heller blir i det velkjente mønsteret,heller det enn å bryte det,å forandre på ting er skummelt og ukjent.

Man vet hva man har,men ikke hva man får og tenk om det blir værre?

Men slik du har det nå,kan det egentlig bli værre?

Har sett folk som har gått ut av usunne forhold,og de har sakt "hvorfor gjorde jeg ikke dette før"?

Men som sakt,det viktigste er å forandre det mønsteret som sitter så dypt inni deg.

Det vil nok ta tid,men det vil være verdt det.

Når du har forandret det,vil du automatisk trekke til deg folk som er i samsvar med ditt mønster,folk som respekterer deg og vet hva du er verdt.

Og treffer du folk som vil deg vondt,kjenner du dem igjen,for du har erfaring.

Da tenker du på ditt gamle mønster,og ser at aldri aldri vil du bli "fanget" i det igjen,nå vet du bedre.

Du ser klarere og vet hva du er verdt....=)

Men det er du som må ta valget,det er du som må ville forandre deg,først da vil du se omgivelsne med nye øyne.

Samtidig vil du vite at omgivelsene er som før,det er du som er forandret.

Masse lykke til,uansett hva du velger....=)

Tusen takk for svaret ditt. Jeg tror jeg endelig skjønte dette. Gikk opp et lite lys for meg når jeg leste innlegget ditt! Takk!

Og alle dere andre som også svarte selvfølgelig! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...